• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ratapäivät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Premier, onko hajua Zardin desibeleistä?
Vähän pelkään, että ei pysy rajoissa, vaikka laittais sen vaimentimen takas kiinni, kun sieltä on se pre cat poistettu ja sliparistakin yks ylimääränen metallisiivilä. Mutta ahvenistolle on varattu kaks ratapäivää niin pakko se on käydä ees kokeilee... On mulla onneks noi vakiopöntöt tossa vielä.

edit: Zard mainostaa, että 80db e-hyväksytty versio ja 102db racing putki. Mulla on kyllä kokoonpano lähempänä tota racing versiota.

Tuosta linkistä bongattua GSX-R600 '07, vakio, 100,7.
crazy.gif
Ei juma pitääkö tuohon uskoo.. nimim. kohta leovincen slipari gixxeriin myynnissä...
sad_orig.gif
Kyllä noi -06/07 600 ja 750 Gixerit vakioputkella on jo korvakuuloltakin poikkeuksellisen äänekkäistä. Siis vakioiksi.

Nyt en muista, miten toi Giksu tuli mitattua, enkä sitäkään, miten se pitäisi mitata korkeuden suhteen maasta mitattuna. Koska putki on alhaalla, tulee tietysti mittarikin vietyä alas pillin jatkeeksi, jolloin maasta heijastuvaa ääntä tunkee mittariin enempi kuin metriä ylempää satulan alta törröttävää putkea mitatessa. Noin fiilispohjalta arvaisin, että putken paikka vaikuttaa enemmän mittaustuloksiin lähietäisyydeltä kuin ohiajomeluihin.

Tuosta linkistä bongattua GSX-R600 '07, vakio, 100,7.
crazy.gif
Ei juma pitääkö tuohon uskoo.. nimim. kohta leovincen slipari gixxeriin myynnissä...
sad_orig.gif
Kyllä noi -06/07 600 ja 750 Gixerit vakioputkella on jo korvakuuloltakin poikkeuksellisen äänekkäistä. Siis vakioiksi.
Varmaan kuuluu pikkasen paremmin korvaan ku putki loppuu heti kantapään kohalla...
Muutenkin kuin ajossa...
wink.gif

edit: Zard mainostaa, että 80db e-hyväksytty versio ja 102db racing putki. Mulla on kyllä kokoonpano lähempänä tota racing versiota.
No mulla lienee sitten toi racing malli, täysränni. Mulla ei ainakaan ollut sielä pöntön alkupäässä mitään siivilöitä.. Ja killerinkin hävitin. Täytyy töissä tehdä joku mehupillin kokonen killeri että menee läpi varmasti
tounge.gif

Ostin kanssa noisekillerin (mitattiin suzuki viime kesänä 104.7 db), mut näytti kyllä suuaukko niin isolta ettei kauheesti vaimenna. Pitää roudata orggis pönttöä mukana.

Ihan vaan tyhmänä tässä taas.... että missä saa käyttää noita "meluputkia"? Eikös melurajat ole melkein joka radalla? Ja kadullahan ei "tarvitse" noita lisätehoja?
wink.gif

"meluputket" yleensä siistii vääntökäyrää mukavammaksi + antaa hieman lisää yläpäässä tehoja, toi on kait mun mielestä se järki argumentti miksi näitä ostetaan. Sitten se toinen argumentti, virne kypärän sisällä kun antaa vähän kaasua.

onneksi kemoralla ei ole lähdetty mihinkään melurajoituksiin, siellä kun tulee varmasti 90% ratapäivät koluttua.

Joten, laittelen killerit paikalleen arkiajossa ja pois sitten ratapäiville.

Kohtuu harva niitä lisätehojen tarpeeseen laittaa. Ne näyttää paremmilta ja mikä tärkeintä ne kuulostaa paremmilta
wink.gif

Suurimmalla osalla on pelkkä slipari ja ei edes säädetty. Kyllä ne tehon nousut on tolleen korvien välissä.
tounge.gif

Kohtuu harva niitä lisätehojen tarpeeseen laittaa. Ne näyttää paremmilta ja mikä tärkeintä ne kuulostaa paremmilta
wink.gif

Suurimmalla osalla on pelkkä slipari ja ei edes säädetty. Kyllä ne tehon nousut on tolleen korvien välissä.
tounge.gif
Näin minäkin luulen. Jos mopossa on vakiona jo 150-200hv, niin todellinen tehon lisätarve on olematon.
wink.gif

Ja vaikka tarviisikin, niin ei sitä todellisuudessa pelkällä sliparilla saa.
Viime kesänä biken testissä osa slipareista jopa tiputti tehoja
biggrin.gif

Minä tuskin koskaan käytän moponi tehoja edes 70% saatikka siitä yli?
tounge.gif
Touring-hommissa on tietty hyvä, että pääsee täydelläkin lastilla autoista ohi, kun tehoa on tarpeeksi. Mutta back to topic; tavataan H-linnassa 19.5.
smile_org.gif

Juu ja joka päivä vähenee
biggrin.gif

Uusi seiskapätkä giksutin hommattu rata touhuihin. Arvatkaa vaan poltteleeko.

Sil sun uudella L E L U L L A voi ajaa ihan vauhdikkaasti radalllakin ttuttu
smile_org.gif
About 1000km viimekesänä samanlaisella matkamopolla radalla
biggrin.gif

Back