• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ratapäivät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitoksia rohkaisuista, eiköhän sitä sitten tämänkin "matkalehmän" kanssa uskalla alastarolle kesällä kurvaamaan. Täytyy mennä vaan couchauksen kautta kun ennen ei ole tullut käytyä tukkimassa baanaa  
thumbs-up.gif
Sen verran tiedän XX:stä, että ihan harrastemielessä sillä pääsee yllättävänkin kovaa radalla. Huonoja puolia jos etsii niin yhdistelmäjarrut saattavat aiheuttaa joskus tilanteita ja oikea etuposki ottaa todella helposti kiinni Alastarolla. Eli kannattaa varautua siihen että parin ekan kerran jälkeen alkaa se kate sieltä alhaalta kulua, mutta onpahan katu-uskottava
biggrin.gif

kunnes jalkatapit ja saappaiden kärkien kuluminen saavat ajatukset muuttumaan
wink.gif
Jos aikoo useamminkin käydä radalla, niin heti alkuun voisi kai opetella olemaan melkeinpä varpaillaan jalkatapeilla. Matkasporteissa tahtoo vähäisten kallistusvarojen vuoksi saappaat tuhoutua ensimmäisenä päivänä jos ei varo. Jopa ensimmäistä kertaa radalla olevalle voi näin käydä.
Muutenhan nuo matkasportit ovat helppoja ajaa radalla. Hyvän väännön ansiosta mutkastakin pääsee paremmin irti tarvitsematta pitää kierroksia kymppitonnissa.

Mitenhän kauan sitä pitää odotella jotta näkee onko ilmottautuminen tullut perille?
Kun olet ilmoittautunut onnistuneesti, tulee tiedoissasi ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen vahvistusviesti. Lisäksi nimesi näkyy ilmoittautuneiden listalla. Tämä pitäisi tapahtua aika lailla heti.
Mulla ei oo koskaan tullut sähköpostiin mitään vahvistusta vaikka nimi lukeekin tuolla ilmoittautuneissa...  
withstupid.gif
Minnelie se vahvistusmeili sitten kadonnut, mutta ilmoittautuminen on tullut läpi kun kerran olet listalla. Itse viesti ei sisällä sen ihmeempää infoa kuin mitä on kerrottu ilmoittautumisen etusivulla eli eräpäivä kaksi viikkoa ennen tapahtumaa ja tilitiedot.

Miten mahdollisten peruutuspaikkojen jako tapahtuu? Pystyykö jossakin vaiheessa ilmottautumaan jonoon, vai täytyykö vain kyttäillä ilmottautuneiden listaa? Itse oisin kiinnostunut ainakin alkuun tuosta Ahveniston koulutusryhmästä.
Moi,
tällä hetkellä ainoa tapa on odotella mahdollisia peruutuspaikkoja. Erillistä jonolistaa ei ole. Tuo eka ahveniston koulutusryhmä näyttäisi olevan tällä hetkellä loppuunvarattu, mutta muilla keikoilla tilaa on vielä runsaasti, jospa sieltä löytyisi sopivaa vaihtoehtoa.

Ja eiköhän näissä varauksissa tapahdu liikehdintää vielä ennen kyseisiä päiviä.

Samalla muistuttaisin myös kaikkia ilmoittautuneita ilmoittamaan välittömästi mahdollisista peruutuksista jotta saadaan uudet halukkaat tilalle.

Kauankohan maksusta kestää että se näkyy netti sivuilla?

Siis nimi vaihtuu maksaneisiin.

Tokihan mä voin olla taas hätäinen, mutta ainahan on mahdollista että oon jotenkin mokannut maksaessa.

Kauankohan maksusta kestää että se näkyy netti sivuilla?

Siis nimi vaihtuu maksaneisiin.

Tokihan mä voin olla taas hätäinen, mutta ainahan on mahdollista että oon jotenkin mokannut maksaessa.
Moi,
rahastonhoitajamme Sumppa päivittelee noita maksaneita tuonne listaan säännöllisen epäsäännöllisesti eli käytännössä kunhan omalta päivätyöltään ehtii.

Ei vaadita tältä harrastuspohjalta pyörivältä palvelulta ihan samoja vasteaikoja kuin vastaavilta kaupallisilta palveluilta...
thumbs-up.gif

Juu en mä mitään ollut vaatimassa! Kunhan mietin.
wink.gif
Sanotaanko näin, että jos ei kahden viikon kuluessa maksusta ole maksua kuitattu, voi viestillä allekirjoittanutta heittää.
Samoin, jos alkaa eräpäivät paukkua, ja tiedät varmasti maksaneesi, ota yhteyttä.

Pyrin muutaman päivän välein noita tarkistelemaan, lomilla harvemmin.

Juu en mä mitään ollut vaatimassa! Kunhan mietin.  
wink.gif
Sanotaanko näin, että jos ei kahden viikon kuluessa maksusta ole maksua kuitattu, voi viestillä allekirjoittanutta heittää.
Samoin, jos alkaa eräpäivät paukkua, ja tiedät varmasti maksaneesi, ota yhteyttä.

Pyrin muutaman päivän välein noita tarkistelemaan, lomilla harvemmin.
Juu anteeksi ei ollut tarkoitus hoputtaa. Eipä sillä nimen paikalla sinänsä ole väliä
wink.gif

Nyt sitten tärkeää asiaa liittyen vakuutuksien korvauksiin.

