• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Reilu 600 km Desmosedicillä takana

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkoyli
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ajoin vaan tylsää matka-ajoa kun oli työasioita päiväseltään. Keskitän ajot enemmän Ruotsin puolelle kun siellä saa levollisemmin mielin ajaa. Tutkia on vähän, ei vastaantulevassa siviiliautossa ja sakot kohtuullisia. Silti tarkoitus ei ole mitenkään hurjastella päättömästi...Siinä on joitakin asiallisia tienpätkiä, mutta 110 km tankkaussäde pakottaa suunnittelemaan reittiä. Norrbottenissa ei ole bensa-asemia joka nurkalla.
Kävi sekin mielessä, etten edes kilvitä pyörää Suomeen vaan ajan ruotsalaisilla kilvillä ja vakuutuksella, mutta Ruotsissa ovatkin nostaneet tehokkaiden pyörien vakuutusmaksuja moninkertaisiksi entisiin verrattuna ja jopa kalliimmaksi kuin Suomessa. Sitten ajattelin, että kyllä se on parempi kun pyörä on kotona eikä vieraan tallissa eikä se veron osuus hommaa enää kaada. Alunperinhän minun piti tämä tuoda verovapaana, mutta pyörä viivästyi lähes vuoden ja minä muutin takaisin vuotta liian aikaisin niin pieleen meni.

Jotekin epäillyttä, että Ducati tekisi ehdoin tahdoin tappiota tällä pyörällä. Jos kyseessä olisi ollut pelkkä pr-temppu, niin miksi he sitten nostivat niitä tuotantomääriä kysynnän ollessa kova? Olisihan sellainen muutama sata Desmosediciä riittänyt julkisuuden saamiseen, mutta nyt niitä tehtiin paljon enemmän ja jopa Suomeenkin saatiin pari kappaletta. Sanoihan joku täällä, että Ducati olisi tehnyt 999R:ät tappiolla, mikä ei myöskään voi pitää paikkaansa.

Muistelen, että määrää nostettiin ennen kuin SBK 1200 cc Twin ssäntö selvisi. Desmosedicillähän saattoi neuvotella hiukan kun tehtiin 1500 kpl. Itse kehitystyöhän siinä tietenkin maksaa vielä enemmän mikä oli jo enimmäkseen tehty. Persenettoa on varmasti tullut sitten USA:ssa USD heilahdettua noin 1:stä 1,58:aan. Toisaalta ihmetyttää miten voivat myydä jenkeissä 2008 1000 Gixxeriä 10.995 USD eli vaikea arvioida tuotantokustannuksia.
Kaveri antoi muuten Robb's Report lehden, jossa oli 1098R ja 16RR verrattavana. 1098R kehuttiin aivan loistavaksi ratapyöräksi. Then there is Desmosedici - true race bike. Kehotettiin ostamaan molemmat...

Laitahan jonnekin kuvia näkyviin, niin saadaan tusinamopojenkin omistajat ihailla. Tuskin sitä Desmoa täällä pääkaupunkinseudulla kovin usein livenä näkee.

Voihan siinä olla jotain tuollaistakin taustalla, mutta itse en ikipäivänä uskonut, että Ducati lähtisi superbikeihin 4 sylinterisellä. Koko luokan ideahan on se, että kilvoitellaan sellaisilla laitteilla joita myydään, eikä tuollaiseen oneoff pyörä -diiliin perustuen. Ja eikö niitä pyöriä tule myydä joka vuosi, eikä pelkästään yhtenä tai kahtena? En ole noista säännöistä kovinkaan hyvin perillä, mutta eipä se nyt niin tärkeää olekaan. En usko, että kulisseissa käytiin kovinkaan kovaa vääntöä siitä tulevatko 1200 twinit sbk-luokkaan. Tarkemmista säännöistä varmaan kiisteltiin, mutta kun Ducati ilmoitti näistä uusista suunnitelmistaan, niin oli mielestäni melko selvää, että sääntöjä tultaisiin muuttamaan.

Jos niitä oikeasti on myynnissä eBayssa halvalla niin kannattaa ostaa. Varmemmin yksilöitä voi olla Saksan liikkeissä tai miksei Englannissakin. Kaikki ne mitä minä olen nähnyt ovat kuitenkin kalliimpia kuin alkuperäinen hinta 55000 € verottomana. Veroineen tulee sitten sama kuin Suomessa on ollut hinta.
Jos joku on kiinnostunut, niin Trool Ducatisti-forumissa on se, joka yrittaa saada toista Desmo16 myydyksi.  Asuu Lontoon lahella.

Aloitushinta Ebayssa oli tosiaan 47k euroa, 'buy it now', 54k euroa.

En sitten tieda, miten Suomeen tuonti, kuinka paljon joutuu maksamaan veroa vai joutuuko kaytetysta pyorasta?

