Onneksi itsellä ei ole tapana käydä huutamaan tai muuta vastaavaa.Ammattitaitoinen asiakaspalvelija hoitaa homman provosoitumatta kotiin. Tiedän että on värikkäitä asiakkaita, mutta asiakaspalvelussa sen hermon on pääsääntöisesti pidettävä.Luulen että, homma menee käsikädessäAsiakaspalvelukin on taitolaji, ja vaatii tientynlaista luonnetta.
Toisilla sitä taitoa, ja luonnetta löytyy, ja toisilla taas ei.
Silti näitä jotka aivan selkesti eivät asiakaspalvelusta perusta, tai luonto, ja taidot siihen riitä, löytyy monien liikkeiden asiakaspalvelusta. Ihmettelenkin näitä tapauksia, että miksi täytyy olla kiusaamassa itseään, ja varsinkin sitä asiakasta!?![]()
Itse äänestän heti jaloillani, jos palvelu on ala arvoista.
Luulisi liikkeidenkin ottavan tämän huomioon, ja tarkkailevan asiakaspalvelun laadukkuutta.
Ystävällisellä, ja asiallisella palvelulla saa monesti asiakkaan tulemaan uudestaan.![]()
Eli kun on värikkäitä asiakkaita niin on myös värikkäitä myyjiä![]()
Mutta itselle on ainaki asiakaspalvelu tärkeetä, paljon mukavampi asioida ja keskustella kun toisessa paikkaa kattelet omassa yksinäisyydessä tuotteita, meininki se että " jaahas, missäs täällä on mitäkin " Eikä myyjä edes vaivaudu tulla kysymään että miten voi olla avuksi !
Hinnat, saatavuus, asiakaspalvelu on aika paljolti itselle nuo mitkä ratkaisee, toki paikan sijainti myös.
Yleensä siinä käy niin, että jos asiakaspalvelija jatkaa rauhallisella asiallisella tyylillä, vaikka asiakas koittaisikin provosoida, huutaa, vittuilla ym, niin asiakas ennenmmin tai myöhemmin rauhoittuu itsekkin. Jos lähtee leikkiin mukaan, saa varmasti kunnon sopan aikaseksi.
En tarkoita että kaikkea paskaa täytyisi niellä, mutta tietty määrä kuuluu tuossa ammatissa mielestäni siihen työnkuvaan.
Riippuuhan se toki tilanteesta esim. jos viet pyörän takuu huoltoon merkkiliikkeeseen ja sanovat etteivät huolla niin kyllä siinä käyrä alkaa nousemaan.
Itse varsinkin tiedän hyvin tuon asiakaspalvelun jalontaidon kun joudun sitä itsekin tekemään myyjänä
Sellasia paineita on näiden sähköurakoitsijoiden kanssa välillä että pakostikin kuulee semmosta huutoa ettei enää pienestä hätkähdä!