• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ratapäivät 2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo taaksevilkuilu ainakin hitaassa ryhmässä aiheuttaa monasti sen saman liikkeen kun mukuloilla fillareiden kanssa, eli mopo menee siinä samalla minne sattuu..
Juu, eipä sitä kannata ihan ympäriämpäri päätä käännellä, mutta kyllä sitä senverran pystyy ympäristöä seuraamaan, että tavalla tai toisella tietää mikä meininki siellä takana on... Joka tapauksessa viimekesänä jokunen kerta tuli jopa minulle eteen, etten päässyt ohitussuoralla ohi kun edellämenijä avas täysillä kaasun ja heti ekan mutkan jälkeen roikuin taas perässä...

Jos taakse vilkuilua ei sovi suositella, olisko mahdollista ottaa sitten lipuilla huomioon tuo seikka? Vai meneekö jo liian hienoksi? Ja osaako siinä sitten se liputettava ajaa sillä mallilla, ettei tule sitä kautta aiheutettua vaaratilanteita
nixweiss.gif

Toisaalta, voipi olla, ettei noita tilanteita sitten niin usein olekaan, ettei ehkä tarvetta... No tulipa pohdittua "ääneen"

Tuo taaksevilkuilu ainakin hitaassa ryhmässä aiheuttaa monasti sen saman liikkeen kun mukuloilla fillareiden kanssa, eli mopo menee siinä samalla minne sattuu..
Juu, eipä sitä kannata ihan ympäriämpäri päätä käännellä, mutta kyllä sitä senverran pystyy ympäristöä seuraamaan, että tavalla tai toisella tietää mikä meininki siellä takana on... Joka tapauksessa viimekesänä jokunen kerta tuli jopa minulle eteen, etten päässyt ohitussuoralla ohi kun edellämenijä avas täysillä kaasun ja heti ekan mutkan jälkeen roikuin taas perässä...

Jos taakse vilkuilua ei sovi suositella, olisko mahdollista ottaa sitten lipuilla huomioon tuo seikka? Vai meneekö jo liian hienoksi? Ja osaako siinä sitten se liputettava ajaa sillä mallilla, ettei tule sitä kautta aiheutettua vaaratilanteita
nixweiss.gif

Toisaalta, voipi olla, ettei noita tilanteita sitten niin usein olekaan, ettei ehkä tarvetta... No tulipa pohdittua "ääneen"
"Ainoa oikea tapa" on edelleen itse mennä varikon kautta, ja kattoo uus rako mihin menee ajamaan.

Ja aina kun ajovuoro alkaa, niin lähtee viimeisenä radalle, mielummin vielä minuutin viiveellä. Silloin on edessä tyhjää riittävästi. Ja jos taas joutuu mutkakonttaajan taakse, niin varikon kautta, niin takuulla on tyhjää edessä, koska se mutkakonttaaja kerää monta yli-innokasta peräänsä, ts muu osa radasta on sit tyhjää.

Jos on niin intopiukassa ettei kykene ajamaan varikon kautta, tai lähtemään viimeisenä radalle, niin sit voi vaan syyttää itseään.

"Ainoa oikea tapa" on edelleen itse mennä varikon kautta, ja kattoo uus rako mihin menee ajamaan.

Ja aina kun ajovuoro alkaa, niin lähtee viimeisenä radalle, mielummin vielä minuutin viiveellä. Silloin on edessä tyhjää riittävästi. Ja jos taas joutuu mutkakonttaajan taakse, niin varikon kautta, niin takuulla on tyhjää edessä, koska se mutkakonttaaja kerää monta yli-innokasta peräänsä, ts muu osa radasta on sit tyhjää.

Jos on niin intopiukassa ettei kykene ajamaan varikon kautta, tai lähtemään viimeisenä radalle, niin sit voi vaan syyttää itseään.
Tuota varikkoakin mietin issessein, mutta mutta...

Joo, voi olla näillä ohjeilla tuosta selviää... Tietty jos niitä perävaloja alkaa tuleen liikaa vastaan, niin onhan sitten tietty mahdollisuus vaihtaa nopeampaan ryhmäänkin viimeistään seuraavassa ajotapahtumassa. Mulla nyt ei sitä tarvetta varmasti tule vielä tällä kaudella, mutta ehkä joskus...

Tuota varikkoakin mietin issessein, mutta mutta...

Joo, voi olla näillä ohjeilla tuosta selviää... Tietty jos niitä perävaloja alkaa tuleen liikaa vastaan, niin onhan sitten tietty mahdollisuus vaihtaa nopeampaan ryhmäänkin viimeistään seuraavassa ajotapahtumassa. Mulla nyt ei sitä tarvetta varmasti tule vielä tällä kaudella, mutta ehkä joskus...
Kyllä siellä järjestäjänkin toimesta tullaan sanoon jos meno näyttää riittävän jo seuraavaan ryhmään.