Näin tuon pyöräsi Linnasaaressa ja kun starttailit sitä käyntiin niin äänet mielestäni olivat sanotaanko mekaaniset mutta kun pistit kierrokset peliin Tuiran sillalla niin kyllähän ne äänet olivat hienot noillakin putkilla. Komea pyörä muutenkin näytti olevan, tuskin kovin montaa vastaan tulee
thumbs-up.gif
.

Jos niitä oikeasti on myynnissä eBayssa halvalla niin kannattaa ostaa. Varmemmin yksilöitä voi olla Saksan liikkeissä tai miksei Englannissakin. Kaikki ne mitä minä olen nähnyt ovat kuitenkin kalliimpia kuin alkuperäinen hinta 55000 € verottomana. Veroineen tulee sitten sama kuin Suomessa on ollut hinta.
Jos joku on kiinnostunut, niin Trool Ducatisti-forumissa on se, joka yrittaa saada toista Desmo16 myydyksi.  Asuu Lontoon lahella.

Aloitushinta Ebayssa oli tosiaan 47k euroa, 'buy it now', 54k euroa.

En sitten tieda, miten Suomeen tuonti, kuinka paljon joutuu maksamaan veroa vai joutuuko kaytetysta pyorasta?
Liekköhän <a href="http://cgi.ebay.co.uk/ducati-desmosedici-d16-rr-race-replica-motogp-bike_W0QQitemZ300248680959QQcmdZViewItem?has
h=item300248680959&_trkparms=39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A7&_trksid=p3286.c0.m14.l1308" target="_blank">tämä</a> sama pyörä. Ostakaa joku Suomeen tuo. Ite ostasin välittömästi jos ois muut hommat kunnossa kuten esim. talo. Halvalla taitaa lähtee.

Liekköhän <a href="http://cgi.ebay.co.uk/ducati-desmosedici-d16-rr-race-replica-motogp-bike_W0QQitemZ300248680959QQcmdZViewItem?has

h=item300248680959&_trkparms=39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A7&_trksid=p3286.c0.m14.l1308" target="_blank">tämä</a> sama pyörä. Ostakaa joku Suomeen tuo. Ite ostasin välittömästi jos ois muut hommat kunnossa kuten esim. talo. Halvalla taitaa lähtee.
Eri myyja on. Troolin Ebay nimi on trulytruely ja onkin nakojaan Chichesterissa eli etelarannikolla puolentoista tunnin matkan paassa. Taman myyjana on tbonesps. Ihmettelen vaan sita, etta kuvat ovat kaikki kaupassa otettuja, ei yhtaan kotona, eli onko pyoraa olemassa...

Saisi ainakin olla numero sanottuna, esim. 555/1500 vaikka ei kai sekään mitään takaa. Kokemuksesta tiedän, että yli puolet Mobilessa olevista edullisista ei edes ole myyjän omistuksessa tai edes nähtävänä kun menee katsomaan.
Vakuutusmaksut ovat mulla liikenne 1272 € ja kasko 1049 €, mistä sitten pois bonukset ja Tapiolassa keskitysalennukset. Mutta minun ymmärtääkseni ei korvaa radalla. Mulla on yhdet 70% ja yhdet 60% bonukset ja muut pyörät ovat seisomassa paitsi 1098S, jolla käyn töissä. Alennusten jälkeen vakuutusmaksuksi jää 760 € mikä ei ole aivan mahdoton.
Nyt on 1300 km takana ja aivan kuin pyörä paranisi koko ajan. Mihin laittaisin kuvia kun eihän tuo 30,7 kB riitä mihinkään?

no maksaahan ne monet autotkin enemmän. kyllä prätkä on aina hintansa väärti. hieno juttu kun joku, kuten mikkoyli on saanut tuotua suomeenkin eksotiikkaa pizzalandiasta asti. ja vielä lappiin majailemaan. onko siinä muuten erikoisketju? meinaan joissakin japsisporteissa on alkuperäisvarusteina sellaisiakin, esim. tusinakawiossa on orggiksena zwm3 didit. ne ovat kevyemmät ja kestävemmät kuin mitkään muut vastaavat vitjat, kovempaa matskua siis. taitaa olla tuo v4 ducce sellainen malli, jonka arvo tulee jatkossa joka tapauksessa nousemaan, kunhan vain halukkailla ostajilla riittää hilloa. no kysynnän ja tyrkynnän laki se siinäkin toimii. jos nyt on maailmalla halvalla ja erikoistarjouksessa samanlaisia, niin se johtunee alkavasta ja jo alkaneesta lamasta. muutaman vuojen päästä voi olla toisin. on se hyvä kun oot tyytyväinen kuitenkin uutuuteen. se se harmittaisi aika lailla, jos olisi pannut kaikki rahansa ja velat kiinni pyörään, eikä se olisikaan se oma juttu ollenkaan tai joku siinä tökkisikin. nuita ei taida olla juuri koeajopäivilläkään, että pääsisi vertailemaan. hehiö.

Laitoin äsken tähän orgin Albumiin oman albumin Mikkoyli ja sinne muutaman kuvan. Toivottavasti toimii.

Back