• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Remonttia ja rakentelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei kellään sattuis olee tietoa mikä keulaöljy vastaisi showan ss-8 mitä pitäis laittaa orkkis keulaan?
Tuolla keskustelua hieman ->-klik-
Mä laitoin SAE 10:ä. Ei mitään käsitystä minkälainen tuli, kun ei ole vanteita pyörässä kiinni. Maalauksessa kun ovat. Jäykempää mä halusin ja ohjearvo kun on SAE 7,5, niin eiköhän se 10 hieman jäykistä.
Topikkiin liittyen. Piparilevyt tulivat, mutta vanteet on siis vielä pajalla. Ens viikolla lupas valmiiksi. Hypistelty ja ihailtu on levyjä. Laadukkaalta työltä vaikuttaa Galferit. Kerran kattelin Brakingin levyjä ja niissä niitit on paljon lelumman näköiset kuin Galfereissa. Niissä oli jäänyt purseita ym. työn jälkeä niihin niitteihin, kun taas Galfereissa ne on siististi koneistettu ja viistetty ne reikien reunat. Muutenkin mun mielestä vaikuttaa laadukkaammilta. Totuus tulee sitten ensi jarrutuksissa. Luulenpa, että jarruvapinat on nyt poistuneet. Toivottavasti ovat...

Galfer on 1. firma, mikä on tehnyt wave-malliset levyt. Muut on kopioineet sen. Ainakin netissä ja infolapussa, mikä paketissa oli sanottiin niin. Levyssäkin lukee PATENTED.
tounge.gif

Ei kellään sattuis olee tietoa mikä keulaöljy vastaisi showan ss-8 mitä pitäis laittaa orkkis keulaan?
Tuolla keskustelua hieman ->-klik-
Mä laitoin SAE 10:ä. Ei mitään käsitystä minkälainen tuli, kun ei ole vanteita pyörässä kiinni. Maalauksessa kun ovat. Jäykempää mä halusin ja ohjearvo kun on SAE 7,5, niin eiköhän se 10 hieman jäykistä.
Jees, ens viikon loppupuolelle lupasivat jousia saapuvan. Pitää tässä vielä pähkäillä noitten SAE 7,5 ja SAE 10 välillä, ja toki ootella et ne jouset saapuu ja kattoo mitä niitten asennesohje suosittelee...

Mopo on ollut käynnissä, mut vaimennin ei ole vielä lyhentynyt....
Ääniä on nyt jo ihan järkyttävästi vaikka vaimennin on ihan iskussa.. heti kun saan toisen varalle niin tosta lähtee pätkä
biggrin.gif

Kevätsavut otettu tänään. Hyvin kiersi edelleen, vaikka on talven seissytkin
tounge.gif

Kun en muuta näperreltävää keksinyt, niin blokkasin ne ilmanruiskutuksen putket, jospa ei enää niin paljoa paukuttais moottorijarrutuksessa. Saapi nähdä.

Noniin.
Levyt tuli äskettäin ja vanteetkin tuli maalauksesta. Täytyy sanoa, että vanteet onnistui paremmin kuin hyvin. Ei tullut ihan alkuperäisen väriset, vaan aikalailla mustat. Kevyt mattapinta. Mun mielestä siistimmät kuin alkuperäisellä värillä. Levyt kiinni ja renkaat paikalleen. Tulos tämän näköinen:

normal_Galfer.JPG

Edit:
Ei perkele millään meinaa onnistua kuvan laitto. 3. kerta toden sanoi
tounge.gif

Jouset on nyt sitten kotona, jännä vaan ettei mukana tullu mitään suosituksia käytettävästä öljylaadusta.

No pitää varmaan lykätä SAE10 sisään ja kattoa miten toimii. Vielä kun noi kelit paranis niin pääsis pöristeleen kaverin tallille asennushommiin...

Tänään tuli ulkoilutettua Daytonaa.
Nopeusmittari ei viitisinyt näyttää muita numeroita, kuin nollaa tai ykköstä. Enemmän numeroita löytyi, kun nutkutin ensimmäistä liitosta johdosta, joka tulee anturilta.
Polttoainesuodattimen vaihdon yhteydessä syttynyt moottorivikavalokin on sammunut jossain vaiheessa tänään. Hyvä juttu.
cool.gif

Eilen kannoin voimakomentajan kotiin ja putket tulee ens viikolla. Ja tuleekin varmasti sellainen putki ettei samanlaista tulekaan ihan heti vastaan.
tounge.gif
Peilit aion vielä vaihtaa pisaranmuotoisiin, nekin on valmiiksi katottu muttei vielä ostettu

Nyt pienen asentelun jälkeen Tripleen vaihdettu g.p.r teharin tilalle rs-3 yoshimura tyylikkään näköinen tuli ja äänet todella hyvät
062802jumpie_prv.gif
.Saas nähdä miltä kuulostaa kun saa pyörän tien päälle.

