• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

RSV4

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zetor1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä ne on ihan tukevat, mun vaan täytyy selvittää käykö niiden nykyiset padit uuteen RSV:hen. Kysyin sitä sieltä ja ne kyllä sanoi että käyvät uusiinkin. Voipi olla että ovat vähän muuttaneet kiinnityssysteemiä.
Kun ostin padit 2010:iin niin kiinnikkeessä oli vaan pyöreä reikä pulttia varten, nyt kun uudessa on koneen kiinnityspistettä muutettu niin reikä tarttis olla 5mm alempana. Aprilian omissa padeissa on vähän erilainen säädettävä kiinnitys mutta ne maksaa siinä kolmesataa kun b&g:n padit on siinä sataneljäkymppiä.

B&G Racingiltä sanoivat että käyvät -13 malliin ja sieltä ne tilasinkin, kauheella alennuksella tietenkin :grin:

OOWEE sanoi:
Eiköhän Järvisen Matille (MJL) tule nuo tarvittavat laitteet.
Tiedä sitten kuinka kiireinen Matti on kesällä jos aikoo kiertää Nikin kanssa niitä wsbk:n yhteydessä ajettavia stk 600-kisoja.
Viimeisen tiedon mukaan Factoreita alkaa tulla Sumekolle tulevalla viikolla eli oman sitten saa varmaan pääsiäisen jälkeen. Näillä näkymillä pakukeikka, ei täällä vielä ihan ole ajokelejä.

Vahvistan, että MJL:tä löytyy. Eilen laittoivat Race ecun kiinni ensi huollon yhteydessä. Full power.. :orgmp2: :thumbup:

Keskiviikkoaamuna tulin Assenin superbike-reissulta, yleisiä huomioita:
- Hieno reissu muuten mutta helvatan kylmä. Huonoa tuuria vielä, keskiviikkona siellä oli ollut +23 ja nyt taas keskiviikoksi oli luvattu yli 20:iä. Kun Assenissa oli kylmä ja tuuli niin Kasselissa taasen oli +25, he!
- Ilmeisesti kaasupotikan mekanismeihin meni sateessa paskaa, hotellilta lähtiessä tyhjäkäynti oli hetken matkaa siinä 4000-5000 ennen kuin se rauhoittui loppumatkasta. Ei kuitenkaan antanut mitään vikakoodia.
- Käyntiinlähtö on parempi kuin vanhassa, samoin (omasta mielestä) mekaaniset äänet hiljaisemmat.
- Desin tarkkuudella vei saman verran bensaa kuin kavereitten Bladet.
- Bensavalon syttyessä tähän menee aika tarkkaan 15l bensaa. Eli varatankki on siinä 3,5l.
- Viikonloppuna ajattelin ruuvata Akran kiinni, sit pääsee killerin kanssa Ahvenistollekin!

Mites maistui reissu pyörälle ja etenkin kuskille? Itse kävin ensi tyyppien jälkeen hakemassa liikkeestä oman vanhan Daytona 675:n matkapyöräksi.

Ihan hyvin maistui, ei siinä mitään.
Kylmää ilmaa ja tuota kaasun pientä karheutta lukuuottamatta ihan onnistunut reissu.
Olen väsännyt itse sellaisen takalaukun pohjan takasatulan tilalle, kovassa laukussa kulkee sopivasti parin viikon reissukamat mukana. Vastaava takalaukkusysteemi löytyy muistaakseni Krauserilta (Storm).
Ei toi mikään optimi matkapyörä tietenkään ole mutta ei sen huonompi kuin mikään muu kyykkypyörä, ja kun itsellä on aina ollut tämän tyylisiä pyöriä niin tällaiseen on niikuin tottunut ajan myötä.

Huomasin juuri eilen yhden "huononnuksen" uudessa RSV4:ssä.
Tässä on tyyppikilvessä ääni vaan 100 db,
vanhassa aprc:ssä oli 105 ja 2010:ssä 109 db:grin:

OOWEE sanoi:
Huomasin juuri eilen yhden "huononnuksen" uudessa RSV4:ssä.
Tässä on tyyppikilvessä ääni vaan 100 db,
vanhassa aprc:ssä oli 105 ja 2010:ssä 109 db:grin:
Samaa olen itekin voivotellut :grin: Mikähän noissa wheelie control asetuksessa on kun oma mopo ei keuli vaikka laitoin 2 asetuksen pykälään (track päällä, toki nostaa keulaa mutta tiputtaa alas heti)? Ei kai tuo luistonesto siihen vaikuta?

Tomber sanoi:
Samaa olen itekin voivotellut :grin: Mikähän noissa wheelie control asetuksessa on kun oma mopo ei keuli vaikka laitoin 2 asetuksen pykälään (track päällä, toki nostaa keulaa mutta tiputtaa alas heti)? Ei kai tuo luistonesto siihen vaikuta?

