Muistaakseni tuon voi tehdä trafin sivulla.Husky510 sanoi:Eli kilvet saa takaisin, kun käyn vaan konttorilla tilaamassa uudet tai sen vanhan kilven takaisin.
Edut: Eipäs voikkaan. Kai se on odoteltava muutama viikko, vaikka olisi kilpi tippunut...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Muistaakseni tuon voi tehdä trafin sivulla.Husky510 sanoi:Eli kilvet saa takaisin, kun käyn vaan konttorilla tilaamassa uudet tai sen vanhan kilven takaisin.
Suiza1400 sanoi:Tuskin se niin kauaa kestää. Hukkuneen/turmeltuneen tilalle uusi. Koska kilven palautus ei ole rekisteristä poisto. Paitsi ehkä Oulun konttorilla?
Vai meneekö se pelkästään seisontaan?Miikam sanoi:No jossen rekisterikilven vie pois, niin eikö se ole silloin pois rekisteristäVai meneekö se pelkästään seisontaan?

Ropaaja sanoi:Jossitellaas hiukan..
-jos laki tulee voimaan, ja
-jos menee rankimman mukaan, eli kun kilpi irtoaa moposta (oli se poiston nimi nyt sitten mikä hyvänsä), niin sitä ei enään saa takas rekisteriin, ja
-jos poliisi tien päällä pysäyttäessä toteaa mopossa niin suuren vian (esim. jarruvika tai jotain), että päättää repiä kilven irti, niin
-oliko sen mopon elämä siinä (vaikka sen ilmenneen vian korjaisitkin)??
![]()
![]()
Tai sitten jos sinulla on varakilpi niin voit asentaa sen kotona paikalleen. Uusi kilpihän ei paljoa maksa.Pave. sanoi:Mopon elämä ei ole siinä.. kas kun poliisisetä kertoo sinulle samalla, että katsastumies katsoo, että mopo on jälleen laillisessa kunnossa, että voit ajella sillä ja sitten sinä saat kilven takaisin... toki se katsastus maksaa..........
Miikam sanoi:makehut voisi käydä Trafin verkkopalvelun kautta tarkistamassa, millaisen poiston ne siellä Oulussa tekevät, kun palautat kilven.
J@ck sanoi:Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää, missä tilassa se mopo on Trafin rekisterissä.
Käy ihmeessä tsekkaamassa ja laita infoa tänne. Kuulostaa käsittämättömältä...? Eihän nykyään pitänyt olla muita mahdollisuuksia kuin liikenteestä poisto, tai lopullinen rekisteristä poisto.
Pave. sanoi:Nuon vaihtoehdot koskee henkilö- ja pakettiautoja!
Moottoripyörillä (ja eräillä muilla ryhmillä) on ollut mahdollisuus palautta kilvet konttorille, jolloin loppuu vakuutusmaksut! Kas kun jollain vakuutusyhtiöillä on ollut mahdollisuus rahastaa jokunen euro siitä että mopo on poistettuna liikennekäytöstä, mutta vakuutusmaksu ei silti mene "nollille" kutenautolla liikennekäytöstäpoistossa! Asioita kun ei ole harmonisoitu tässä maassa tähän asti.......
PopVakuutus laski samantien uuden hinnan vakuutukselle, kun ilmoitin liikennekäytöstäpoistoon eli ottavat myös huomioon tämän. Oliko termi "tavallinen liikennekäytöstäpoisto" eli ei liity kilpeen mitenkään.Miikam sanoi:Ifillä on harmonisoitu ainakin jollain tasolla.
https://www.if.fi/web/fi/henkiloasi...on-liikennekaytosta-poisto/pages/default.aspx
Itse siirsin POP vakuutukseen, koska hyvitys poiston ajalta alkaa välittömästi.harald73 sanoi:PopVakuutus laski samantien uuden hinnan vakuutukselle, kun ilmoitin liikennekäytöstäpoistoon eli ottavat myös huomioon tämän. Oliko termi "tavallinen liikennekäytöstäpoisto" eli ei liity kilpeen mitenkään.
Rekisteristä poisto on sitten asia erikseen ja siihen ei passaa lähteä jos vielä ajella meinaa, samalla laitteella.
Kävin katsomassa. Liikenteestä poisto(tavallinen poisto) sekä kilpien palautus. Siinäpä ne tiedot.Miikam sanoi:makehut voisi käydä Trafin verkkopalvelun kautta tarkistamassa, millaisen poiston ne siellä Oulussa tekevät, kun palautat kilven.
Siis normaali liikennnekäytöstä poisto.makehut sanoi:Kävin katsomassa. Liikenteestä poisto(tavallinen poisto) sekä kilpien palautus. Siinäpä ne tiedot.
Aakku sanoi:Siis normaali liikennnekäytöstä poisto.
Mikä pointti sitten tuossa kilven palauttamisessa on?
Aakku sanoi:Siis normaali liikennnekäytöstä poisto.
Mikä pointti sitten tuossa kilven palauttamisessa on?
Mun tapauksessa kilpien palautus poisti laitteelta vakuutuksen.lario sanoi:Sitä miekii oon yrittänyt miettiä, mutta en ole sitä vielä hokassut.
Se ei kuulemma eroa juridiesti mitenkääm liikennekäytöstä poistosta.
Sinänsä hyvä peruste, mutta mun tapauksessa katkesi vakuutusmaksut poiston ajalta ilman kilvenkin palautusta ja se riittää minulle.Elämäntapamotoristi sanoi:Mun tapauksessa kilpien palautus poisti laitteelta vakuutuksen.
Se lukee uudessa 1.1.2017 voimaantullessa liikennevakuutuslaissa.Aakku sanoi:Jostain olin lukevinani, että poiston yhteydessä voi nykyisin vakuutuksenkin irtisanoa, jos niin haluaa.