• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rumimmat moottoripyörät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja keitsi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Citroen BFG 1300

Kerran nähnyt ihan luonnossa tuommoisen. Kesti vähän aikaa tajuta, että on ollut ihan oikea tuotantovehje, eikä jonkun kyläsepän visio.

Jep viime vuonna Parolan MP-museolla otin kuvan, ruma ku perkele. Piti ihan kaks kertaa kattoa. Oli Ranskan kilvissä, mutta suomalaiset puuhakilvet päällä.

http://i205.photobucket.com/albums/bb170/Limiitti/Mopo/IMG_0017-1.jpg[/ig][/QUOTE]
Tuo citikka oli suomi-kilvissä tänä kesänä Turengin Suvirannassa.
Lienee sama kulkine.[/QUOTE]
Just samasta vehkeestä on itsellä kuvia viime vuoden pick-nickistä. Täytyykin katsoa, josko kovalevyltä löytyisi viime vuodelta kuvia.

Jos tuo pyörä osaisi puhua se sanoisi "Tuez-moi"[/QUOTE]
Mitä se on suomeksi?. Potkaise minua?.

Citroen BFG 1300

Kerran nähnyt ihan luonnossa tuommoisen. Kesti vähän aikaa tajuta, että on ollut ihan oikea tuotantovehje, eikä jonkun kyläsepän visio.

Jep viime vuonna Parolan MP-museolla otin kuvan, ruma ku perkele. Piti ihan kaks kertaa kattoa. Oli Ranskan kilvissä, mutta suomalaiset puuhakilvet päällä.

http://i205.photobucket.com/albums/bb170/Limiitti/Mopo/IMG_0017-1.jpg[/ig][/QUOTE]
Tuo citikka oli suomi-kilvissä tänä kesänä Turengin Suvirannassa.
Lienee sama kulkine.[/QUOTE]
Just samasta vehkeestä on itsellä kuvia viime vuoden pick-nickistä. Täytyykin katsoa, josko kovalevyltä löytyisi viime vuodelta kuvia.

Jos tuo pyörä osaisi puhua se sanoisi "Tuez-moi"[/QUOTE]
Mitä se on suomeksi?. Potkaise minua?.[/QUOTE]
"Tappakaa minut"..

Tosin makuasioista vasta onkin kiva vängätä.
No, eihän faktoista vängätä voikaan.
omg.gif

Ei välttämättä rumia, mutta muutamat yksityiskohdat häiritsevät.

Hypermotardin peilit:

08_Hypermotard_Front.jpg

ja kajakki:

Olympics+Day+15+Canoe+Kayak+Flatwater+SnoHyf4ijnol.jpg

Tuonon maski näyttää joltain dinosauruksen päältä:

2006-aprilia-tuono-1000-r-3_460x0w.jpg

Bemarin valot:

k1300r2.jpg

ja hymiö:  
crazy.gif

Minun mielestäni kaikki pyörät eivät voi olla ns. kauniita, mutta meillä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen rumuudesta ja kauneudesta. Minua henkilökohtaisesti ärsyttää se kun joku on rakentanut jonkun streetfighterin tai pitkäkeulan ja kehtaa niitä kehua lehtien sivuilla vaikka ovat rumia kuin fan.

Minun mielestäni kaikki pyörät eivät voi olla ns. kauniita, mutta meillä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen rumuudesta ja kauneudesta. Minua henkilökohtaisesti  ärsyttää se kun joku on rakentanut jonkun streetfighterin tai pitkäkeulan ja kehtaa niitä kehua lehtien sivuilla vaikka ovat rumia kuin fan.
Varsinkin, kun kaikissa on tismalleen samat valomaskit, etuloksut jne. Sitten ollaan niin uniikkia.

Minun mielestäni kaikki pyörät eivät voi olla ns. kauniita, mutta meillä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen rumuudesta ja kauneudesta. Minua henkilökohtaisesti  ärsyttää se kun joku on rakentanut jonkun streetfighterin tai pitkäkeulan ja kehtaa niitä kehua lehtien sivuilla vaikka ovat rumia kuin fan.
Varsinkin, kun kaikissa on tismalleen samat valomaskit, etuloksut jne. Sitten ollaan niin uniikkia.
Ei oo minunkaan amerikkalainen käsitys kauneudesta koskaan oikein uponnut. Kaikki nää prätkänrakennus-ohjelmat on aina sitä samaa kopterin väsäystä samasta muotista. Rumia ja massakamaa...

easyrider460.jpg

Veteraanirallissa Ikaaisissa oli monen muun mielenkiintoisen laitteen ohella juurikin tuo vihreä BFG, ja juttelinkin omistajan kanssa. Ihan kiva käyntiääni, ulkonäkö on kyllä aikalailla mielipiteitä jakava, sanoisin erikoinen, mutta kyllä sen moottoripyöräksi tunnisti. Eikä tuommoinen Arielkaan luonnossa niin kamala ollut,niitä oli siellä kaksinkin kappalein.

Kamalin paska, noin ulkonäöllisesti, ever on ykköskoppainen Mulstistrada - sama vesinokkaeläimiin rakastunut crackinpolttaja on varmaan piirtänyt ekan Fiat Multiplan.

RF900 on aika... mutta hintaisekseen teknisesti hyvä.

Kaikki bemarit, ihan viimeaikaiset pois lukien (ja tosi wanhat)

BFG on tosiaan - mutta pitää muistaa että moni pyörä on nykyään aika ellottava mutta aikanaan aika perus OK.

