• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rautaperseilemään 27.6.?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iaj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kilometrit riittivät reitillä Tampere-Vantaa-Kuusamo-Oulu-Jyväskylä-Tampere.
Oli tänään päivitetty tieto hyväksytystä ajosta IBA:n sivulle (tähän pakollinen)
062802jumpie_prv.gif

Tarkemmin ajateltuna, minä perun lähtöni klo 19.00, perjantaina töiden jälkeen. Se, miksi näin, johtuu vain ja ainoastaan siitä, etten jaksa lähteä iltaa ja yötä vasten ajamaan moista kuuria. Olisi ihan eri hommeli lähteä esim. seuraavana aamuna esim. klo 5-7 aikaan.

Joka tapauksessa hyvää reissua kaikille lähtijöille sekä yli 1000 mailia turvallista ajoa....
wink.gif

062802moto_prv.gif
terv,

-Masa

EDIT: Typo

viimekesän ss1000-ajosta sevverta vinkkiä et jokaasen kaksnumeroisen tien vieres menee kolminumeroinen, mukavampia ajaa ja tyhjempiä, joskin hitaampia jos ei haluu sakkoja... eik se kokonaismatka pal paina ku ajattelee vaan ko. stinttiä
smile_org.gif

Onhan tällä rautaperseilyllä jo aika pitkät perinteet.
Itse en oikein ymmärrä ko. perusteita ja luonnetta. Ehkäpä siksi, että olen perseillyt lähes suoraa kahvaa Tukholmasta Dolomiiteille tai merialpeille jo useita kertoja. Ei tämä ole sinänsä mikään itseisarvo, eikä saakaan olla. Tämä siis ei ole pokkurointia tai väheksymistä asian suhteen millään tavalla. Lähinnä mun kysymykseni kuuluukin: Miksi ?  Tosin, yhtälailla joku takarivistä huutaa: Miksi oot sitte ite perseillyt mitä kerroit? Joitain vuosia sitten olin jenkkilässä rannikolta rannikolle ajossa(ei cannonball)heh...  tapasin Arizonassa, Phoenixissä ukon jolla oli Harrikka JOKU en muista mikä, mut ajettu 385000km. Myöhemmin ko. fillari tuotiin suomeen,mut en muista minne.
Niin... aivan...  ja vieläkään en ymmärrä...  
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

Asiaa vähän korostaen, niin rautaperseillä on toki oikein kunnioitusta herättävä ja samalla myös haasteita antava.
100 000ml eli siis jotskuin 170000km VUODESSA.
Sen on suorittanut todistetusti tietääkseni 11 kaiffaria koko maailmassa. Suomen olosuhteissa melkeis mahdoton juttu.
Siinäpä sitä...  haastetta.  
crazy.gif

Voisiko olla että haluaa vain tehdä jotain? Onko järkeä ajaa viikonlopuksi jollekkin mökille? Entä tehdä mitään muutakaan. Luulisin että ainakin itse haluan ajaa 1000 mailia ihan kokeeksi itselle. Ja onhan se tekosyy lähteä kotoa vaimon vierestä nauttimaan mopolla ajelusta.
thumbs-up.gif
062802moto_prv.gif

Onhan tällä rautaperseilyllä jo aika pitkät perinteet.
Itse en oikein ymmärrä ko. perusteita ja luonnetta. Ehkäpä siksi, että olen perseillyt lähes suoraa kahvaa Tukholmasta Dolomiiteille tai merialpeille jo useita kertoja. Ei tämä ole sinänsä mikään itseisarvo, eikä saakaan olla. Tämä siis ei ole pokkurointia tai väheksymistä asian suhteen millään tavalla. Lähinnä mun kysymykseni kuuluukin: Miksi ?  Tosin, yhtälailla joku takarivistä huutaa: Miksi oot sitte ite perseillyt mitä kerroit? Joitain vuosia sitten olin jenkkilässä rannikolta rannikolle ajossa(ei cannonball)heh...  tapasin Arizonassa, Phoenixissä ukon jolla oli Harrikka JOKU en muista mikä, mut ajettu 385000km. Myöhemmin ko. fillari tuotiin suomeen,mut en muista minne.
Niin... aivan...  ja vieläkään en ymmärrä...  
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

