• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rt tai K1600 GT/GTL

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motometu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Arvokasta käytännön mukanaan tuomaa tietoa tullut roppakaupalla, kiitos kovasti! Paras neuvo/reality check oli että koeajo kertoo paljon, olin sen jo unohtanut vaikka en ihan tuore kuski olekaan. Lyhyestä varresta huolimatta voimaa on toistaiseksi ollut tarpeeksi hiukka painavammankin vehkeen pystyssä pitämiseen kevyen rouvan kyytiin kapuamisessa auttamiseen, kiitos elinikäisen voimanostoharrastuksen. Wingin perässä on kerran ollut tekemistä pysyä, luin toisaalta myöskin jutun rojujen tiehen osumisesta Stelviolla, täytyy itse kokeilla montaa eri pyörää. Serkulla oli Rocket ja kehui kevyesti hallittavaksi, hän on 65kg, itse vähän yli 100, kisasin 92-sarjassa/michelin ukko.

J@ck sanoi:
On. Laukkuihin mahtuu tasan yhtä paljon kampetta kuin "oikean" touringin laukkuihin. Myös istumatilaa riittää täydellisen sopivasti. Sivulaukut minulla orggikset, takalaukku Givin, tankkilaukkuna pikakiinnitteinen bags connection. Toimii.
Kiitos, tämä oli tärkeätä tietoa.

Mainittu XR on aika korkea matalalla penkilläkin. Ja se käy matka-ajossa isohkoilla kierroksilla, sporttinen laite. Mainio pyörä kuitenkin ja niitä näkee paljon erityisesti alpeilla.

Tottahan tuo. Joskus käynyt mielessä, olisiko pitänyt ottaa se matalampi malli. Oikeastaan korkeus kuitenkin haittaa vain silloin, kun päällä on goret vuorineen ja alla vielä pitkää kalsaria. Ei tahdo vanhan jalka oikein taipua..
Satulassa istuessa ei kuitenkaan ole mitään vaikeuksia jalkojen maahan yltämisessä (184 cm)

Sen matalamman version mataluutta ei kuitenkaan ole toteutettu matalammalla penkillä. Jopas tuli monta matalaa..
En ole ihan varma mutta muistelisin, että tuohon saa tehdasvarusteena vakio- sekä korkeampaa penkkiä..

Kierroksia on tosiaan matkanopeuksissa melkoisesti. Jokohan tuohon löytyisi hieman pienempi ratas taakse, pitääkin taas kysäistä.

motometu sanoi:
Wingin perässä on kerran ollut tekemistä pysyä, luin toisaalta myöskin jutun rojujen tiehen osumisesta Stelviolla,

Jotkut täällä varmasti muistaa, kuka tuota "legendaarista" PK-Wingiä kuskasi????

Häneltä varmaan heruisi tietoa mitä pientä fixausta tuohon laitteeseen oli tehty kanttausvarojen parantamiseksi.

Eihän tuo ratatykiksi muutu millään konstilla, mutta nätisti tuo taittui ilman mitään spektaakkelimaisia
roikotuksia ihan mukavan reippaassa kyydissä ja ihan ilman "metsäpalovaaraa" :p.

Kovemmissa mutkavauhdeissa osuttaessa kunnon heittoihin saattaa tosin tulla kohtalaista
jänskämomenttia ellei noita muista huomioida.
Ei ole ihan maailman seesteisin hetki sillä kohtaa kun peli niiaa, rojut lyö tonttiin ja peli pystyyn kesken taiton:p.

Taitaa jollain Rockettikuskilla olla joltain lenkiltä jäänyt jotain tuollaisesta hampaankoloon.... saven lisäksi.

antsu57 sanoi:
Yksin ajaen ei sillä niinkään ole ongelmaa mutta jos on toinen kyytiin
ja kahden kamat niin se kyytiin ottaminen on korkean takapenkin takia
suoritus,itse 175 kukkakeppi.

Meillä Anne nousi 16 GT:n kyytiin kuskin jalkatapin kautta. Ne jalkatapit oli muuten jotenkin ihmeelliset, olisko löysät oikea sana..? Vaivasta pääsin täyttämällä onton sisuksen sikafeksillä.
GT:n laukuista vielä.. Taka- ja sivulaukut taisivat painaa yhteensä yli 20 kg. Ajelinkin ilman laukkuja aina kun mahdollista (harvoin). Niissä oli myös ne "Samsonitet" mukana. Taisivat olla kerran käytössä, eihän niihin saanut mahtumaan oikein mitään.
Nykyiseenkin tarjosivat kovia sisälaukkuja, en huolinut.

Viimeksi muokattu:
Bone sanoi:
Jotkut täällä varmasti muistaa, kuka tuota "legendaarista" PK-Wingiä kuskasi????
Häneltä varmaan heruisi tietoa mitä pientä fixausta tuohon laitteeseen oli tehty kanttausvarojen parantamiseksi.

Tais kuitenkin olla ihan vakio wingi... :dunno: Sama herra käskyttää nykyisin 1600GTL:ä ja kyllä taittuu mutkateillä sekin, kuskista kiinni... tiukimmilla (suomalaisilla) syheröpätkillä tai kovempivauhtisessa pk-ajossa - aina kärjen tahdissa... Ehkä hippasen hankala kuvitella, jos ei itse ole ollut näkemässä, mutta k.o. malmikasa (1600GT/GTL) vaikuttaa olevan loistava kampe niin mutka- kuin matka-ajoon, oikeissa käsissä... :cruising:

Motoristorante sanoi:
Tais kuitenkin olla ihan vakio wingi... :dunno: Sama herra käskyttää nykyisin 1600GTL:ä ja kyllä taittuu mutkateillä sekin, kuskista kiinni... tiukimmilla (suomalaisilla) syheröpätkillä tai kovempivauhtisessa pk-ajossa - aina kärjen tahdissa... Ehkä hippasen hankala kuvitella, jos ei itse ole ollut näkemässä, mutta k.o. malmikasa (1600GT/GTL) vaikuttaa olevan loistava kampe niin mutka- kuin matka-ajoon, oikeissa käsissä... :cruising:

Jep, 16 taittuu mutkiin itse asiassa lähes ajatuksella. Aivan loistava skoot.. eiku moottoripyörä myös mutkapätkäajeluihin :orgmp:

Motoristorante sanoi:

Hätäisellä vilkaisulla kylläkin juu.

Jäi tuo vaan mieleen pyörimään kun sitä taipumista kerran yhdellä tauolla oli jokunen kummastelemassa, niin
jotain "pikkuvilppiä" asian suhteen oli muistaakseni tehty.
Ei siinä ainakaan mitään helvetillisiä norsunkorvia mihinkään suuntaan sojottanut :D

Toki noita kallistusvaroja voi keskimäärin kompensoida tuolla ihan helvetikseen vaan käyttämällä koko
latu (oma kaista) hyödykseen.

Ko,. kuskin perässä tuli jokunen lenkki kurvailtua hymyillen, kun näytti sopivan niin yhteen molempien
"säästeliäät ja jouheat linjat."

Tuon "ladun käytön" merkityksen huomaa tuolla muutoinkin peräkkäin samaa kyytiä kurvaillessa, kun
mennään kuitenkin vielä ihan asiallisesti.

Sama rengas/profiili, sama latu ja sama kyyti, mutta eri linjat.
Toisella takanen käytetty reunaan asti, toisella pari senttiä Chicken Strippiä.

Back