• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

RSV Tuono R, vuosimallit ja ongelmat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Le Motard
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jep jep! Se on sitten heinäkuu. Kävin heti loman alkajaisiksi hakemassa pyörän pois korjaamolta. Olivat mittailleet, että uusi anturi tuottaa signaalia, mutta poksi ei vaan sitä älyä. Mittasin itsekin johdot ehyiksi ja tosiaan mielestäni ihan oikean muotoisena tuo signaali poksin johtimille 5 ja 19 tulee. No tilasin sitten käytetyn ECUn englannista, mutta nyt tulee pelkkä vikakoodi p-code 1513, eikä mitään a-codea. Kuka tietää mikä tuo on? Pitääkö poksi jotenkin nollata tai uudelleen ohjelmoida Axon testerillä ennenkuin alkaa toimimaan?

t:vieläkin on kesää jäljellä
lookaround_orig.gif

Jaahans. Taitaa olla kesä virallisesti paketissa? Pyörä on nyt toisella merkkikorjaamolla. Yhtä paljon olen pakettiautolla sitä tänä kesänä kuskailut kun mitä olen päässyt ajamaan.

Oli vissiin mennyt ajonesto päälle poksin vaihdosta johtuen. Eikä ollut herännyt tulille alkuperäisen poksin uudelleenohjelmoinnilla. Tulipa mieleen, että voisikohan olla siinä uudessa staattorissa vikaa, jos vaikka antaa häiriötä ja sotkee ohjelman?? Tosin jännitteensäädin on kyllä vielä alkuperäinen?!

Tuntuu aika veikeältä, jos vm. 2007 pyörä pitää myydä osina pois, kun ei saada kuntoon. Tai sitten pitää viedä kilvet pois ja jättää itselle waraosiksi
bawling.gif

Syksyn saapuessa vehkeetkin on saatu jälleen kuntoon.
cool.gif
Sähköhärö tosiaan sotki ohjelman käynnistystilanteessa. Uusia osia + joitakin tuntia työtä. Loppu hyvin kaikki hyvin...ainakin toistaiseksi.

Nyt on jokunen lenkki heitetty tuonolla ja kummasti heti se muistutti tosta laatikon takkuilusta
tounge.gif

Oliko se tekemätön paikka et saa vapaan löytymään helpommin, ku tosiaan lottoamalla?
biggrin.gif

Muuten vaihteet menee hienosti sisään, mut toi vapaa hakee aika pahasti varsinki paikallaan,,, ehkä aavistuksen tuntuu et kytkin ei irrota kunnolla, et tarttee se ny kattoa "paikalleen" ensimmäisenä....

Nyt on jokunen lenkki heitetty tuonolla ja kummasti heti se muistutti tosta laatikon takkuilusta  
tounge.gif

Oliko se tekemätön paikka et saa vapaan löytymään helpommin, ku tosiaan lottoamalla?  
biggrin.gif

Muuten vaihteet menee hienosti sisään, mut toi vapaa hakee aika pahasti varsinki paikallaan,,, ehkä aavistuksen tuntuu et kytkin ei irrota kunnolla, et tarttee se ny kattoa "paikalleen" ensimmäisenä....
Onko vaikeampi kun vanhoissa Aprilleissasi, tai onko aika kullannut muistot? Muistelen kyllä ite että öljyillä olisi ollut jotain pientä merkitystä vaihteiden paikoilleen putoiluun, mutta eikö se neutraali parhaiten löytynyt joka tapauksessa vielä vauhdissa.

tounge.gif

biggrin.gif

"Uutuuden karheutta"  
biggrin.gif

Öljyt vaihtoon ja sit uutta slavea hankkimaan, paranee kuulemma oleellisesti. Isot pojat kerto...

tounge.gif

biggrin.gif

Onko vaikeampi kun vanhoissa Aprilleissasi, tai onko aika kullannut muistot? Muistelen kyllä ite että öljyillä olisi ollut jotain pientä merkitystä vaihteiden paikoilleen putoiluun, mutta eikö se neutraali parhaiten löytynyt joka tapauksessa vielä vauhdissa.
biggrin.gif
Kyl mulla aika "harmaa" kuva vanhoista enää on, mutta ei ne mun muistaakseni kyl noin paljo takunnu....

Joo, nyt ku joku sano nii öljyillä oli tosiaan iso merkitys toimivuuteen!! Mut kyl tolla nyt tän kauden vielä pärjää ja sit mehut vaihtoon. Muistaakseni jollain bellrayn puolisynteettisellä sain parhaat tulokset...

Pahin ongelma tällähaavaa on noi kuristuspillit, joiden takia ei vedä niinku pitäis ja sit pc-V kiinni
062802moto_prv.gif

Belrayn EXP:iä koneeseen niin hyvä tulee.

Jos muuten Tuonoon tarvit pc-v:tä niin minulta saattais löytyä sellainen, tai siis löytyy mutta oma tuono meni mettään kesällä ja en oo vielä päättäny että ostaisko ens vuodeksi tuonon/rsvrrän vai testaisko jotain toista mallia/merkkiä...