PAITSI se multistrada joka on kamala hetkestä 1. ja ne Bemarit...

Busa on tosiaan nätti kuin norsun korva mutta woima korvaa paljon
smile_org.gif
=
12R projektin aikaan Kawalla oli tornihuhun mukaan proto joka oli hyvin pitkälle Busan näköinen ja hyvin aerodynaaminen, mutta hyytyi tuomioon että kukaan ei osta niin rumaa mopoa... että ei se ulkonäkö aina kuitenkaan meinaa mallin lopulliseen menestykseen.

Ei oo minunkaan amerikkalainen käsitys kauneudesta koskaan oikein uponnut. Kaikki nää prätkänrakennus-ohjelmat on aina sitä samaa kopterin väsäystä samasta muotista. Rumia ja massakamaa...

easyrider460.jpg
No, trollihan tää on, mutta pakko kommentoida. Taitaa sen rice burnerin päältä näyttää kaikki rakennetut chopperit ja bobberit samalta. Eihän tuo osoita muuta kuin kommentoijan asiantuntemattomuutta...

Noniin, HD-ukot on taas kiskomassa palkokasveja sieraimiin, pitihän se arvata...
biggrin.gif

HD on oikeasti tehnyt jotkut rumimmista pyöristä ever, aletaanko kaivamaan esiin?

Edit: Seikkailu_R ehti jo näköjään alottaa...
tounge.gif

Mutta onhan ne ohjelmat nyt aika paskaa - ameriikkan chopper varsinkin - tai mikä se onkaan missä ne Orange county copterien apinat huutavat naama punaisena ja mättävät muiden tekemiä osia yhteen, hiplaten vähän muoto-osia.

Discoveryn Biker build off on kertalukuja järkevämpi.
Vehkeillä kun pitää ajaakkin jne.
On siinä sitten ollut mukana Roland Sandsia, Roger Goldammeria jne. osa vempeleistäkin on ollut aika poikkeavia.
Remmiahdettu hiton iso single on teknisesti sata kertaa kiintoisampi kuin valmistajan muoveista nostettu satatuhatta kertaa nähty peruspaska evola tms.

Noniin, HD-ukot on taas kiskomassa palkokasveja sieraimiin, pitihän se arvata...
biggrin.gif

H-D ukon ja vaikka kuplaharrastajan eroittaa se että kuplaukolle ei tuota mitään ongelmaa myöntää että ko. ajokki on kaikilla järkevillä mittapuilla teknisesti alivertainen nykyvehkeisiin nähden - mutta se ei harrastajaa haittaa koska sympaattinen päpätin tuottaa iloa omistajalleen.

Oman elämänsä H-D miehet taas eivät kestä sitä että kaikki eivät vaan jaksa palvoa sitä läjää kullan hinnalla ostettua paskaa. Vielä jos keski-iän kriisiä on paikattu velkarahalla kirpaisu on sitäkin kovempi - vähän kuin rivitaloalueen velka-audi kuskilla jos vaikka toimittaja kirjoittaa mallin väärin.

En kyllä ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa myöntää että teknisesti paska ja parhaimmillaankin korkeintaan keskinkertainen prätkähän se H-D useimmiten on - mutta sen väsääminen ja ajaminen voi tuottaa suuren määrän riemua.

En kyllä ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa myöntää että teknisesti paska ja parhaimmillaankin korkeintaan keskinkertainen prätkähän se H-D useimmiten on - mutta sen väsääminen ja ajaminen voi tuottaa suuren määrän riemua.
Varmasti se riemua tuottaa, sitä en epäile, mutta jos haluaa välttämättä ajaa vanhentuneella ja alitehoisella tekniikalla ja ropata sitä jatkuvasti niin paljon halvemmalla pääsisi jollain Uralilla. Oikeasti en ole ikinä tajunnut miksi just HD:stä, vanhoistakin ja varsinkin niistä, maksetaan niin tähtitieteellisiä hintoja? Siinä on kyllä mielikuvamarkkinointi menny perille. Ehkä paskin hinta/laatusuhde ikinä...

Italialaista designia. Bimota Mantra
0811_sbkp_04_z+1996_bimota_mantra+right_view1.jpg
biggrin.gif
 Kuskiki menny piiloo, ku häpee niin paljon...
Omalaatuisen näköinen mutta ah niin hienoa työnjälkeä,kelpais kyllä mulle.Tampereella lienee edelleen yksi juuri tuon värinenkin.
Tulee mieleen joku.. vesijetti tai moottorikelkka johon on lykätty renkaat alle.

oli pakko photoshoppailla :-D

piupau.jpg
Tällainen kurvasi n. puolitoista kuukautta sitten Pirkanhovin pihaan.

Kamppeetkin olis väriltään yks.yhteen pyörän kanssa.

Hiukan jäätiin kaverin kanssa puntaroimaan että mikä tämä kapistus on kunnes pääsimme lukemaan merkin pyörän kyljestä.

OT:ta hiukan jatkaakseni. En mäkään oikein koskaan ole tajunnut tuota H-D hommaa (lähinnä hinta/laatusuhdetta), mutta täytyy myöntää että nyt kun olen muutaman kerran täräyttänyt tuon oman Buellin käymään (likimain suoralla putkella) niin jonkinlainen kalpea aavistus on ilmaantunut.
biggrin.gif
Soundi on ainakin aika hieno.

RF oli vaan aikaansa liikaa edellä, nykyäänhän nuo kaikki japsikyykyt on kuin kulmaraudalla muotoiltu, RC8 on vielä oma lukunsa
biggrin.gif

Back