• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rautaperseilemään 27.6.?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iaj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Perinteiselle rautaperse kaverille ei sovikkaan aika, onko ketään muuta halukasta lähtemään aamukahville Kuusamoon Espoosta?

Lähtö 27.6. Espoosta n. 19:00, Kuusamossa kääntyminen takaisin Espooseen lauantaina sopivasti syömään viimeistään n. 15:00.

Eli perus SS1000 ajo.

Pitää vähän verrytellä ennen Eurooppa kierrokselle lähtöä...

meno ja paluu samaa reittiä? jos oon paikkakunnalla mainittuna ajankohtana ni voisin liittyä mukaan
062802moto_prv.gif

"Ajaessasi älä luota pyöräsi matkamittarin näyttämään, vaan ainoastaan kartan välimatkoihin. Ajoreittiin saa kuulua sama tieosuus vain kahdesti (edestakainen ajo). Suositeltavin on lenkki tai riittävä yhdensuuntainen ajomatka."

Edellinen lainattu IBA Finlandin sivuilta. Eli edestakaisen matkankin voi ajaa,jos niin tahtoo.

Noh, lähinnä oli mielessä Espoo-Kuusamo-Oulu-Tampere-Espoo, pitää vielä tarkistaa kilometrit, mutta tuosta näyttäisi tulevan reilusti tarvittavat kilometrit (=~1690) ja tiestö on nopeaa pätkää koko matkan eikä tarvitse murehtia kulmapisteiden kuiteista turhan paljon.

Jo perinteeksi muodostunut IBA lähtöpaikka on Mikkelän Esso, sieltä on hyvin saanut henkilökunnalta hyvin lähtö- ja paluu kuittaukset!

Täällä suuri innostus aiheeseen. Olen varauksella mukana, mutta noin 90 % mukana.

Mulla on Zumo Gepsu, johon voisi ohjelmoida kok reitin etukäteen, jos vaikka haluaisi ajaa enemän piikutietä
biggrin.gif
.

Minkäslaisella kalustolla olette ajatellut lähteä matkaan?

->
062802moto_prv.gif
1000

-Masa

jonkin sortin ympyriäinen lenkki ois tietty miellyttävämpi. vaikka edestakaisella matkalla mopo osais ite ajaa ja kuski pystys nukkumaan paluumatkan
biggrin.gif
mullon toi kuussatanen ähvä separi. oon kuullu notta sellasellaki pystys mainitun ajon suorittamaan...

Edit: ja pikkuteitä ois kivempi ajella jos vaa saa tarpeeks kilsoja senki jälkeen ku ne on mitannu tuolla isossa toimistossa sen ajetun matkan kaikkine oikomismahdollisuuksineen

Noh, lähinnä oli mielessä Espoo-Kuusamo-Oulu-Tampere-Espoo, pitää vielä tarkistaa kilometrit, mutta tuosta näyttäisi tulevan reilusti tarvittavat kilometrit (=~1690) ja tiestö on nopeaa pätkää koko matkan eikä tarvitse murehtia kulmapisteiden kuiteista turhan paljon.

Jo perinteeksi muodostunut IBA lähtöpaikka on Mikkelän Esso, sieltä on hyvin saanut henkilökunnalta hyvin lähtö- ja paluu kuittaukset!
Kesäkuun alussa ajoin tuon reitin. GPS näytti 1660 kilometriä. Paperit ovat tarkistuksessa, joten saattaa pian olla tietoa riittääkö kilometrit vai ei
smile_org.gif

Kesäkuun alussa ajoin tuon reitin. GPS näytti 1660 kilometriä.
Tuo menee varmaan aika lähelle oikeaa, tuon 1690 tsekkasin Autoroutella ja se näyttää aina vähän yläkanttiin, ei oikein ymmärrä Suomen teitä. Pitää tarkistaa kunhan pääsee taas nopeamman netin ääreen eli pois super nopean liikkuvan laajakaistan äärestä...

Itse liikun BMW K1200LT:llä, jolla takana SS2000K, SS1600K ja BB1500. Sen lisäksi tuli ajettua Yamaha R1:llä SS1000 ja BB1500.