Mä en nyt ihan saleen tiedä, et kuuluuko tää kysymys tänne, mut aika lähelle kuitenki...

Mulla jäi Ducesta pari MIVV:n gp-sliparia ja nyt oon alkanu suunnittelemaan niiden leipomista Tuonoon...

Ei kait siinä mitään ongelmaa ole tai tule, kunhan vaan saan kaverin tekemään väliputken alkukäyrän ja sliparien väliin??

Samanlainen pönttö mulla oli vanhemmassa tuonossa ja samanlainen v2 ducessakin jytisee, ku apikassa.

Samanlainen pönttö mulla oli vanhemmassa tuonossa ja samanlainen v2 ducessakin jytisee, ku apikassa.
Joku saattaisi ottaa tuosta herneen jo nenään, eroakin on 30 astetta jo lähtökohtaisesti
smile_org.gif

Mutta mikä jottei sopisi jos saat sovitettua.
Hehee
biggrin.gif
ai että täällä joku viilais pilkkua vai
biggrin.gif

Toki toi edellinen oli huonosti artikuloitu... ajatus oli siis siitä pakokaasusta joka puskee pakoaukosta sutheellisen samalla voimalla ottamatta huomioon sylinterien välistä kulmaa
biggrin.gif

Mut joo eiköhän ne saada täs talven aikana siihen sorvattua, ku ensin saan aikaseksi ne kiillottaa takasvingin tapaan kiiltäväksi
wink.gif

Nopee kyssäri. Olen ostelemassa nykyiseen kamppeseen tankkilaukkua, ja magneetilla toimivaa tietty. Ens kesän vaihdokiksi on kiikarissa 04-06 Tuono Factory R. Olikos siinä tankki jotain muuta kuin metallia, jolloin magneettikiinnitteinen tankkilaukku ei pelitä?

JMH sanoi:
Nopee kyssäri. Olen ostelemassa nykyiseen kamppeseen tankkilaukkua, ja magneetilla toimivaa tietty. Ens kesän vaihdokiksi on kiikarissa 04-06 Tuono Factory R. Olikos siinä tankki jotain muuta kuin metallia, jolloin magneettikiinnitteinen tankkilaukku ei pelitä?

Muovia on ainakin Millessä joten luulisin että Tuonossakin. Joissakin tankkilaukuissahan on vaihdettava se kiinnitysalusta magneettimallista imukuppiseen, en tosin muista merkkiä saati mallia mutta jossain Stormin/Duellin tms. luettelossa tuli vastaan.

Jotain muovia/ komposiittia se tankki on!

Siihen saa kyllä sellasen jalustan, joka tulee tankinkorkin kehykseen kiinteästi, mut ei ole pahan näkönen. Sit jalustaan saa sen laukun helposti ja varmasti kiinni eikä naarmuta tankkia... itse en kyl alkais millään imukupeilla kikkailemaan =)

Bagsterilla oli ainakin vanhempaan tuonoon sellanen "tankkinahka" johon sai laukun kiinni, mut en ole seurannu tilannetta uudemman kopan kanssa...

Meinasitko tuoda mopon ulkomailta vai onko suhteita suomeen, ku tuntuu olevan aika vähissä toi factory tarjonta ;)?

Tommi

JMH sanoi:

JMH sanoi:

Eli vanhempikopaista Factorya olet etsimässä... Muovia se tankki on. Bags Connectionin laukkusysteemiä suosittelen, se tankin muoto on sellainen että ei siihen mun mielestä kannata mitään muuta laukkua yrittää kuin noita systeemejä mitkä kiinnitetään tankinkorkin ruuveihin.

Sattuisko jollain löytymään uusi koppiseen tuonoon etumaskia ylimääräsenä??

Vaihdoin stongan väärinpäin (eli alaspäin taittuvaksi) ja saattaa olla, ettei ihan mahdu kääntymään ilman pientä koverrusta etumuoviin (en kerinny vielä koittamaan)... Ei viittis tuhota alkuperästä niin jos löytyis osan luovuttaja :) ???

YV:tä tai b_tommi@iisalmelainen.com

Morjensta...

Olisiko tuollaisen 03 52 tkm ajetun Tuonon ostaminen ihan hulluutta? Sattui yks aika nätti silmään, ja mietin kuinka paljon noissa murheiden määrä kasvaa (vai kasvaako) verrattuna japseihin, kun ilometrejä tulee mittariin.

^ Ilmeisesti niin paska kampe, ettei kenelläkään ole?

Millen kanssa tuo on sama laite, eli niidenkin kokemuksia voit etsiä ja lukea.
Startin vapaakytkin on yksi kalliimpi murheen aihe, jos se menee niin korjaaminen maksaa useita satasia. Sen saa rikki jos starttia rääkkää ja/tai starttailee huonolla akulla.

Back