• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Renkaanvaihtohinnat eri liikkeissä täällä!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP-800
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tampereella vaihdatin takarenkaan irtovanteelle Fixtremessä hintaan 25€ (OROM). Vanteelta/vanteelle pullautus tehtiin asianmukaisella koneella, kuten myös tasapainotus. Ottivat heti työn alle ja hommaan meni 15 minuuttia aikaa.

Vianorille Sarankulmaan tässä samalla miinus, sillä siellä ei 2h ennen sulkemisaikaa saanut hommaa hoidettua, vaikka olin nimen omaan tämän etukäteen puhelimessa vahvistanut. Siellä ei ollut myöskään varmuutta saavatko renkaan tasapainotettua kartioiden sopivuuden vuoksi, joten en suosittelisi liikettä oman kokemuksen perusteella.

Konevelho Vantaan Korsossa OROM alta alle 30 euroa.

Olin sopinut vaihdon etukäteen reilua viikkoa aikaisemmin, mutta silti asia tuntui tulevan heille vähän yllätyksenä. Hommaa oli tekemässä siinä selvästi vähän kokemattomampi kaveri (putiikin omistaja tuntui olevan enemmän pyörämiehiä ja kävi siinä pariin otteeseen tätä kaveria auttelemassa). Aikaa paloi puolitoista tuntia, mutta eipä se näin kesälomalla haittaa. Miinuksena se, että pyörä olisi luovutettu taka-akseli sentin vinossa, jos en olisi sitä itse tarkistanut ja asiasta huomauttanut.

Summa summarum: homma tuli tehtyä ihan kohtalaiseen hintaan. Todennäköisesti vaihdatan seuraavankin renkaan samassa paikassa, mutta ehkä mieluummin ensi kerralla irtovanteelle.

Alta alle omarengas GL1800:seen 40€ etu/takapää MP-Kymäläinen Ruskossa Tampereella suosittelen, todella ammattitaitoinen ja palveleva paikka kaikissa korjausasioissa.Fixtreme minusta ylihinnoitellu scootterin kumi irtovanteelle 25€ on minusta liikaa tuli
vaan vaihdatettua kun muualla ei ollut aikaa eka ja viimeinen siinä puljussa.

Pht-speed Oy Järvenpää, 60€ molemmat renkaat tasapainotettuna alta alle OROM. Työnlaatu oli hyvä eikä vanteita tai pyörää naarmutettu, voin siis suositella. Hinta nyt ei ehkä ollut halvin mahdollinen, mutta maksoin ton kyllä ihan mielellään siitä hyvästä, että homma tehtiin hyvin ja siitä että kotoa oli alle minuutin matka tonne.

On kyllä melko vammaiset nuo lyhenteet
biggrin.gif

Oma rengas ostettu muualta. Näppärämpi tyyppi sanoisi ihan oma rengas vaan.

OROM ROSP eli omasta takaa gummit ja ei irtovanteille, mutta jumalau** miten kallista!
96 euroa!! Uoken Auto ja Kone Kouvolassa, eipä tule heti mieleen asioida uudestaan ko. paikassa.
Hinnalle selityksenä, että kuulemma niin työlästä laittaa muun muassa tollaseen seiskapätkään suzukiinkin uudet alle?? huhhuh...
kaboom.gif

Ihan itse maksetut renkaat irtovantelle. Vanhat oli jo poissa.

Kaveri pyysi kymppiä, annoin kaksi. Ihanan halpaa.

huoltokaksikko jämsä, renkaanvaihto irtovanteille + tasapainotus, omat renkaat (talvigummit pois ,kesä paikalleen) 68€... = käännän syksyllä raudoilla.

edit: lisättäköön tähän että ,en valita.... raudat ovat tutut ,mutta tuossa keväänkorvilla minua laiskotti ja en kysynyt etukäteen hintaa... joten syy on vain minun.
mutta silti kampean syksyllä raudoilla nastat takas
wink.gif

Mistäs Turussa kannattaa lähtee metsästään Gixxeriin takanakkia (alta alle)?
Turkkusen hinnat tulee itellekin kohta taas eteen, joten jos jossain vaihdat, niin pistä tännekin sitten. Itse olen tähän mennessä käyttänyt lähinnä PowerBikea ja siellä on ollut alta alle omalle renkaalle 30 €/pyörylä. Sieltä ostetut renkaat pyöräyttää mielestäni veloituksetta. Nyt tosin paikka on vaihtunut, eikä miehitystäkään ole koko ajan paikalla, joten en tiedä miten homma nykyään pelaa.

Tampereen Herwoodissa Mansen Auto 10€ oma rengas irtovanteelle, heillä ei tosin tasapainotus onnistu mopon renkaalle.

Kyselin hieman renkaavaihtohintoja alta alle etu ja takarenkaalle.

Järvenpään vianor 60euroa rengas tasapainoitettuna.Euromaster J.pää vaihto vain irtovanteelle tasapainoitettuna 60euroa pari.SE-Team Kerava 86euroa koko setti tasapainoitettuna.

Pht-speed Oy Järvenpää jo aikasemmin mainittu 60euroa koko setti tasapainoitettuna,jossa homma sujui lyhyellä varoitusajalla kiitettävasti.

Turkkusen hinnat tulee itellekin kohta taas eteen, joten jos jossain vaihdat, niin pistä tännekin sitten. Itse olen tähän mennessä käyttänyt lähinnä PowerBikea ja siellä on ollut alta alle omalle renkaalle 30 €/pyörylä. Sieltä ostetut renkaat pyöräyttää mielestäni veloituksetta. Nyt tosin paikka on vaihtunut, eikä miehitystäkään ole koko ajan paikalla, joten en tiedä miten homma nykyään pelaa.
OMOM: On jäänyt kokonaan päivittämättä tänne tiedot omasta nakkien vaihdosta. WheelGood Satakunnantiellä Turussa vaihtoi Pilot Road 3:set alle 15€/kappale, ja saivat myös tasapainoitettua -98 VFR:n takapyörän.

Autocenterillä sivuilla oli tällaiset hinnat:

Renkaanvaihto alta-alle + tasapainotus 37€ (Erikoistapaukset tuntiveloituksella)
Renkaanvaihto irtovanteelle + tasapainotus 17€ (sisärengaslisä 3€)

Ja R.M. Heinolla näytti olevan:

Renkaanvaihto alta-alle 38,-
Renkaanvaihto irtovanteelle 19,-

Taidampa suunnata tälläkertaa autocenterille ja samalla katsastaa liikkeen pyörävalikoiman. :;):

6.3. Vianor, Turku Satakunnantie. OROM. Etu- ja takarenkaan vaihtotyö irtovanteille + tasapainoitus 50 €. Melko kallista :( . Stormilta olis saanut neljään kymppiin, mutta homma olisi onnistunut vasta ensi viikon loppupuolella.
edit. Uudet venttilit olivat vaihtaneet. Siitä plussa Vianorille.

Viimeksi muokattu:
Back