• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rekkakuski ajokieltoon turhista jarrutteluista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Salmon
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Salmon

Ugalabugala
HS-uutinen

onhan se ärsyttävää ku joku roikkuu puskurissa kiinni, mutta eipä kovin järjellinen kuljettaja ollu tämä ajoneuvoyhdistelmää kuskannut
crazy.gif

melko vaarallista sanoisin

Hieman kyllä hymyilyttää
lookaround_orig.gif
Sopivasti sattunut siviilipoliisi perään.
Mutta ihan oikein, että tuollaisesta määräsivät ajokieltoa!

Turku,lainen. On joskus kohdalle sattunut vastaavia pellejä mutta toisinpäin,eli rekka omassa takapuskurissa kiinni. Mutta hyvä kun sattui kytät olemaan kerrankin oikeassa paikassa
062802jumpie_prv.gif

Kerrankin on mailapojat olleet oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja rangaistuskin on oikein mitoitettu.

Aivan sama mulle missä kohdassa jonoa ovat olleet, sillä mihis ne pikkuautot sieltä rekan perästä menisivät jolleivat ohikaan pääse. Kuormavaunulla on kyllä helppo provosoida henkilöautokuskia, jos iholle pääsee, mutta toistapäin ajeltaessa rekkamiehen provosoituminen vaatii jo ihan omaa halua. Tapahtuma on harvinaisen selvästi asennevammaisen maanteiden kuninkaan omaa syytä.

Hieman samaa asennetta on rekkojen/yhdistelmien keskinäisissä ohituksissa motareilla nykyään. Jos toisen rajoitin sallii 1 km/h kovemman nopeuden, niin ohihan se on päästävä, vaikka ohitus veisi tuolla nopeuserolla 5 km. No senhän vielä ymmärtää, mutta miksei se ohitettava juuri ikinä löysää hetkittäisesti ohituksen helpottamiseksi?

Itsekin olen aiheeseen aikoinaan tutustunut hake-, puu-, lavetti- ja kasettiyhdistelmien puikoissa ja itselle on tuottanut iloa kun on pystynyt helpottamaan nopeampien ohitusta... valikoituukohan orastavan kuljettajapulan takia remmiin entistä enemmän ns. epämääräistä aineista...  mutta lehtijutun kuski oli kuitenkin nelikymppinen...

Ei ymmärrä ei.

Olen itsekkin innostunut joskus noista perässä roikkujista. Kymmenen kilometriä ja kosketus etäisyys... Pysäytin takanatulijan ajamalla keskelle tietä poikittain, ulos autosta kättäpidempää mukana,,, Kaa kuski otti välittömästi reilun turvavälin ja kaikki pääsi turvallisesti kotiin.
veryangry.gif

Olen itsekkin innostunut joskus noista perässä roikkujista. Kymmenen kilometriä ja kosketus etäisyys... Pysäytin takanatulijan ajamalla keskelle tietä poikittain, ulos autosta kättäpidempää mukana,,, Kaa kuski otti välittömästi reilun turvavälin ja kaikki pääsi turvallisesti kotiin.    
veryangry.gif
Et voi olla tosissasi? Vedät liinat kiinni keskelle tietä ja menet jonkun harjanvarren kanssa mouhoamaan toiselle? Tiedäthän, että kuulostat harvinaisen typerälle oman lajisi edustajalla? Ei tullut mieleen päästää ohi, jos kerran sen piti siellä roikkua? Oletko juuri sellainen mulkku tuolla liikenteessä, että ajat koko ajan hiukan alle nopeusrajoituksen ja kun toinen on tulossa ohi, niin laitat lisää kaasua?

veryangry.gif
Ei jumala**a, ei sit käynyt mielessä päästää sitä vaikka reilusti ohi?  
biggrin.gif

Lisää näitä liikenteeseen, niin on sujuvuus taattu...  
tounge.gif

VAIKEETA

Rekkakuski sai mitä ansaitsi, mutta eikö teitä ihmetytä tuo poliisin toiminta?

Missä on jetsonien TUR-VA-VÄ-LI, jos henkilöautolla joutuu tekemään "lukkojarrutuksen" hidastelevan rekan takia?

Rekka-auton hidastuvuus on sen verran paljon hitaampi, että jos yhtään on turvaväliä, niin henkilöautolla ei joudu tekemään hätäjarrutusta.

Niin. Sama jos sattuu tavan pulliaselle vedotaan turvaväliin, tilannenopeuteen. Ja kaikenlisäksi olet muutenkin tosi huono ihminen että alahan maksella niitä sakkoja!

veryangry.gif
bowdown.gif
Tämä kilpailee vielä vuoden -08 lopussa "VUODEN TROLLI - 2008" palkinnosta.
bowdown.gif