Asiaa vähän korostaen, niin rautaperseillä on toki oikein kunnioitusta herättävä ja samalla myös haasteita antava.
100 000ml eli siis jotskuin 170000km VUODESSA.
Sen on suorittanut todistetusti tietääkseni 11 kaiffaria koko maailmassa. Suomen olosuhteissa melkeis mahdoton juttu.
Siinäpä sitä...  haastetta.  
crazy.gif
Juu ihme hommaahan tää kaikki on:

Miksi ihmeessä ihmiset juoksee maratooneja ihan huvikseen?
Miksi ihmeessä ihmiset hyppää benji hyppyjä ihan huvikseen?
Miksi ihmeessä ihmiset opettelee jotain ihan uutta huvikseen?
...

Ei kaikessa kai tarvitse välttämättä olla mitään järkeä?
Joskus haluaa kokeilla jotain - toiset kokeilee - toiset ei.

Ne jotka kokeilee ei ainakaan harmittele jälkeenpäin, että tuokin jäi kokeilematta.

Lähes kaikkea voi kokeilla kerran - kunhan ei jää kaikkeen koukkuun...

lookaround_orig.gif

Tähän mennessä vain yksi x teräsperä suoritettu, toinen suunnitelmissa.

Mun mielestä on ihan helvetillisen hauska ja humoristinen arvo tällä koko RP-hommalla. Jos mä joudun elämässäni luopumaan ihan päättömistä ja iloa herättämättömistä jutuista, mä voisin ihan hyvin mennä jo nyt hautaan.
omg.gif

Kun elämästä loppuu ilo ja hauskuus ja kaikki muuttu määrätietoiseksi puristamiseksi... Silloin pitää ->
033102beer_1_prv.gif

Ja jos duunnissa mahdollisesti helpottaa istumisen uskottavuutta yksi RP-todistus, silloin siihen on oikeutus.

Housuista paljastuu
033102ass_1_prv.gif
RP...

wink.gif

Tarkemmin ajateltuna, minä perun lähtöni klo 19.00, perjantaina töiden jälkeen. Se, miksi näin, johtuu vain ja ainoastaan siitä, etten jaksa lähteä iltaa ja yötä vasten ajamaan moista kuuria. Olisi ihan eri hommeli lähteä esim. seuraavana aamuna esim. klo 5-7 aikaan.
Noh, aina ei voi lykästää. Itsellä taas on pakko lähteä perjantaina tai sitten ei ollenkaan, suununtai on pakko pyhittää pakkaamiseen ja muuhun matkavalmisteluun, keskiviikkona lähdetään tänne.

Kuukausi baanalla.

Mun mielestä on ihan helvetillisen hauska ja humoristinen arvo tällä koko RP-hommalla. Jos mä joudun elämässäni luopumaan ihan päättömistä ja iloa herättämättömistä jutuista, mä voisin ihan hyvin mennä jo nyt hautaan.
omg.gif

Kun elämästä loppuu ilo ja hauskuus ja kaikki muuttu määrätietoiseksi puristamiseksi... Silloin pitää ->
033102beer_1_prv.gif

Ja jos duunnissa mahdollisesti helpottaa istumisen uskottavuutta yksi RP-todistus, silloin siihen on oikeutus.

Housuista paljastuu
033102ass_1_prv.gif
RP...

wink.gif
Tää on ihan kuin mun suustani!
smile_org.gif

Tässä on kartta ajettavasta reitistä. Mukana vielä tuo varmistelu pätkä Tampereen kautta.

19:00 tosiaan perjantaina lähtö Mikkelän Essolta Espoosta, sitä ennen lähtötankkaus ja papereiden täyttö eli ~18:30 paikalla tuolla.

Kukas olikaan lähdössä mukaan?

Onko teillä Siskot ja Veljet mitään ajatusta siitä, kannattaako viiva piirtää mahdollisimman kiemuraista tietä, vaiko niin mitäänsanomattomalle suoralle tielle? Onko parasta vaihtelu, siis esim. mutkapätkää vaikka 50 kilsaa ja sit taas suoraa.. ja sillä lailla?

