Eipä taida sinulle Misukkaa kotimaiselta kauppiaalta tulla...?Törmäsinpä uuteen,(ainakin minulle), nettikauppaan. www.renkaat-online.com, Englannissa www.blackcircles.com, ilmoittaa hinnat sisältäen verot ja kuljetuksen ovelle. Esim. 120/70-17 Michelin Pilot road 2D, 116,50 € kun muilla hinta suurin piirtein sama ilman toim. kuluja.
p.s. En ole vielä testannut mutta noilla hinnoilla varmasti testaan, on nimittäin auton renkaat ehdottomasti halvimmat.
p.p.s. Ja jos joku firma kotomaasta haluaa ton pilotin mulle samaan hintaan myydä toimitettuna Espooseen tai Kuopioon niin saapi lähettää![]()
Olen menneen kesä yrittänyt kaupata renkaita Suomessa suoraan käyttäjille. Aika mahdotonta on kilpailla (yrittää kilpailla) eurooppalaisten nettikauppiaiden kanssa. Jos renkaasta ei saa viittä euro kappaleelta ei ole mitään järkeä yrittää saada elantoaan mp-rengaskaupalla niin pienillä markkinoilla kuin täällä suomessa on. Tarkoitan nyt pelkkää renkaan myyntiä ilman asennusta. Ainoa tapa päästä edes "hieman osallistumaan" on renkaan asennus. Jos alta/alle asennuksesta velottaa enemmän kuin kympin kun asiakas tulee rengas kainalossa on täysi roisto.
Eräässä suomalisessa MP-alan lehden uusimmassa numerossa oli juttu ulkomaan nettitilauskaupasta. Pakkoa sanoa että kun jutun luin, olen pettynyt. Voisin "usuttaa" kaikkia lehden tilaajia lopettamaan ko. lehden tilauksensa ja tilaamaan lehtensä euroopasta. Lehtikin saa sieltä 30-40% alle suomen hintojen ja niissä on paljon nettikauppiaiden ilmoituksia, ei tarvitse tälläkään palstalla kysellä mistä löytyy halvemmalla renkaita tai ajovarusteita jos lukee niitä.
Jos suomessa viiden vuoden kuluttua mp-alan liike vain muutamassa etelän suuressa taajamassa, kehä kolmosen tuntumassa, niin missä "maalaisjengi" käy sovittamassa kypärää tilatkseen sitten sopivan netikaupasta.
Vuoden 2010 MP-näyttelyn peruutus on seurausta tapahtuvasta muutoksesta.
Niin se maailama muuttuu, paperiteollisuus on siirtymässä/siirtynyt kiinaan, konepajateollisuus puolaan...pitänee toivoa että terveydenhoitoalan ihmiset yhdessä sossun henkilökunnan kanssa innostuu hankkimaan moottoripyöriä ja renkaitakin.