• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Rata-ajopäivä Ahvenisto 30.7.2007

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sumppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"Nyt kiitokset ajoissa ja tällä kertaa vielä oikeaan topicciin! Oli kaikenkaikkiaan hieno homma, ja Tommin ohjeiden mukaan lisättyäni roikkumisen äärimmilleen, loppui FJR:n jalkatappien ja vähän kiinnityksestään löystyneen pöntön raapiminen "

Äijä vie sitä vekotinta kuin viimestä päivää syvä
bowdown.gif
Kiitti, mutta karu tosiasia on se että -hanski- menis samanlaisella härvelillä vihellellen ohi.. joten kumarrukset sinne suuntaan  
smile_org.gif

, vaikka parilta lisäkaadolta vältyttiinkin vain hulluntuurilla. Kun minä kaahaan matkasohvallani minkä ehdin tappi kipinää iskien suolenkin jälkeisessä vasemmassa, niin eikö jollakin ole niin helvetin kiire että pitää lykätä siinä 10 metrin suoralla vasemmalta rinnalle. Miten sain pyörän nostettua pystyyn siinä tilassa ja vältettyä törmäämisen nyt sillan alle johtavaan kurviin jarruttavaan valentiinoon, oli enemmän tuuria kuin taitoa.

Asennetta kuvaa se että kun kävin kertomassa että tuplakaato oli milleistä kinni, niin vastauksena oli että sehän on mun murhe kun hän oli jo siinä vaiheessa ohi. Näinkö se on? Noita vastuita ei tainnut tulla käytyä läpi ajajakokouksessa, vaikka ne säännöistä tietty löytyy. Toisaalta, mitäpä se läpikäynti auttaiskaan jos asenne on minä ensin, muista viis.
Voisiko ongelma olla siinä että jotkut individuellit tehokkailla matkapyörillä päästää suorilla menemään niin paljon kuin pystyy tehden suorilla ohittamisen lähes mahdottomaksi? Suoralla voi myös hieman löysätä ja päästää muita ohi turvallisesti niin näiltä tilanteilta vältyttäisiin. Esim. FJR:ssä on jo sen verran potkua että tonnisella ohittaminen on aika vaikeaa jos "kaahataan" vaijerit kireänä joka aina kun suora aukeaa. Tästäkin asiasta mainittiin tänään ajajakokouksessta ja mainitaan aina mutta silti se ei meinaa mennä perille. Kuvailtuun tilanteeseen on vaikea kommentoida kun ei tiedä kokonaisuutta. Mutta tässä ajattelemisen aihetta...

Kiitos vaan kaikille onnistuneesta päivästä. Pitkä päivä alkoi näkymään keskittymisessä, jonka tarkimmat huomasivat hieman virheellisestä liputuksesta, ja kaikki muut paitsi sokeat yhdestä ylimääräisestä pakettiautosta radalla
tounge.gif

Nämä seikat huomioon ottaen oli järjestelyt, omalta osaltani, kohtuulliset. Petrattavaa löytyy aina, alastarolla jatketaan.
Mä siinä jossain vaihessa ihmettelinkin kun keltaiset liehuu ja mitään ei näy missään.No tekevälle sattuu.Tähän karifi:in juttuun hän antoi hyvin tietä kun joku oli tarpeeksi lähellä neulan silmän jälkeen(pääruoraa ennen oleva) itse voin todistaa aitiopaikalla olleena ja perässä roikkuneena.

Hauskaa ei ollut oikeastaan hetkeäkään. H 2:ssa vedin ihan tosissani koko ajan. Jo ekassa ajolinjanäytössä putosin silti kyydistä täydellisesti, tosin homma tuli aika nopeasti. Kotipihasta lähtiessä ehtii vähän miettiä mitä onkaan kohta tekemässä . Silti, aivan upeeta - puolessa päivässä opin enemmän kuin neljässä omatoimisessa kesässä yhteensä.
Sinänsä ihmetyttää,että millaista porukkaa teillä pahimmillaan liikkuu. Minä, päivän hitaista hitain, olen kumminkin horjuvia mopoja mutkaipaleilla ohittanut moniakin.

Kiitokset myös puolestani kaikille ajamassa olleille ja erityisesti taas lippumiehille
bowdown.gif

Erittäin hienosti oli molemmat hitaat ryhmät täynnä, sekä myös keskinopea yhtä paikkaa vajaa täynnä.

Pahoitteluni väsyneestä olemuksestani. Shit happends.
biggrin.gif

Kun näitä juttuja lukee alkaa oma ratakuumekin nousta.
062802jumpie_prv.gif
Alastarolla sitten. Toivottavasti uudet kumit ehtii saada alle ennen sitä.

, vaikka parilta lisäkaadolta vältyttiinkin vain hulluntuurilla. Kun minä kaahaan matkasohvallani minkä ehdin tappi kipinää iskien suolenkin jälkeisessä vasemmassa, niin eikö jollakin ole niin helvetin kiire että pitää lykätä siinä 10 metrin suoralla vasemmalta rinnalle. Miten sain pyörän nostettua pystyyn siinä tilassa ja vältettyä törmäämisen nyt sillan alle johtavaan kurviin jarruttavaan valentiinoon, oli enemmän tuuria kuin taitoa.

