wanico sanoi:Vaikka tämä ketju ei mikään uskon asia ole vaan puhdasta tiedettä, niin siitä huolimatta päätin yhdellä kommentilla osallistua.
Mulla meni kakspuolikkaan paineilla supersorsa kantikkaaksi matkalla Stadista Botnialle.
Takas tulin kolmosen paineilla, eikä mitään kulumaa ollut havaittavissa. Eli ainakin tällä esimerkillä suora matka-ajo kannattaa suorittaa ylipaineisilla kiekoilla.
Sitten taas toisaalta uskon, että ajotyylillä on kokonaisuuden kannalta huomattavasti suurempi vaikutus kuin pienillä muutoksilla paineissa.
Nuo mun tutut saa ajettua rivinelkuilla melkein tuplakilsat siihen nähden mitä V-kakkoset syö kumia, varsinkin jos ajotyyli sattuu olemaan ON/OFF, eikä etujarrua käytetä, vaan aina hidastetaan moottorilla kun mahdollista.
Mikä mopo? Kuski kamoineen jossain 90 kg:n tietämillä jos oikein muistan. Tää katos vaikuttaa. Tuossa yllä tosin Tampesterin maestro ja öljykeisari puhuu noiden lähes kolmen kilon paineiden puolesta, paitsi että ei sillä taija katukilsat riittää täysin vedenpitävään näyttöön, vaikka vakuuttava onkin? (mut kyl mä kuuntelen, kommentit ilman sarvia ja hampaita)