Tänä vuonna pitäisi ajella vielä 4-5 suoritusta lisää, urakka alkaa tästä reissusta!

Jos seura kelpaa olisin kyllä vapaana harjoittelemaan matka-ajoa. Pyöränä Rocket III classic. Aika hienolla kuulostaisi tuollainen yöttömän yön ajo. Hyvä testi ennen heinäkuun puolen välin alkavaa euroopan reissua. Pystyisin ajamaan noin 250-300 pätkissä tankkausten välissä.

No siitä vaan mukaan, itselläkin tosiaan harjoittelu Euroopan reissua varten mielessä, pakko vähän saada ajotuntumaa taas talven jälkeen!

Mikkelän Essolta lähtö 19:00, kaikki paperit vaan mukaan tuolta IBA:n sivuilta ja menoksi!

Kesäkuun alussa ajoin tuon reitin. GPS näytti 1660 kilometriä.
Tuo menee varmaan aika lähelle oikeaa, tuon 1690 tsekkasin Autoroutella ja se näyttää aina vähän yläkanttiin, ei oikein ymmärrä Suomen teitä. Pitää tarkistaa kunhan pääsee taas nopeamman netin ääreen eli pois super nopean liikkuvan laajakaistan äärestä...

Itse liikun BMW K1200LT:llä, jolla takana SS2000K, SS1600K ja BB1500. Sen lisäksi tuli ajettua Yamaha R1:llä SS1000 ja BB1500.

Tänä vuonna pitäisi ajella vielä 4-5 suoritusta lisää, urakka alkaa tästä reissusta!
Olet ehtinyt useamman suorituksen ajaan
bowdown.gif

Itsellä vasta SS1000 hyväksytysti ja nyt sitten SS1600K, kun ei saanut ajoseuraa muuten
tounge.gif

Turvallista
062802moto_prv.gif

Rouvan kanssa ajettiin omasta mielestä ihan kivana reissuna 1100 kilometriä Kiirunasta kotiin viime kesäna V-Strommilla.
Nyt maistuisi pidempi reissu ilman daamia uudella Rocketilla. Tuntuisi sopivalle aloitusreissulle.

Onko teillä Siskot ja Veljet mitään ajatusta siitä, kannattaako viiva piirtää mahdollisimman kiemuraista tietä, vaiko niin mitäänsanomattomalle suoralle tielle? Onko parasta vaihtelu, siis esim. mutkapätkää vaikka 50 kilsaa ja sit taas suoraa.. ja sillä lailla?

Mä nimittäin suunnittelin ajavani ens alkuun länsirantaa pitkin, siis kaikken pienimpiä katuja pitkin ja huomasin saaneeni jo Merikarvialle saakka 470 km. Siitä melkein pitäisi jo nokka kääntää kohti Stadia, vaikka se on vasta Porista pätkän matkaa rantaa pitkin ylös. Onkohan vähän liian kiharaa tietä suunnitteilla ?
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Mul on sellainen rautaperse muuten, jotta voin autolla ajaa lapista himaan yhdellä kusitauolla. Pitkää suoraa tietä on paljon helpompi mennä eteenpäin, kun vaan vääntää korvien välissä ajatuksen Off-asentoon. Ja mä kyllä haluaisin, että pyöräily tuntuisi jossain, eikä niinkuin kotilolla tunteetta...

Onkohan konjakki tehnyt tehtävänsä ja ois parempi mennä koisaamaan?

->
062802moto_prv.gif

Onko teillä Siskot ja Veljet mitään ajatusta siitä, kannattaako viiva piirtää mahdollisimman kiemuraista tietä, vaiko niin mitäänsanomattomalle suoralle tielle? Onko parasta vaihtelu, siis esim. mutkapätkää vaikka 50 kilsaa ja sit taas suoraa.. ja sillä lailla?

