• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rikotaan mätä sakkojärjestelmä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Anatooli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Rikotaan mätä sakkojärjestelmä? -

• 1. Sakkojärjestelmä on melkein ok, rangaistuksia tulisi kiristää.

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. Sakkojärjestelmä tarvitsee perinpohjaisen uudistamisen.

• 3. Ryhdyn kostamaan typerälle yhteiskunnalle virheellisen sakkojärjestelmän aiheuttamat kulut.

• Ääniä yhteensä
    0
Kaikki (?) tietänevät, että Suomalaista sakotusjärjestelmää ei ole luotu liikenneturvallisuuden edistämiseksi. Tulin tänään audolla Stadista motaria himaan Lahteen. Autojonot liikkuivat vaihtelevasti, jos ohitettiin rekkaa vauhti oli n. 80 - 100 kmh. Jos ei ollut ohitettavia "isoja" autoja, vauhdit olivat 120 - 150kmh.

Noh, tietty LP:n siviilisokota oli Mäntsälä E:n kohdalla kaistojen välissä edistämässä liikenneturvallisuutta. Tulkitsen, että heput testasivat tai käyttivät uutta kilpientunnistusjärjestelmää. (Pysäytysautoa ei ollut, joten eihän siinä muutoin urakkaan pääse).

Tuli just karhukirje 400euron toukokuisesta sakostani. Ajattelin, että tämä sakkona riittää minulle. Päätin ryhtyä pienen ihmisen vastatoimiin:
1. Vähennän verojen maksusta kymmenkertaisen määrän. Tähän on aivan lailliset keinot. Suosittelen kaikille lämpimästi samaa strategiaa!
2. Seuraavien sakkojen kohdalla lopetan sakkojen nöyränä vastaanoton. Haukun ensin sakottajan ja sen lisäksi sakottajan esimiehen. -> Mitä enemmän saan sakkoja, sen enemmän säästän.
3. Muutan yritykseni ulkomaille. Lopetan veronmaksun kokonaan. Suosittelen tätä kaikille yrittäjille ja muille pääomatuloja nauttiville.
4. Muutan perheeni kera ulkomaille, nautin täysipainoisemmasta elämästä sääntö- ja veropakolaisena ilman turhia virkamiehiä. Italiassa tuskin on kovin montaa kukkahattuakaan...

Ps. Jos sakoilla olisi joku järki:
a. Muu kuin abstraktinen vaaran aiheuttaminen ylinopeudella JA
b. Niiden summa olisi edes jotenkin kohtuullinen JA
c. Ajokortin poisottaminen tapahtuisi pelkästään aidosta vaaran aiheuttamisesta.

Voisin jossakin määrin jopa sitoutua niihin.

1. Vähennän verojen maksusta kymmenkertaisen määrän. Tähän on aivan lailliset keinot. Suosittelen kaikille lämpimästi samaa strategiaa!
2. Seuraavien sakkojen kohdalla lopetan sakkojen nöyränä vastaanoton. Haukun ensin sakottajan ja sen lisäksi sakottajan esimiehen. -> Mitä enemmän saan sakkoja, sen enemmän säästän.
3. Muutan yritykseni ulkomaille. Lopetan veronmaksun kokonaan. Suosittelen tätä kaikille yrittäjille ja muille pääomatuloja nauttiville.
4. Muutan perheeni kera ulkomaille, nautin täysipainoisemmasta elämästä sääntö- ja veropakolaisena ilman turhia virkamiehiä. Italiassa tuskin on kovin montaa kukkahattuakaan...

Ps. Jos sakoilla olisi joku järki:
a. Muu kuin abstraktinen vaaran aiheuttaminen ylinopeudella JA
b. Niiden summa olisi edes jotenkin kohtuullinen JA
c. Ajokortin poisottaminen tapahtuisi pelkästään aidosta vaaran aiheuttamisesta.

