Olin Muoviluodin järjestämillä ratapäivillä ja ajoin hitaassa ryhmässä, kun muut ryhmät olivat täynnä. Havaitsin, että aluksi muut hitaan ryhmän ajajat eivät käyttäneet pyörän kallistusvaroista kuin ~ 25 % , kaarreajo oli hermostunutta ja jarrutukset todella varovaisia. Muutaman 20 minuutin setin jälkeen samoilla ajajilla ajolinjat olivat kohdallaan, kaarreajo sujui jouhevasti, pyörää kallistettiin reilummin ja jarrutukset sujuivat hienosti - myös kaarteissa. Mielestäni heidän ajamisestaan tuli huomattavasti taitavampaa ja hallitumpaa.
Itse näen asian siten, että rata-ajossa kävijät ovat valveutunutta porukkaa, koska he tulevat kehittämään taitojaan. Vakuutusyhtiöiden kannalta voisi ajatella, että nopean ryhmän ajajat ovat kuitenkin "ongelma". Alastarolla nopea ryhmä ajaa alle 1.40 aikoja, siihen vaaditaan taitoa, mutta vauhti alkaa kuitenkin olla erittäin kovaa.
Itse näen asian siten, että rata-ajossa kävijät ovat valveutunutta porukkaa, koska he tulevat kehittämään taitojaan. Vakuutusyhtiöiden kannalta voisi ajatella, että nopean ryhmän ajajat ovat kuitenkin "ongelma". Alastarolla nopea ryhmä ajaa alle 1.40 aikoja, siihen vaaditaan taitoa, mutta vauhti alkaa kuitenkin olla erittäin kovaa.