• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Renkaanvaihto omatoimisesti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jakez
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Bilteman uudemmat raudat on täyttä skeidaa.. 3 vääntäny niitä mutkalle/poikki kun vanhemmat kestää ja kestää

Pitää yrittää välttää noita Bilteman uusia rautoja. Olisi suotavaa ettei ensimmäinen yritys jäisi ainakaan rautojen takia torsoksi.

Minä hommasin raudat viime vuoden kesällä Biltemasta ja silloin vielä oli saatavilla niitä hopeampia. Hyvät on. Harmi jos nykyiset on purkkaa..
sad_orig.gif

Tähän sitten rataketuille kymysys:

onko painotuslaite oikeasti kentällä tarpeen?
misukka ilmoittaa nimittäin renkaidensa olevan niin
hyvin balanssissa että ovat jättäneet jopa tasapainotusmerkin
leimaamatta. jos renkaissa ei nykypäivänä ole suurta heittoa,
pääheitto olisi sitten vanteessa ja sitämyöten vakio.

onko joku seurannut tarkemmin muuttuuko painojen paikka renkaan myötä merkittävästi?

juu kyllä mulle ainakin pari kpl noita vannesuojia on riittäny. mulla se vanha rengasrauta oli aivan samanlainen ulkonäöltään kuin ne kaksi uuttakin.
mutta ne uudet oli aivan paskat,ja vanha taas on helvatin hyvä.huono erä tms?
ostin kyllä biltemasta pidemmänkin raudan(ja jämäkämmän oloisen) mutta en oo kokeillu vielä..
ja tosiaan youtubesta löytyy monia videoita vinkkeineen,ja haulla myös monia aiheita täältä.
rengaskone..
tässä se bilteman rengasrauta,joka ainakin mulla oli ihan kuin purkkaa..
tietenkin ku pelimies olen niin en säästäny niistä 2sta raudasta kuittia,jotenkin en aatellu tarvitsevani..?  
tounge.gif
Et tarvitse kuittia. Olen palautellut usemmankin tavaran, ne antaa kyllä rahat takaisin. Vielä kun raudassa lukee isolla BILTEMA niin tuskin tulee ongelmia palautuksen suhteen
smile_org.gif

Kyllä tollanen paskatavara pitää palauttaa vaikka ihan periaatteesta vaikka ei isot rahat olekkaan kiinni

juu kyllä mulle ainakin pari kpl noita vannesuojia on riittäny. mulla se vanha rengasrauta oli aivan samanlainen ulkonäöltään kuin ne kaksi uuttakin.
mutta ne uudet oli aivan paskat,ja vanha taas on helvatin hyvä.huono erä tms?
ostin kyllä biltemasta pidemmänkin raudan(ja jämäkämmän oloisen) mutta en oo kokeillu vielä..
ja tosiaan youtubesta löytyy monia videoita vinkkeineen,ja haulla myös monia aiheita täältä.
rengaskone..
tässä se bilteman rengasrauta,joka ainakin mulla oli ihan kuin purkkaa..
Mulla on 3kpl noita samannäköisiä rautoja, tosin enemmän hopean värisiä ja tuo näyttää enemmän kellertävälle. Ja ovat kestäneet käsittelyä ja ovat jämäkän tuntuiset. Voisin kuvitella että vanne luovuttaa ennen rengasrautaa. Ehkä olet saanut maanantaierästä omasi
smile_org.gif
Samma här, noilla vaihtu renkaat ihan ok. Ja vielä eka kerta meikällä.

Pari juttua opin renkaidenvaihdosta:

-tekniikkalaji, jos tarttet paljon voimaa on jotain pielessä. Parempi sillon että raudat taipuu kun vanne tai rengas hajoaa. Netissä on hyviä opetusvideoita (siis renkaanlaitosta ;)

-hyvät vannesuojat saa leikkamalla muovikanisterin kyljestä.

-renkaat aurinkoon lämpenemään, helpottaa huomattavasti sekä vanhojen pois ottoa että uusien asennusta. Kylmä rengas kuumentaa asentajan, parempi toisinpäin.

-paksu rengasrasva toimi hyvin asennuksessa, fairyvesi irrotuksessa

-parhaat raudat on n.30 cm, liian pitkät on vaan tiellä

onko joku seurannut tarkemmin muuttuuko painojen paikka renkaan myötä merkittävästi?
veljel heitettiin just pp 2ct alle,jossa ei niin ikään ollu tasapainoitus merkkejä. ja rengas oli aivan balanssissa kun testattiin
062802moto_prv.gif

En oo kyllä mikään kettu mutta vastaan kuitenkin
smile_org.gif

Misukasta en tiedä, mutta kyllä Pirellin, Bridgen ja Metzelerin renkaat vaativat ainakin mun molemmissa pyörissä tasapainottamista. Erityisesti etunen tuntuu olevan tärkeä. Viimeisimpänä käytännön kokeena jätin kemorassa kiireessä puntittamatta renkaat ja hillitön täristys alkoi yli 150km/h vauhdissa katsomosuoralla ja paluusuoralla.

En oo kyllä mikään kettu mutta vastaan kuitenkin
smile_org.gif

Misukasta en tiedä, mutta kyllä Pirellin, Bridgen ja Metzelerin renkaat vaativat ainakin mun molemmissa pyörissä tasapainottamista. Erityisesti etunen tuntuu olevan tärkeä. Viimeisimpänä käytännön kokeena jätin kemorassa kiireessä puntittamatta renkaat ja hillitön täristys alkoi yli 150km/h vauhdissa katsomosuoralla ja paluusuoralla.
Juu, onkos noissa gummeissa kevein kohta merkattuna vaiko eikö?

Piti töissä aikoinaan alkaa seuraileen kovasti että muuttuuko punttien
paikat merkittävästi mutta se sitten jäikin unholaan...

Back