Voisin jossakin määrin jopa sitoutua niihin.
-> Mitä enemmän saan sakkoja, sen enemmän säästän.
Paljonko? ,jos teet kohdan 4.

pftroest.gif

Kyllä sä kestät
033102beer_1_prv.gif

Sori nyt Anatooli mutta en mä näe hirveesti mitään vääryyksiä tossa suomalaisessa sakotusjärjestelmässä. Tottakai nää lehtien kertomat +100ke sakot tuntuu naurettavalta, mutta se johtuu vaan valtavasta tuloerosta väestön sisällä. Muuten en oikeen ymmärrä tätä pointtia. Verotus on suomessa rankkaa, sitä ei voi kukaan varmaan kieltää. Mutta kyllä ne verot tarjoaa paljon sellaistakin mitä monessa muussa maassa ei ole. Jokaisella on oikeus valita asuinpaikkansa (joissain rajoissa). Jos ei nappaa maksaa veroja, Nigeriassa ja Somaliassa on kuulemma hyvä ajokeli ympäri vuoden...

Vankeusrangaistukset väkivalta ja seksuaalirikoksista kaipais perusteellista remonttia, mutta ei mennä sinne...

/hattu päähän
bowdown.gif

Vaihtoehto 5
Ryhdyn ajamaan rajoitusten mukaan ja priorisoimaan ajankäyttöni niin, ettei ole kiire mihinkään ja sitä kautta tarvitse vaarantaa omaa ja muiden terveyttä.
Säästän sitä enemmän mitä enemmän ajan noudattaen rajoituksia.

Kaikki todellakin tietävät erittäin hyvin, että Suomen sakotusjärjestelmää ei ole laadittu liikenteen tarpeisiin. Se opn osa rikosoikeudellista seuraamusjärjestelmää ja toimii ihan samalla tavalla kaikissa rikoksissa. Varkaat, rattijuopot ja namusedät menee ihan samalla kaavalla kuin koheltajatkin.

Miten olisi vaihtoehto 6: sakko on rangaistus, sen kuuluu harmittaa. Ei siihen tarvitse sitoutua.

Vai oliko se nyt niin, että ylinopeussakko on eri sakko? Huokase nyt kuitenkin sen äärellä, että et joudu tuota poliisin antamaa ylinopeussakkoasi istumaan, jos sulla ei ole mitään ulosmitattavaa. Varkaat ja rattijuopot sentään menee poseen, jos ei ole liksaa.

Voin kyllä suositella ulkomaille muuttoa. Itse tein päätöksen juuri tuon typerän sakotuksen takia, kun tuli parit järkyttävät sakot olemattomista alinopeussuositusten ylityksistä. Ei mennyt minun oikeustajuuni, joten eroon roistovaltiosta oli päästävä. Kiitos naurettavan rangaistuskäytännön, olen säästänyt veroissakin useamman mopon hinnan jo, joten ulkomaille vaan sivistyksen pariin, jos suinkin on mahdollista.
tounge.gif

Pitäköön suomen roistovaltion sakkoloiset tunkkinsa ja verotuloina on roistovaltio menettänyt sakot jo useampaan kymmeneen kertaan hähähähhhääää.
033102bebe_1_prv.gif

Lopetin sakkojenmaksun jo ennen kuin edes olen saanut ainuttakaan. En riko lakia, ei ole niin kiire mihinkään.

Epäilinkin juuri, että Ek@ on JO tavoittanut ideasta kaiken olennaisen.

On varsin kummallista, että tyydymme typeriin sääntöihin, sanktioihin ja veroihin. Sen lisäksi siivellämme elää joukko sääntöjä ja sanktioita isommalti noudattamattomia. Sama porukka ei tasan maksa verojakaan. Rohkenen epäillä, että moottoripyöräily tai mikä tahansa muu vakava harrastaminen vaatii ihmiseltä keskimääräistä enemmän aktiviteettia.

Miksi siis pitäisi olla masokisti ja asua Suomessa? (Vaimo meille on vielä enemmän muuttamassa). Eihän täällä voi harrastaakaan kuin 3 kk miellyttävästi. Olis aika himomakeeta kun voisi harrastaa KOKOAJAN ja tietty pelata omaan laariin, ilman typeriä sääntöjä, sanktioita, veroja ja loisia.

