• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Retrokypärä

Nyt ois tarve löytää vaimokkeelle retrokypärä kun tyylistähän ei voi tinkiä.

Tarvitsi jostain löytää kuvan tyylinen kypärä + ajolasit yhdistelmä.

Mistäköhän noita löytäisi tai millä nimellä tuon mallisia kypäröitä edes kutsutaan?

23398332_1.jpg

Hyvin saman näköisiä löytyy esim. Held Rune, Superbikersilta
Kliks

Nimim. Ajalen moisen kera Mala-Gutsilla  
wink.gif

held-jethelm-rune-beige.jpg

Edit. Lippa on neppareilla kiinni ja nopsaa irroitettavissa.
Sekä takana on toinen neppari/hihna, johon ajolasien panta kiinni.

Vastaavan näköisiä ajolaseja löytyy ebaysta. Jos on kiire, niin biltemassa ja stormilla on vastaavia myös paljon kalliimmalla.

Kiitoksia vinkeistä.. Laseja oon jo löytänytkin ja kypärässä viehätti nimenomaan myös tuo muoto, saako muuten suomessa edea ajaa tuollaisella puolikkaalla munakuorella?

Kiitoksia vinkeistä.. Laseja oon jo löytänytkin ja kypärässä viehätti nimenomaan myös tuo muoto, saako muuten suomessa edea ajaa tuollaisella puolikkaalla munakuorella?
Ei valitettavasti saa...
sad_orig.gif

Kävisi monsterinkin tyyliin tuollainen...
cool.gif
Ajaahan porukkaa viela Ohei päässä.
Jos posliinia ei kiinnosta niin miksei ajais tommosella? Jos jää kiinni niin kai siitä jonkun rahan joutuu maksamaan.
Joo, eikä tarvitse vetää moraalisaarnaa siitä kuinka vaarallista se on....
lookaround_orig.gif

..., saako muuten suomessa edea ajaa tuollaisella puolikkaalla munakuorella?
Mulla on tällainen ja koska siinä on DOT hyväksyntä, sillä saa päästellä täällä siinä missä muillakin "hyväksytyillä" kypärillä. Turvallisuudesta en ala vääntämään kenenkään kanssa.
Onko todella näin? Olen ollut siinä uskossa, että jonkun sortin E-hyväksyntä pitäisi olla. Asia tosin ei itselle ole sillai ajankohtainen, että olisin tarkistanut.

Briteissähän taisi ainakin takavuosina olla sellainen sääntö, että kerran hyväksytty on aina hyväksytty. Eli aito 50-luvun munankuori oli laillinen, Davidan replica ei.

..., saako muuten suomessa edea ajaa tuollaisella puolikkaalla munakuorella?
Mulla on tällainen ja koska siinä on DOT hyväksyntä, sillä saa päästellä täällä siinä missä muillakin "hyväksytyillä" kypärillä. Turvallisuudesta en ala vääntämään kenenkään kanssa.
Onko todella näin? Olen ollut siinä uskossa, että jonkun sortin E-hyväksyntä pitäisi olla. Asia tosin ei itselle ole sillai ajankohtainen, että olisin tarkistanut.

Briteissähän taisi ainakin takavuosina olla sellainen sääntö, että kerran hyväksytty on aina hyväksytty. Eli aito 50-luvun munankuori oli laillinen, Davidan replica ei.
Kyllä näin on ja jotta en toimi turhana totuudentorvena, puhukoon vaikka liikenneturva puolestani: Tässä näin!

Taisin tätä itsekin kysellä täällä aikoinaan (en jaksa etsiä), kun olin myös siinä luulossa, että E-hyväksyntä tarvitaan. Ei siis tarvita vaan DOT passaa myös ja olisihan se melko persiistä, että tuo uudelta mantereelta vaikkapa ison rahan Arain, eikä saisi se päässä ajaa, kun siinä lukee vain tuo DOT, eiks je?

Kyllä näin on ja jotta en toimi turhana totuudentorvena, puhukoon vaikka liikenneturva puolestani: Tässä näin!

Taisin tätä itsekin kysellä täällä aikoinaan (en jaksa etsiä), kun olin myös siinä luulossa, että E-hyväksyntä tarvitaan. Ei siis tarvita vaan DOT passaa myös ja olisihan se melko persiistä, että tuo uudelta mantereelta vaikkapa ison rahan Arain, eikä saisi se päässä ajaa, kun siinä lukee vain tuo DOT, eiks je?
No kahos, tuossahan tuo seisoi räntättynä liikenneturvan sivuilla. Kiitoksia tiedosta, aina oppii uutta. Tuo seikka varmaan lisää valinnan mahdollisuuksia noita kevyempiä kypäriä haluaville. Ne kun tuntuvat olevan rapakon takana suositumpia kuin Euroopassa.

Joo, mäkin kuolasin Davidaa ja Rubya, mutta tuoltahan löytyi tuollainen rentoa ja leppeää asennetta henkivä kapistus. Jos kerran molemmat isoisät kehtasi tuollaista käyttää, niin miksei nykypäivän kotirintamamies??

Finlexissäkin oli kohdassa Liikenne- ja viestintäministeriön asetus kaksi- ja kolmipyöräisten ajoneuvojen sekä nelipyörien rakenteesta ja varusteista 19.12.2002/1250, 15. pykälä. Kuitenkin joku on taas epäuskoinen. Hauksi Finlexiin vaikka FMVSS 218...

th_dotgermanlargeint.jpg

On lisäksi muuten tupla-D kiinnityksellä!!

Back