-Ei kukaan voi olla enenpää lääkityksen tarpeessa.
pftroest.gif

Suomalaisella liikennetiheydellä(=autioilla teillä) ja suomalaisilla nopeuksilla kenenkään ei tarvitse roikkua toisen puskurissa. Täällä on naurettavan helppo ohittaa halutessaan. Rekkakuskien taas ei tarvitsekkaan päästä ohi, koska niiden rajoitus on 80...siis ei 86 tai 87 vaan tasan 80 . Olen itse ajanut yhdistelmää niin paljon, että tiedän, että siihen rajoitinta vasten ajamiseen ei ole syynä muu, kuin laiskuus. Esimerkiksi se vanha marinavirsi, että "Suomen vaikeissa olosuhteissa on pakko olla joustovaraa, jotta pääsee mäkiä ylös", on höpöjuttu.  Suomessa ei edes ole mäkiä. Aikoinaan, kun ajettiin rehukalaa Norjasta(silloin tosin olin vain vänkärinä ja ajoin itse vain yhden keikan), tuli joskus mieleen, että voimaa voisi olla hiukka enemmän mutta lisävauhdista ei silloinkaan olisi ollut apua. Siellä Norjassa oli jonkinmoisia nousuja.
Mielestäni paras tapa on ajaa tarkasti todellista nopeutta rajoituksen mukaan. Nopeammat ajavat ohi ja hitaammat huomaavat pian systeemin. Sillä, että riittävän moni ajaa täsmällisesti rajoituksen mukaan, saadaan liikennevirran keskinopeutta laskettua. Vaikutus on sama, kuin kameravalvonnalla. Kun riittävän moni pelkää satunnaisesti sijoitettua kameraa, laskee jonojen keskinopeus. Aika usein kun sitten keskinopeus laskee, jotkut kuumakallet luupäät hermostuvat ja kaahaavat kohta naamansa kuvan valtion kameraan
baaa.gif
Ja tyhmyydestähän kuuluukin maksaa.

veryangry.gif
bowdown.gif
Tämä kilpailee vielä vuoden -08 lopussa "VUODEN TROLLI - 2008" palkinnosta.
bowdown.gif

-Ei kukaan voi olla enenpää lääkityksen tarpeessa.
pftroest.gif
Vaan kyllä joskus ottaa oikeasti päähän, kun joku ajaa puskurissa kiinni, vaikka miten olisi monen kilometrin suoraa, näytät vilkuilla ohitusmerkkiä ja toinen ei kaikesta huolimatta mene ohi. Tällaisissa tilanteissa on joskus tullut ajeltua hetken reilusti alle norminopeuden hyvässä ohituspaikassa. Jos ei sittenkään ohi mennä, niin kyllähän siitä rauhallisempikin kaveri jo käy provosoitumaan. Tiedä sitten, mitä tuossa Tajh:n tapauksessa on käynyt (olisiko perässäroikkuja voinut ohittaakin sillä 10 km matkalla?) Pärrällä taas voi kiireisemmät päästää ohi vaikka bussipysäkille koukkaamalla, pääseepähän siitä taas antamaan lähtiessä kahvaa.
wink.gif

Suomalaisella liikennetiheydellä(=autioilla teillä) ja suomalaisilla nopeuksilla kenenkään ei tarvitse roikkua toisen puskurissa. Täällä on naurettavan helppo ohittaa halutessaan. Rekkakuskien taas ei tarvitsekkaan päästä ohi, koska niiden rajoitus on 80...siis ei 86 tai 87 vaan tasan 80 . Olen itse ajanut yhdistelmää niin paljon, että tiedän, että siihen rajoitinta vasten ajamiseen ei ole syynä muu, kuin laiskuus. Esimerkiksi se vanha marinavirsi, että "Suomen vaikeissa olosuhteissa on pakko olla joustovaraa, jotta pääsee mäkiä ylös", on höpöjuttu.  Suomessa ei edes ole mäkiä. Aikoinaan, kun ajettiin rehukalaa Norjasta(silloin tosin olin vain vänkärinä ja ajoin itse vain yhden keikan), tuli joskus mieleen, että voimaa voisi olla hiukka enemmän mutta lisävauhdista ei silloinkaan olisi ollut apua. Siellä Norjassa oli jonkinmoisia nousuja.
Mielestäni paras tapa on ajaa tarkasti todellista nopeutta rajoituksen mukaan. Nopeammat ajavat ohi ja hitaammat huomaavat pian systeemin. Sillä, että riittävän moni ajaa täsmällisesti rajoituksen mukaan, saadaan liikennevirran keskinopeutta laskettua. Vaikutus on sama, kuin kameravalvonnalla. Kun riittävän moni pelkää satunnaisesti sijoitettua kameraa, laskee jonojen keskinopeus. Aika usein kun sitten keskinopeus laskee, jotkut kuumakallet luupäät hermostuvat ja kaahaavat kohta naamansa kuvan valtion kameraan
baaa.gif
Ja tyhmyydestähän kuuluukin maksaa.
Suomessa on mäkiä,norjassa tosin suurempia.Kyllä suomalainen tiestö on aivan perseestä verrattuna esim baltiaan tai venäjään.Tien kunto on suomessa kyllä parempi,mutta pelkkää mutkaista kärrypolkua kuten tku-hki valtatie 1. Ja tuolle tielle mahtuu maajussit traktoreineen ja rekkaletkat,ja ohituspaikkoja on todella niukasti,ja sitten kun ohituskaista alkaa niin ensimmäisenä ohittajana on kuppanen hiace tai 1000c fiat uno,ravi siinä sitten hjuumoria.
Keskisuomen teistä en tiedä,mutta kyllä etelän pääväylä on ollut liian ahdas jo viimeiset 20 vuotta.Tie rakennettiin -52 olympialaisia varten,joten vetokyky on sen ajan autokantaan tarkoitettu. Ryssän tiet ovat kuoppaisia mutta ohi pääsee missä vaan vaikka liikennemäärät ovat tuplat suomeen verrattuna.

Tänä aamuna Hyvinkäällä edestäni valoista lähti tumma Mondeo vähän laiskanlaisest, aika lähellä siinä ehdin hetken ajella, ja vähän "kannustaa" kiihdyttämään edes siihen neljäänkymppiin. Sitten Mondeon takaikkunalla alkoi siniset valot vilkkua, ja päätinkin tarkistaa turvavälin samantien kohdalleen. Ja kääntyä seuraavasta risteyksestä eri suuntaan kuin Mondeo.
smile_org.gif

Back