Asennetta kuvaa se että kun kävin kertomassa että tuplakaato oli milleistä kinni, niin vastauksena oli että sehän on mun murhe kun hän oli jo siinä vaiheessa ohi. Näinkö se on? Noita vastuita ei tainnut tulla käytyä läpi ajajakokouksessa, vaikka ne säännöistä tietty löytyy. Toisaalta, mitäpä se läpikäynti auttaiskaan jos asenne on minä ensin, muista viis.
Voisiko ongelma olla siinä että jotkut individuellit tehokkailla matkapyörillä päästää suorilla menemään niin paljon kuin pystyy tehden suorilla ohittamisen lähes mahdottomaksi? Suoralla voi myös hieman löysätä ja päästää muita ohi turvallisesti niin näiltä tilanteilta vältyttäisiin. Esim. FJR:ssä on jo sen verran potkua että tonnisella ohittaminen on aika vaikeaa jos "kaahataan" vaijerit kireänä joka aina kun suora aukeaa. Tästäkin asiasta mainittiin tänään ajajakokouksessta ja mainitaan aina mutta silti se ei meinaa mennä perille. Kuvailtuun tilanteeseen on vaikea kommentoida kun ei tiedä kokonaisuutta. Mutta tässä ajattelemisen aihetta...
Näytin merkin ja löysäsin ennen hevosenkenkää, jos joku oli tappituntumassa ennen suoraa olevassa neulansilmässä. Joka kerta.

Sen lisäksi mut ohitettiin / itse ohitin ainakin 5 eri paikassa ympäri rataa ihan riittävillä marginaaleilla. Mun mielestäni tuo "suora", jossa kuvaamani tapaus sattui, ei ole ohituspaikka ainakaan näillä nopeuseroilla.

Hieno päivä oli ja tarttu H2:ssa yhtä sun toista. Bongasin metsässä liikkuneen tytön/naisen liivit päällä kuvailemassa, onkos näitä kuvia jossain näytillä ?
biggrin.gif

Vois kyllä omaan Rkutoseen hommaa tapit jalkatappeihin niin ois joku varoitin ennen kun kontataan
wink.gif

Kiitoksia myös täältä järjestelijöille.

Oli kyllä mieltä avartava kokemus käydä tuolleen ohjatusti radalla, eipä sitä oo oikein tuolla liikenteessä uskaltanu kokeilla saako tuon enduron jalkatappia raapiin asfalttiin tai no jalkahan siellä olis ennen raapinu ilman vinkkejä.
sport05.gif

Täytyy kyllä osallistua toistekkin.

Mites paljon vauhtia sinne 'pääsuoran' loppuun nää nopeimmat kuskit saa? Arvioni olis että piirun verran yli 200...
nixweiss.gif

Kiitokset myös mun puolesta kaikille mukana olleille, ja jälleen vielä erikseen Marsulle avusta ensikertalaisten sisäänajossa.
thumbs-up.gif

Kiitos kaikille, taas oli mukavaa ja kelikin suosi. Kiitos myös 916 matka seurasta, ei tarvinnut yksin ajaa suoraa.

Juu kiitos minunkin puolesta!

Ensimmäistä kertaa radalla ja varmasti ei jäänyt viimeiseksi!
Todella mukava päästä radalle kokeilemaan taitojaan.
Koulutus erinomainen josta todella paljon apua näin alkutaipaleella, kiitos kouluttajille
062802jumpie_prv.gif

Kyllä se vaan on kumma kuinka se sisäinen piru herää henkiin aina välillä
tounge.gif

Kaikki meni aina niin kauan hyvin kunnes alkoi se väkisin yrittäminen.

Kotimatkasta n. 100km tuli vettä kuin ois ämpäristä kaatanut, mutta muuten todella mukavan päivän jälkeen ei vesisadekaan tuntunut miltään
smile_org.gif

Iso kiitos järjestäjille minunkin puolestani  
bowdown.gif

Toista kertaa radalla ja ekaa kertaa ORGin kanssa. Täytyy sanoa, että kyllä ORGin kouluttajat ainakin näissä rataopeissa voitti MP69:n kouluttajat siinä miten minulle menee oppi perille. Todella hyvin laitettu oma teema joka settiin joita sitten päivän mittaan sai nivottua yhteen pakettiin. Paljon opin, paljon jäi oppimista.
Lopussa oli aivan tyhjää rataa jossa oli mukava painaa uusilla opeilla sen minkä uskalsi (fiksumpi kaveri olisi ehkä ajanut hieman hiljempaa  
confused_orig.gif
). Onneksi bensan varoitusvalo syttyi siinä vaiheessa, kun meno alkoi tuntua jo liiankin hyvältä ja piti poistua radalta. Pääsi sitten ehjänä radalta. Tuli myös huomattua, että kun jalkatappi raapii asvalttia, niin pyörä nousee aika nopeesti ylös.

Katseen käytön opetuksessa jäi joku asia oppimatta. Kun nätti nahka-asuinen nainen ajelee 1sek edellä, niin kuinka ihmeessä sen katseen pystyy pitämään 3-5sek päässä  
tounge.gif
Terkkuja vaan kuskille  
wink.gif

Nyt vaan pitää saada lisää rata-ajoa. Tähän voi jäädä vaikka koukkuun  
biggrin.gif

Kiitos järjestäjille myös minun puolesta.  
bowdown.gif

Kuvia tuli otettua 237 kpl.
Kestää hetken ennenkuin saan ne nettiin mutta tulossa on.

Kiitos vaan kaikille onnistuneesta päivästä. Pitkä päivä alkoi näkymään keskittymisessä, jonka tarkimmat huomasivat hieman virheellisestä liputuksesta, ja kaikki muut paitsi sokeat yhdestä ylimääräisestä pakettiautosta radalla
tounge.gif

Nämä seikat huomioon ottaen oli järjestelyt, omalta osaltani, kohtuulliset. Petrattavaa löytyy aina, alastarolla jatketaan.
Ens kerralla taidan mäkin tulla Hiacella ja pätkiä Sumpan, vaikka Suzukilla ei meinannutkaan sen perässä pysyä  
biggrin.gif

Back