Mäki ajelin eilen autolla maakunnassa ja innostuin mutkapätkien hyvästä kunnosta sen verran, että sain viimeinkin viimeisteltyä jarrulevyjen suunnittelun. Edelliset oli muuten ihan hyvät, muttei kestäny lämpöä vaan taipu kupille. Tässä ois nyt uudet, vähän muutetut levyt, toivotaan että näillä saadaan lämpölaajenemiset kuriin:

-> Etulevy <-
-> Takalevy <-

Nyt vaan pitäs tietää et mistä noi tilais...
Kyllä mäki varmaan tänä kesänä vielä liikenteeseen pääsen
smile_org.gif

Mäki ajelin eilen autolla maakunnassa ja innostuin mutkapätkien hyvästä kunnosta sen verran, että sain viimeinkin viimeisteltyä jarrulevyjen suunnittelun. Edelliset oli muuten ihan hyvät, muttei kestäny lämpöä vaan taipu kupille. Tässä ois nyt uudet, vähän muutetut levyt, toivotaan että näillä saadaan lämpölaajenemiset kuriin:

-> Etulevy <-
-> Takalevy <-

Nyt vaan pitäs tietää et mistä noi tilais...
Kyllä mäki varmaan tänä kesänä vielä liikenteeseen pääsen
smile_org.gif
Äkkivilkaisulla näyttävät vähän heikoilta. Inventorillako piirsit?

Äkkivilkaisulla näyttävät vähän heikoilta. Inventorillako piirsit?
Yksi huolenaihe on se, että nuo ulkokehän urat tosiaan aiheuttavat liian isoja joustoja, mutta en oikein usko, ei ne voimat niin älytömiä ole. Isompi huoli mulla on, että ajan mittaan noi levyn eri lohkot lähtee vääntymään sivuttain eri suuntiin ja levyyn tulee pykäliä.

Kuten sanoin, kokeillaan nyt näin niin opitaan taas jotain uutta. Yks vaihtoehto oli jättää ulkokehälle yhtenäinen rantu ilman uria, mutta otin tietoisen riskin tuon kanssa ja tein noin. Seuraava levy onkin sitten halkaisijaltaan 320 tai 330mm, joten toi vakiokokonen levy tulee nyt vaan ensihätään. Ellei sitten osoittaudu todella hyvin toimivaksi.

Ja joo, Inventorillahan noi on tehty. SolidWorks taipuu näppärämmin, sillä kun tulee tehtyä töitäkin, mutta pitää yrittää vähän pitää yllä noita muitaki CADejä, ettei kokonaan pääse unohduksiin.

Kausi avattu ja 75km lenkiltä kokemuksia pyörän muutoksista.
Jarrutärinät poistuneet täydellisesti. En edes muistanut, minkälaista on jarruttaa pyörällä missä ei etupää tärise. Sinter-palat tuntuu purevan erittäin hyvin, kuten puri jo edellisissäkin levyissä. Keulan 10W öljyt tuntuu myös nappiin menneeltä valinnalta. Keulasta tuli jämäkämpi, sitä siis mitä halusinkin. Eikä muodostu tankkiin enää alipainetta, kuten aikasemmin.
Alkuun vaivasi taas tuo mittarin 0-2km/h näyttö. Mä kävin kaikki liittimet talvella läpi. Puhdistin ja laitoin suojamömmöt niihin. Jos tuo tuntuu vaivaavan vielä jatkossa, niin täytyy laittaa varmaan Sigma kiinni.

Alkuun vaivasi taas tuo mittarin 0-2km/h näyttö. Mä kävin kaikki liittimet talvella läpi. Puhdistin ja laitoin suojamömmöt niihin. Jos tuo tuntuu vaivaavan vielä jatkossa, niin täytyy laittaa varmaan Sigma kiinni.
Toi menee pois kun kääntää virrat pois ja uudestaan päälle, ja jos oikein rassaa aja rysä huoltoon ja käske ottaa anturin virheilmo pois päältä, niin sen jälkeen futaa aina....

Toi menee pois kun kääntää virrat pois ja uudestaan päälle, ja jos oikein rassaa aja rysä huoltoon ja käske ottaa anturin virheilmo pois päältä, niin sen jälkeen futaa aina....
Jep. Ton virrat pois ja päälle homman tiesin kyllä ja auttaakin usein. Täytyy kysellä huolosta tuota juttua. Ilmeisen nopea tapahtuma kuitenkin, ettei tarvi varailla aikaa tms? Eli ns. odotellessa hoituisi homma?

Back