Mä nimittäin suunnittelin ajavani ens alkuun länsirantaa pitkin, siis kaikken pienimpiä katuja pitkin ja huomasin saaneeni jo Merikarvialle saakka 470 km. Siitä melkein pitäisi jo nokka kääntää kohti Stadia, vaikka se on vasta Porista pätkän matkaa rantaa pitkin ylös. Onkohan vähän liian kiharaa tietä suunnitteilla ?
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Mul on sellainen rautaperse muuten, jotta voin autolla ajaa lapista himaan yhdellä kusitauolla. Pitkää suoraa tietä on paljon helpompi mennä eteenpäin, kun vaan vääntää korvien välissä ajatuksen Off-asentoon. Ja mä kyllä haluaisin, että pyöräily tuntuisi jossain, eikä niinkuin kotilolla tunteetta...

Onkohan konjakki tehnyt tehtävänsä ja ois parempi mennä koisaamaan?

->
062802moto_prv.gif
noissa "maisema"reiteissä on se huonopuoli yleensä ettei voi pitää kunnon matkavauhtia yllä joten tauot saattaa jäädä pitämättä jotta pysyis aikataulussa.
toinen ongelma on tuo kuittienkeräily missä menee aikaa

itse suunnittelen juuri reittiä bb1500 varten

Näillä näkymin kaksi henkeä lähdössä eli allekirjoittanut sekä Hamst3ri.

Jotta ei turhan tiukkaa tule, 1-2 voisi vielä mukaan mahtua!

Mukaan tietysti PMR puhelin (jos löytyy) jotta matkan aikanakin yhteydenpito luonnistaa.

Itsellä on varmuuden vuoksi Tomppa varustettuna viimeisimmillä kartoilla jotta varmasti tämän *haastavan* reitin osaa ajaa. Toki suurin hyöty tuosta on jotta tietää koska suunnilleen on perillä, joskin Tomppa on Suomessa näyttänyt nuo matka-ajat vähän miten sattuu eli yläkanttiin...

AutoRoute näyttää 1699 km (Tampereen kautta), Google Maps näyttää 1030 miles (ilman Tamperetta) eli väittäisin että kyllä riittää!

Tampereen kautta voi hyvin kiertää jos kaikki muuten mennyt hyvin. Tiukan paikan tullen oikaisu lyhempää reittiä pitkin, päätöstä pystyy kuitenkin venyttämään hyvin pitkälle loppua kohden eli pelivaraa löytyy.

AutoRoute näyttää 1699 km (Tampereen kautta), Google Maps näyttää 1030 miles (ilman Tamperetta) eli väittäisin että kyllä riittää!

Tampereen kautta voi hyvin kiertää jos kaikki muuten mennyt hyvin. Tiukan paikan tullen oikaisu lyhempää reittiä pitkin, päätöstä pystyy kuitenkin venyttämään hyvin pitkälle loppua kohden eli pelivaraa löytyy.
Aika tarkalle menee. Jos muutat reitin: Tampereelta Vaasaan ja sieltä Ouluun, mutta muuten pläänisi mukaan, niin riittää varman päälle.
wink.gif

No joo, mutta on tuossa jo aivan riittävästi varakilometrejä, lisää respektiähän ei saa turhista ylikilometreistä! Sitä varten on sitten nuo seuraavat tuhansien mailien kerrannaiset...

Ai niin, mukaan sitten riitävästi lämmintä vaatetta huomenna, pohjoisessa on yöllä kylmä!

Nyt alkaa nuo sääarvailutkin taas näyttämään ihan hyvää keliä perjantaille, toivottavasti jokin niistä edes pitää paikkansa niin ei tarvitse ihan koko matkaa sateessa ajaa...

No joo, mutta on tuossa jo aivan riittävästi varakilometrejä, lisää respektiähän ei saa turhista ylikilometreistä! Sitä varten on sitten nuo seuraavat tuhansien mailien kerrannaiset...
Niijjust, mäkin ajoin tarkastuksen kautta SS1600K :n niinkun 1601km
cool.gif
... Näin se tarina muuttuu vuodessa. Viimevuonna raportoin vielä sen hylätyn SS1000 ajonkin,mutta ei enää... EI
talktohand.gif

Back