Kauppiaan epäilyista huolimatta minulla on ollut 100% vedenpitävät hanskat käsissäni. Mainittakoon, että myös noista Richoista olen rakentanut onnistuneesti vedenpitävät pukemalla niiden päälle kumiset hanskat. Mutta kuin taikaiskusta, kun kumit ottaa päältä pois, Richat kastuvat sateella.Tähän on pakko kommentoida, kun valehtelijasi väitetään: Meillä 100 % vedenpitävyys tarkoittaa sitä että takuun aikana (Richalla 1 vuosi) saa aina uudet hanskat tilalle tai rahat takaisi, jos ne eivät pidä vettä - se on kuluttajan oikeus. Ja jokainen, joka takuu asioissa on meidän kanssa toimineet, niin tietävät että tämä homma meillä toimii. Lisätietoa meidän takuusta löytyy meidän toimitusehdoista: http://www.mc-lifestyle.com/Kuluttajatietoa/Toimitusehdot/Aluksi lyhyesti: Älä osta, jos haluat oikeasti hanskojen pitävän vettä ja olevan lämpimät.
Sitten vuodatusosio kärsivällisimmille lukijoille:
100% vedenpitävyys. Tämä on jotain, minkä tällainen tavallinen sössö ymmärtää aina väärin. Eli, jos joku on sata prosenttia, niin se on sata prosenttia? Ei, taas erehdyin.
Oikeata sadetta nuo hanskat pitävät 20 minuuttia (en tarkoita edes kaatosadetta). Ovat todellakin kylmimmästä päästä olevat rukkaset joihin olen törmännyt (ei ainoastaan huono asia, mutta miksi myydään lämpiminä?).
Hyvää on kohtuullinen hinta & mukavuus (ote) hyvissä olosuhteissa.
Verrattuna Sweepin hintaluokan vastaaviin 100% hanskohin parempaa on, että kädet saa edes jotenkin survottua vuoren sisälle siinä vaiheessa, kun 100 prosenttisesti vettäpitävät hanskat ovat kastuneet vasta 30 prosenttisesti.
Virheellinen mainonta, ja suoranainen valehtelu myyntipuheissa on kai vain nykyaikaa, jota vanhana jääränä en voi hyväksyä. Ehkä kuitenkin jonain päivänä mp-puolellakin kauppiaat ja valmistajat joutuvat vastaamaan lupauksistaan? (Ihmisellä pitää olla unelmia, vaikka kuinka utopistisia, sanotaan).
Itse olen vaihdattanut muutaman kerran hanskoja sekä saappaita, ja kuullut monen muunkin näin toimineen. Valitettavasti samanlainen 100% niistä on kaikista löytynyt. Uskon sen yleensä viimeistään kolmansien parien kohtalla. Tämän jälkeen olen tyypillinen asiakas ja annan kauppialle väsytysvoiton, vaikkei pitäisi. Tallennan vain yhden kauppiaan/tuotteen digitaalikallooni, jota kehoitan lähipiirinikin välttämään.
Mainitsemasi 20 minuutin vedenpitävyys paljastaa, ettei sinulla ei ole koskaan ollut 100 % vedenpitäviä käsineitä? Aina silloin tällöin tulee asiakkaita, joilla on sama ongelma ja lähes poikkeuksetta tähän ongelmaan on löytynyt ratkaisu oheisesta linkistä: http://www.bajahill.net/s-h-m-FAQ-4.html#4.4 Eli kannattaa pohdiskella sitä miten päin hanska puetaan; ajopuvun hihan sisään vai päälle - vesivaluu aina alaspäin.
-Jussi
Ei, en ole vaihtanut välillä ajoasentoa, takkia, moottoripyörää ranteeni kulmaa... Ei, en ole seisonut kaatosateella huoltoaseman pihalla tumput suorina ja odottanut hanskojen täyttyvän. Ei, kumihanskojen varren pituuskaan ei ole ollut syynä tähän outoon ilmiöön vaan ainoastaan se, että kumihanskat pitävät vettä, mutta ostamani Richat eivät.
Ja tuohon yleiseen keskusteluun tuotteista ja halvoista hinnoista. Minusta on käsittämätöntä, että halvasta hinnasta on tullut jo kuluttajienkin keskuudessa hyväksyttävä selitys sille, että tuote ei ole sitä mitä luvataan.
Ps. Kiitos linkistä. Siitä tulee varmasti jokaiselle yli 10 vuotta moottoripyöräilyä harrastaneelle samanlainen tunne kuin sähkölaitteen toimimattomuuden vuoksi asiakaspalveluun soittaessa. Tarkoitan sitä hetkeä, kun ensimmäiset sanat kajahtavat korvaan: "Oletko kokeillut laittaa töpseliä rasiaan?"