• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Renkaanvaihtohinnat eri liikkeissä täällä!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP-800
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
B12 sanoi:
Pitkään tasapainottelin katurenkaita ja yhtä pitkään olen nyt jättänyt tasapainottamatta. En ole mitään eroa huomannut. Jos pyöränlaakereissa on vikaa, ennemmin laitan uudet kympin kappale ja ohjauslaakeri nyt pitää olla rasvattu ja säädetty muutenkin.

Kotarin piikkipyöriin laitoin pinnoihin painot, koska vannelukot painoivat 90g eteen ja 140g taakse.

Joskus aikoinaan tein sellaisen tasapainotuspukin paikalliselle rengasliikkeelle, kun omistaja innostui moottoripyöräilystä. Tekivät vertailuja ja pukki oli loppupelissä jopa tarkempi. On minulla tallissa samanlainen, mutta en ole jaksanut alkaa tekemään akseleita yksipuoliselle swingille.
Äsken pyöräytin Metzeler Sportec M7 RR renkaat alle (lue: ähelsin niiden kanssa pari iltaa :right: ) Pukissa takarengas ei näyttänyt vaativan yhtään painoa ja eturengas oli siinä ja siinä, mutta laitoin 10g. Onhan tuo melkoista "neekerihommaa" käsityökaluilla vaikka tämä kerta meni jo paremmin kuin eka. Taas oivalsin samalla yhden asian:paikallatuulee:

Pet_M sanoi:
Äsken pyöräytin Metzeler Sportec M7 RR renkaat alle (lue: ähelsin niiden kanssa pari iltaa :right: ) Pukissa takarengas ei näyttänyt vaativan yhtään painoa ja eturengas oli siinä ja siinä, mutta laitoin 10g. Onhan tuo melkoista "neekerihommaa" käsityökaluilla vaikka tämä kerta meni jo paremmin kuin eka. Taas oivalsin samalla yhden asian:paikallatuulee:

Toistoja vain, niin alkaa sujua aika vihellellen.

Aloitat kuminpolton tai ratailun ja jo vain taidot kehittyvät. :grin:

Jonezi sanoi:
Ja liinat apuun. :grin:

Juu... se on tolla Power Cupilla ja mun vanteella pakko. Muut kumit nousee kyllä.

Siitä voisikin tehdä 50€ haasteen. Kuka nostaa vanteelle ilman liinaa, nippusiteitä jne. yksin tollasella peruskompuralla.

JMH sanoi:
Siitä voisikin tehdä 50€ haasteen. Kuka nostaa vanteelle ilman liinaa, nippusiteitä jne. yksin tollasella peruskompuralla.

Silloin ku minä olin nuori, niin kumit nostettiin vanteelle ilman kompuraa, puhaltamalla.

Starttipilotti on poikaa tuollaisten kanssa. Hanskat pitää olla kädessä, kerran poltin sormen kipiästi.
Ei metsäpalovaroituksen aikaan.

Re: Renkaanvaihtohinnat eri liikkeissä täällä!!

Rengas Park Kangasala, vaihto ja puntitus 25e/irtovanne. Ei jaksanut tuolla hintaa alkaa vääntämään itse...

Espoon Lommilan Euromaster irtovanteelle laitto ja tasapainotus 25€. Ei kuulemma väliä, ostaako kumin heiltä vai muualta.

Gustafsson Racing Karkkilassa, 15€/rengas(itse hankittu) irtovanteelle. Palvelu loistava eikä hintakaan paha. :thumbup:

Jyväskylässä koittanut saada kiinni paria eri mp-liikettä tuloksetta. Officeajat vähän rajottaa mutta pitännee lähteä paikan päälle kyselemään kerta ei muuten kiinni saa :rant:
Tarve olisi alta-alle asennukselle eteen+taakse näin tuoreena betonibunkkeriin muuttajana. Onko jollain joku paikka lähiseudulla, mitä suositella? Normi katumopo kyseessä ja uudet renkaat oottaa jo partsilla.

Tätä liikettä voin suositella lämpimästi Stadissa, jos vanteelta-vanteelle asennus riittää. Alta-alle eivät tee.
Vaihdatin tänään tuolla eteen ja taakse. 20 euroa per kiekko ja erinomainen tasapainotus, ei täristä yhtään...rivakammassakaan vauhdissa. Elikkä Roihupellon Rengas, Motonetin takana.

https://roihupellonrengas.fi/

Oisko kellään tietoa missä Kuopiossa voisi asennuttaa itse hankkiman renkaan irtovanteelle + tasapainoitettua ja vieläpä edullisesti?

Onko edellisestä offtopicista jo tarpeeksi aikaa? Sitä vaan tulin sanomaan, että jos tarvii kysellä vaihdon hintaa, ni parempi opetella vaihtamaan ite. (Kyllä, olen persaukinen ja joudun tämänkin asian hoitamaan omin käsin.)

kum1ankka sanoi:
Onko edellisestä offtopicista jo tarpeeksi aikaa? Sitä vaan tulin sanomaan, että jos tarvii kysellä vaihdon hintaa, ni parempi opetella vaihtamaan ite. (Kyllä, olen persaukinen ja joudun tämänkin asian hoitamaan omin käsin.)

Aika raju provokaatio sieltä puolueettomasta ja liittoutumattomasta maasta käsin. Mistsie tällaista olet oppinut? Oletko kenties juonut väärällä vuoren rinteellä kypsytettyä viiniä?

kum1ankka sanoi:
jos tarvii kysellä vaihdon hintaa, ni parempi opetella vaihtamaan ite. (Kyllä, olen persaukinen ja joudun tämänkin asian hoitamaan omin käsin.)

Ja jos tarvii kysellä renkaiden hintoja, niin paras tehdä ne itse..? :D (Oli ihan pakko - kieroutunut huumoritaju nääs)

Minäpä säästin huikeat 20€, kun vaihdoin itse Shadown eturenkaan. Oli kyllä aika vaikean tuntuista irrottaa vanhaa vanteelta. No, seuraavalla kerralla menee paremmin. Ai niin, mulla on tilat ja joitain - onnettomia - työkaluja. Aikaa tosin meni yllättävän paljon.

Multa löytyy lainattavaksi Tampereen seudulla Bilteman bead breaker, toimiva kapistus. Saa paria oluttölkkiä vastaan :grin:

Squbbe sanoi:
Jyväskylässä koittanut saada kiinni paria eri mp-liikettä tuloksetta. Officeajat vähän rajottaa mutta pitännee lähteä paikan päälle kyselemään kerta ei muuten kiinni saa :rant:
Tarve olisi alta-alle asennukselle eteen+taakse näin tuoreena betonibunkkeriin muuttajana. Onko jollain joku paikka lähiseudulla, mitä suositella? Normi katumopo kyseessä ja uudet renkaat oottaa jo partsilla.

Kysys Vehniäinen racing.

Back