Mä nimittäin suunnittelin ajavani ens alkuun länsirantaa pitkin, siis kaikken pienimpiä katuja pitkin ja huomasin saaneeni jo Merikarvialle saakka 470 km. Siitä melkein pitäisi jo nokka kääntää kohti Stadia, vaikka se on vasta Porista pätkän matkaa rantaa pitkin ylös. Onkohan vähän liian kiharaa tietä suunnitteilla ?
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Mul on sellainen rautaperse muuten, jotta voin autolla ajaa lapista himaan yhdellä kusitauolla. Pitkää suoraa tietä on paljon helpompi mennä eteenpäin, kun vaan vääntää korvien välissä ajatuksen Off-asentoon. Ja mä kyllä haluaisin, että pyöräily tuntuisi jossain, eikä niinkuin kotilolla tunteetta...

Onkohan konjakki tehnyt tehtävänsä ja ois parempi mennä koisaamaan?

->  
062802moto_prv.gif
Muuten ihan hyvä idea, mutta homma ei toimi kuin *huvi* ajeluissa.

Näissä RP ajoissa kun homma mitataan kahden kuittipisteen väliltä lyhintä reittiä käyttäen niin tuolla taktiikalla saat pysähtyä 50 kilsan välein ottamaan kuittia... perusjuttuja johon homma yleensä tökkää...

Lyhyesti: On konjakki tehnyt tehtävänsä.

Noh.. Jos ajaa esim. Prahasta sillan kautta Tukholmaan..
Kilometrejä tulee 1800, ja perse kipiäks.
Jos istuu kiukaalle, tulee perse kipiäks.
On monta tapaa saada perse kipiäks.
Mut miks pitää saada perse kipiäks.
Ja liittyykö se lopulta mitenkään moottoripyöräilyyn?

Ei mun noin pitäny sanoo, mut unohdin asiani ja kirjotin jotain..

Ajoin muuten P-T alkukuusta, mut en keksi mitään järkevää syytä ajaa noin pitkiä matkoja, ku siinä tulee perse kipiäks.
Varsinkaan, jos ei oo menossa minnekkään..
Ajaa vaan saadakseen perseen kipiäks?

Poistan tän viestin aamulla, kun herään ja selviän, vaikka nyt rautaperseily hieman ihmetyttääkin.
Öitä!
Kun mä ajoin oman SS1000:n niin ei tuo Trumpan alkuperäissatula niin paha ollut, että persekipu olisi siitä johtunut. Syy oli väärässä alusasuvalinnassa...  
biggrin.gif

Ei mulla hanuri kipeydy ajaessa, ennemminkin polvet ja nekin liikkumattomuuden takia.
Sama juttu, jos joutuu istumaan pidempään. Liekö syynä entiset harrastukset tai sukuvika?  
nixweiss.gif

Jep, nyt tuli tarkisteltua kilometrejä, Espoo-Kuusamo-Oulu-Espoo toimii, välttämättä ei tarvitse kiertää edes Tampereen kautta, mutta toki varmistelumielessä ei se mitään kyllä haittaakkaan!

Ja eikun henkinen valmistautuminen kuntoon tulevaan koitokseen.

Jep, nyt tuli tarkisteltua kilometrejä, Espoo-Kuusamo-Oulu-Espoo toimii, välttämättä ei tarvitse kiertää edes Tampereen kautta, mutta toki varmistelumielessä ei se mitään kyllä haittaakkaan!

Ja eikun henkinen valmistautuminen kuntoon tulevaan koitokseen.
Ehkä on parempi ajaa muutaman kilometrin yli kuin alle
tounge.gif

Ei tule sitten ikävä yllätys tarkastuksen jälkeen. Tuolle reitille sattuu aika monta pätkää moottoritietäkin, joten aika varmasti riittää hyvin vaikka valitsisi pidemmän reitin.
Onnea matkaan kaikille
thumbs-up.gif

p.s. Ekat 200 ja viimeiset 200 km tuntuu pahimmilta. Aluksi ajattelee, että kuinka paljon on vielä jäljellä. Sitten loppu puolella tulee mieleen, että vielä 200 jäljellä
biggrin.gif

Mulle riitti yks RP, ainakin toistaiseksi
biggrin.gif

Back