Ps. Oikein odotan, että milloin Suomessa yli 50% on julkisella sektorilla sääntöjenkeksimisvirkamiehinä. Silloin teillä on hieno maa kun em. rnkut ovat aito enemmistö.

No siinä Anatooli on oikeassa, että tässä maassa on muutakin korjattavaa kuin sakkojärjestelmä. Mun tärkeyslistalla tuo sakkohomma on ihan yhdentekevä. Yhdet sakot olen MP:llä saanut pari vuotta sitten ja poliisien toiminta ja sakon määrä olivat ihan kohdallaan. Vaikka sakko sinänsä oli mielestäni aika turha (ja sakkoon kirjatuista lieventävistä asianhaaroista oli pääteltävissä, että poliisien mielestä myös), en valita.

Nimim. vakavasti ulkomaille lähtöä suunnitteleva

P*rseestä niin kuin moni muukin asia, mutta mikä tässä maassa ikinä muuttuisi.
Yhdet sakot aikoinaan olen saanut, mutta monin kertaisesti olen ne jo ajamalla kuitannut.
033102bebe_1_prv.gif

Vähän oli huonot vaihtoehdot joten en vastannut.

Ehkä kannattaisi harkita jotain Legendaarista mielenosoitusta eduskuntatalon rappusille?

Vielä on kesää jäljellä...

Pikkukapinaa pukkaa
biggrin.gif

Pääsiäisenä 100 rajotuksella 115 ja 70€ sakkoa. Kirkas keli, takana tyhjää suoraa tietä ja edessä 2km tyhjää suoraa tietä.
Hatutti vietävästi(samalla helpotti, et ei menny päiväsakoille). No, pari karhua ja viimein ulkkarin lasku, jonka maksoin eräpäivänä. Valtio hävis
062802jumpie_prv.gif

En vastannut galluppiin.

Tuli just karhukirje 400euron toukokuisesta sakostani. Ajattelin, että tämä sakkona riittää minulle. Päätin ryhtyä pienen ihmisen vastatoimiin:
Tai yksinkertaisesti kannattaisiko alkaa elämään varojensa mukaan niin ei olisi moisia ongelmia naurettavan 400 euron sakon kanssa?

Suomi on siitä hyvä maa, että täältä pääsee pois jos haluaa. Eikä sitä tartte edes tämänkaltaisilla palstoilla ilmotella kun menee vaan. Ei tuu ikävä.
Jos meidän sakkosysteemiä ei olis niin tuolla ajelis kaiken maailman Topit ja Kimit kahtasataa moottoritiellä kun niillä olis siihen varaa. Mulla ei oo. Eikä kyllä haluakaan.. 20 vuotta moottoripyörällä ja yhet sakot 16-vuotiaana.. Autolla onkin sit toinen juttu..

Tai yksinkertaisesti kannattaisiko alkaa elämään varojensa mukaan niin ei olisi moisia ongelmia naurettavan 400 euron sakon kanssa?
On se hyvä että jollain on laittaa 400€ valtiolle, ilman että se tuntuu missään. Vaikka en laske itseänikään ihan huonotuloisimpien joukkoon, niin kyllä tuollainen sakko tekee aika ison loven lompakkoon. Ainakin minulle, kyllä silläkin rahalla voisi tehdä ihan jotain muuta, esim lennot etelään.

On se hyvä että jollain on laittaa 400€ valtiolle, ilman että se tuntuu missään. Vaikka en laske itseänikään ihan huonotuloisimpien joukkoon, niin kyllä tuollainen sakko tekee aika ison loven lompakkoon. Ainakin minulle, kyllä silläkin rahalla voisi tehdä ihan jotain muuta, esim lennot etelään.
Mutta jokainenhan voi laskea netissä että mitäs se maksaa jos vetasee pikkasen liian lujaa tutkaan ja suhteuttaa siten se ajaminen varojensa mukaan tai vaihtoehtoisesti olla vetomies ja ajaa karkuun
062802moto_prv.gif

Back