Kuulostaa toimivan ihan normaalisti. Taitaa omassa vm.2011 rsv4:ssä olla asetuksena 1 ja antaa nostaa etusta n.20-30cm ennen elektroniikan puuttumista peliin.

Itse asiassa juuri lueskelin omistajan käsikirjaa tuosta kohtaa, mietin pyörän penkittämistä ja siihen kaiketi tarvitsee ottaa ainakin tc pois päältä. Kirjassa luki että jos awc on pois päältä ja tc päällä, tc rajoittaa keulimisen noin 10 sekuntiin eli tc:kin pelkästään rajoittaa keulittelua. Kokeilin omaa pyörää awc 1-asennossa, täyskiihdytyksessä se antaa etupyörän ikään kuin "leijua" hieman mutta ei kyllä päästä sitä kovin ylös.

OOWEE sanoi:
Itse asiassa juuri lueskelin omistajan käsikirjaa tuosta kohtaa, mietin pyörän penkittämistä ja siihen kaiketi tarvitsee ottaa ainakin tc pois päältä. Kirjassa luki että jos awc on pois päältä ja tc päällä, tc rajoittaa keulimisen noin 10 sekuntiin eli tc:kin pelkästään rajoittaa keulittelua. Kokeilin omaa pyörää awc 1-asennossa, täyskiihdytyksessä se antaa etupyörän ikään kuin "leijua" hieman mutta ei kyllä päästä sitä kovin ylös.

Noinhan se tuntuu menevän. On muuten tosi mielenkiintoisesti suomennettu toi käyttöohjekirja :right:

Joo, on aika erikoista käännöstä paikka paikoin, varmaan jollain käännösohjelmalla tehty.
Osa on sellaista että on pitänyt englanninkielisestä versiosta etsiä että mitähän tässä oikein tarkoitetaan.
Latasin muuten ohjeet tietsikalle Aprilian webbisivulta, se painettu on sellaista kärpäsen paskaa että näin vanha jannu ei sitä näe lukea.

Ensimmäinen rengassetti ajettu sileäksi. Pitäisikin keksiä sellainen takarengas jolla voi tehdä eurooppa turneen ilman renkaan vaihtoa reissussa, kilometrejä saattaa tulla n. 7 tkm. Alkuperäisessä koossa haluaisin pysyä 200/55-17
Mikähän se rengas voisi olla, kokemuksia..................?

Carson sanoi:
Ensimmäinen rengassetti ajettu sileäksi. Pitäisikin keksiä sellainen takarengas jolla voi tehdä eurooppa turneen ilman renkaan vaihtoa reissussa, kilometrejä saattaa tulla n. 7 tkm. Alkuperäisessä koossa haluaisin pysyä 200/55-17
Mikähän se rengas voisi olla, kokemuksia..................?

Ei se takakumi tourinkia ajaessa juuri kulu. Pirellin rosso corsa lättänöityi keskeltä ehkä 2mm verran 3tkm retkellä ja viime suvena tein saman retken supercorsa sc2:lla samoin tuloksin.

Misukat toimi omassa 2010:ssä hyvin, tosin näistä uusista MIsukan malleista ei taida löytyä 200/55:ttä.
Power Pure (nyt kai Pilot Power 3) toimi mun ajoilla hyvin, enimmäkseen maantiellä ja vähän rataa päälle.
Nyt on siinä 2500km suunnilleen ajettu mutta kesän mittaan varmaan menee ainakin kerran renkaat uusintaan. Elokuulla on perinteinen Brnon reissu ja siihen mennessä on jo sen verta kilsoja että varmaan ennen reissua pitää renkaat vaihtaa.

Minkähänlainen kummi ompi Pirelli Diablo Rosso Corsa, niitä ainakin näyttäisi olevan 200/55/17 kokoa. Pystyyköhän sellaisella reissun tekemään ?

Carson sanoi:
Minkähänlainen kummi ompi Pirelli Diablo Rosso Corsa, niitä ainakin näyttäisi olevan 200/55/17 kokoa. Pystyyköhän sellaisella reissun tekemään ?

Toista kymppia, sis. muutaman ratapäivän, kesti ainakin Tuonon alla. Hyvä kumi.

Itekin oon ajanut Rosso Corsilla, hyvä katurengas ja voi käydä radallakin. Siinähän on sama profiili kuin Supercorsassa, mutta eri seoksilla eli saa hyvän ajettavuuden mutta kulutuskestävyys on myös hyvä. En ole vielä RSV4:ssa saanut sitä loppuun mutta SP-2:ssa kesti 7tkm takarengas, josta suurin osa Keski-Euroopassa rataa, bahnaa ja alppiteitä.

Eilen kävin Alastarossa veivaamassa, kyllä sen meikäläisenkin puutteellisella ajotaidolla huomaa mihin tää vehje oikeasti on suunniteltu.:thumbup:

Back