Kysyin vakuutuksista tarjouksia ja pyysin jokaiseen selvennyksen rataharjoitteluun liittyvistä kaskon korvauksista.
- Tapiola korvaa 50% omavastuulla ajoharjoittelussa tapahtuneet vahingot
- Nordea korvaa 25% omavastuulla tai vähintään 4 x omavastuun määrä

Pohjantähdestä tuli seuraava vastaus:
"Korvausta maksetaan kuitenkin vahingosta, joka aiheutuu osallistutatessa ajoopetusluvan saaneen liikenneopettajan tai TLL:n 68 , 1momentissa tarkoitetun opetus- ja ajoharjoitusluvan saaneen henkilön antamaan ajo-opetukseen."
-> Keskustelin pitkään asiakaspalvelun henkilön kanssa vakuutuksen voimassaolosta keskinopeassa ryhmässä.

Ratkaisevaksi kysymykseksi tuntui jäävän, kuuluko keskinopea ryhmä ajokoulutuksen pariin (omatoiminen harjoittelu radalla, satunnaisesti ajoopettaja mukana radalla, koulutusta tauoilla tarvittaessa - kuitenkin niin että ajo-opettaja on tapahtumassa radalla-ajoaikana läsnä) ?

Tähän toivoisin pikaista vastausta, jotta tiedän mistä vakuutukseni otan. Ja tähän mennessä saamistani tarjouksista minulle pohjantähti olisi selkeästi edullisin vaihtoehto.

ps. En ota vastuuta yllä olevista vakuutusehdoista, jokaisen on syytä selvittää ne omasta vakuutusyhtiöstään. Nämä siis vakuutustarjouksissa mainittuja ehtoja.

Sainpas maksettua koulutushommelit!
062802jumpie_prv.gif
Nyt sitten vaan odotellaan 19.5 päivää ja Hannulan moposulkeisia !
biggrin.gif

No voi hem*** Ahveniston 19.5 koulutus ryhmä ja hidas ryhmä jo täynnä... Olin liian hidas
biggrin.gif

Jos joku peruu sen vuoro ilmoita mulle
buttrock.gif

Nyt sitten tärkeää asiaa liittyen vakuutuksien korvauksiin.

Kysyin vakuutuksista tarjouksia ja pyysin jokaiseen selvennyksen rataharjoitteluun liittyvistä kaskon korvauksista.
- Tapiola korvaa 50% omavastuulla ajoharjoittelussa tapahtuneet vahingot
- Nordea korvaa 25% omavastuulla tai vähintään 4 x omavastuun määrä

Pohjantähdestä tuli seuraava vastaus:
"Korvausta maksetaan kuitenkin vahingosta, joka aiheutuu osallistutatessa ajoopetusluvan saaneen liikenneopettajan tai TLL:n 68 , 1momentissa tarkoitetun opetus- ja ajoharjoitusluvan saaneen henkilön antamaan ajo-opetukseen."
-> Keskustelin pitkään asiakaspalvelun henkilön kanssa vakuutuksen voimassaolosta keskinopeassa ryhmässä.

Ratkaisevaksi kysymykseksi tuntui jäävän, kuuluko keskinopea ryhmä ajokoulutuksen pariin (omatoiminen harjoittelu radalla, satunnaisesti ajoopettaja mukana radalla, koulutusta tauoilla tarvittaessa - kuitenkin niin että ajo-opettaja on tapahtumassa radalla-ajoaikana läsnä) ?

Tähän toivoisin pikaista vastausta, jotta tiedän mistä vakuutukseni otan. Ja tähän mennessä saamistani tarjouksista minulle pohjantähti olisi selkeästi edullisin vaihtoehto.

ps. En ota vastuuta  yllä olevista vakuutusehdoista, jokaisen on syytä selvittää ne omasta vakuutusyhtiöstään. Nämä siis vakuutustarjouksissa mainittuja ehtoja.
Täällä lisää aiheesta.

Motorg ry:n ratapäivien koulutusosuus on selkeästi painotettu hitaaseen ja koulutusryhmään. Koulutustoiminta on suunniteltu ja mitoitettu vain näitä ryhmiä varten, eikä enempään riitä tällä hetkellä rahkeet, vaikka satsausta on tulevalle kaudelle noin kolminkertaistettu viime kaudesta. Satunnaisesti valvotaan myös keskinopeaa ryhmää ja annetaan palautetta jos joku kouluttaja päättää tähän ryhtyä, mutta missä tapahtumissa, siitä ei voida luvata mitään em. syistä.

Keskiryhmän ottaminen koulutuksen piiriin on toisinaan pyörinyt ajatuksissa, mutta koska keskiryhmässä sattuu ja tapahtuu hitaita enemmän, pitäisi siellä järjestettävän koulutuksen olla varsin aktiivista, ja se taas vaatisi paljon lisäresursseja. Todennäköisesti kävisi kuitenkin niin, että vakuutusyhtiöille ilmoitettaisiin koulutustoiminnassa aiheutuneita kaatoja paljon nykyistä enemmän, joka alkaisi syömään koko koulutuksen uskottavuutta ja johtaisi lopulta todennäköisesti myös hitaan ryhmän vakuutusehtojen kiristymiseen. Yhtälö on siis varsin hankala ratkaista ja ennen kaikkea kallis.

Eli tiivistettynä, keskiryhmässä kippaaminen ei mene koulutustoiminnan piikkiin. Mutta sehän ei ole ongelma, kun ajelee rennosti omien taitojen mukaan.
sport05.gif

19.5 ahvenistolle ilmoittautunut ja just maksoin. Vapaa päiväkin on "rukoiltu" töistä ja Fc-motosta tulossa nahkakörsä.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Näinkin tyhmä kysymys. Jos on 1 pyörä ja 2 kuskia, ni voiko kaveri ajaa samalla pyörällä hitaissa ja minä keskinopeissa.
nixweiss.gif

Back