Dodii.. Vika ratapäivä viime vuonna ei oikein toiminu, ni kokeillaans josko tuo vuoden eka rata-ajo onnistuis paremmin...
Mitenkäs monta siihen koulutusryhmään mahtuneekaan
withstupid.gif

Kyllä siellä järjestäjänkin toimesta tullaan sanoon jos meno näyttää riittävän jo seuraavaan ryhmään.
Mää pidän jöötä
tounge.gif

Tai siis EAK:t tarkkailevat tilannetta koko ajan ja kyllä järjestellään sit tilannetta ja lippumiehet ja ratavastaavat ja ja ja...

Siis pointti on että kyllä hitaassa ryhmässä on ihan kiva ajella. Mennään sen jonon mukana ja silleen.

Että kyllä ttuttukin uskaltaa mukaan... ajellaan ihan nätisti, jookosta kookosta
wink.gif

Mää pidän jöötä
tounge.gif

Tai siis EAK:t tarkkailevat tilannetta koko ajan ja kyllä järjestellään sit tilannetta ja lippumiehet ja ratavastaavat ja ja ja...

Siis pointti on että kyllä hitaassa ryhmässä on ihan kiva ajella. Mennään sen jonon mukana ja silleen.

Että kyllä ttuttukin uskaltaa mukaan... ajellaan ihan nätisti, jookosta kookosta
wink.gif
No NYT mä uskallan tulla kun on The Auktoriteetti paikalla!
biggrin.gif
Vielä piti kysymäni, että kun haluaisin tulla siihen koulutusryhmään, niin vieläkö mahtuu? Hannula sanoi, että siihen ei tarvitse erikseen ilmoittautua mutta tuolla on niille oma lista. Mää en ilmoittautuessani huomannut Oikeaa Tapaa ilmoittautua siihen. Pääsisinx mä siihen jengiin? Ois kiva jos pääsis.....
smile_org.gif

Joo pääsin mä! Kiits Jens!

Vielä piti kysymäni, että kun haluaisin tulla siihen koulutusryhmään, niin vieläkö mahtuu? Hannula sanoi, että siihen ei tarvitse erikseen ilmoittautua mutta tuolla on niille oma lista.
Ahvenistolla koulutukselle on siis oma ryhmä hitaan ja keskinopean lisäksi, ja siihen ilmoittaudutaan kuten ratapäivien ryhmiin yleensäkin. Muilla radoilla koulutusryhmän osallistujat valitaan hitaan ryhmän osallistujista paikan päällä ja näin saatu koulutusryhmä ajaa siis hitaan ryhmän ajovuorolla.

Ilmoittauduin 19.5.2008 Affenistolle ..
hitaaseen ryhmään ..
totuus on, että olisin tulossa LIPPUMIEHEKSI,
kun kerran koulutuksenkin olen saanut ..
Kokonaan toinen juttu on siten, että ajanko vaiko enkö ...

PS.
Tuohon ilmoittautumissoftaan pitää tehdä
sellainen muutos, että voi ilmoittautua
myös lippuhenkilöksi .. jooko? Ei tarvitse
sitten arvailla, että onko väkeä tarpeeksi,
liikaa vai ei ollenkaan .. siis erilaisiin
administratiivisiin puuhiin ..

Jos tätä kautta otetaan ilmot vastaan lippumiehiksi... Niin myös minut voi kirjata kaikkiin niihin ratakeikkoihin lipulle, joihin olen ilmoittautunut ja tokkiinsa, niihin joihin tulen ilmottautumaan. Koulutuksen olen saanut myös minä
talktohand.gif

Jos tätä kautta otetaan ilmot vastaan lippumiehiksi... Niin myös minut voi kirjata kaikkiin niihin ratakeikkoihin lipulle, joihin olen ilmoittautunut ja tokkiinsa, niihin joihin tulen ilmottautumaan.
Lippumieheksi ilmoittautumiset (privalla), niiden kirjaaminen ja liputusvuorojen jakaminen on ajankohtaista vasta hiukan lähempänä (n. 1kk ennen ko. tapahtumaa kun olemme avanneet oman topicin ratapäivälle). Tilanteet ehtivät elää ja muuttua vielä moneen kertaan jos kesän liputusvuoroja aletaan jakamaan lähes puolta vuotta aikaisemmin
wink.gif

Jos tiedät jo nyt varmasti tulevasi liputtamaan/ajamaan ilmoittaudu valmiiksi ko. ratapäivään ja haluaamaasi ryhmään.

Jees tämä tyttö ilmoittautuu myös mukaan opettelemaan rata-ajoa ja koulutusryhmissä nähdään
062802jumpie_prv.gif
. Uutena motoristina saa varmaan hyviä oppeja ajoon muutenkin ja ties vaikka hurahtaa rata-ajoon kokonaan.

Back