• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Raittiita motoristeja bongattu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kohta tunnin pohtineena että mitenhän tän kirjottas antamatta itsestään narkkari-juoppo kuvaa..en keksiny ja kirjotankin siis suoraan että onpas tosi hyvä idea!
bowdown.gif

kohta tunnin pohtineena että mitenhän tän kirjottas antamatta itsestään narkkari-juoppo kuvaa..en keksiny ja kirjotankin siis suoraan että onpas tosi hyvä idea!  
bowdown.gif
Joo eikait sitä aina tartte olla ympäri kännis vaik ite oonkin jonkin verran sinne suuntaan kallellaan
withstupid.gif
Mut mä nostan hattuu niille jotka jaksaa tehä kokoontumisia ilman lientä
062802jumpie_prv.gif
Ja osallistun ilman muuta jos sellanen järjestetään ps. jos ei liian kaukana! Ja en koe olevani minkään uskonlahkon edustaja joten minua ei tartte heti haukkuu käännyttäjäksi
crazy.gif
Tulikohan taas liikaa yritettyä selvittää tän maailman menoo
nixweiss.gif

edit: ja pah antaa mennä ohan sentään pikku lauantai..... eiku onks nyh vast tiistai eiku ohan se .eksiviikko! Sorry ja anteeks! Hyvä idea
062802jumpie_prv.gif
Nostan hattua jos vaan olis sellanen tai no nostan sitä kuuluisaa "Pottaa"
lookaround_orig.gif

Herättipä uusi threadi yllättävän paljon ja myönteistä palautetta. Osalle suoraa mailia lähettäneistä vastaamme henkilökohtaisesti, osalle näin julkisesti.

Meitä on vasta muutama. Olemme kotoisin pääkaupunkiseudulta ja sen pohjois- ja itäpuolilta. Itse järjestäytymissuunnitelma on vasta iduillaan, siksi halusimme tulla näytille ja katsoa onko meitä enemmänkin.

Yksi motoristien piskuinen raitis club (paljolti hyväntekeväisyyteen keskittyvä) on jo olemassa, mutta tarkoituksena on vielä synnyttää, tai edes tarkistaa sen tarve, vielä toinen isompi yhteisö. Sen toiminta-ajatus perustuisi päihteettömyyteen ja mopoiluun.

Kuten ensimmäisestä viestistämme varmaankin jo kävi ilmi, keskittyy toiminta alkoholistehin ja narkomaaneihin. Siis emme yritä raitistaa kaikkea kansaa
tounge.gif
. Niiden, joille viina tai kama maittaa yhä hyvin, ei varmaankaan kannata luopua kivasta harrastuksestaan.

Toiminnan järjestämiseksi on useita vaihtoehtoisia malleja, useimmat ovat "jo kerran keksittyjä", lähinnä USA:ssa. Yksi malli voisi olla sellainen, että raitistuneiden juoppojen ja addiktien ympärille koottaisiin MC, jonka "värit" olisivat neutraalit ja mottona "riding free and sober". Jäsentasoja voisi olla vaikka kaksi: pitkään raittiina olleet sekä prospectit ja hangaroundit; tällöin toimintaan voisivat osallistua myös ei-alkoholistit ja ei-addiktit, jotka muuten vaan eivät viitsi läträtä/käyttää. Konepyöränä saisi olla yhtä hyvin niin HD, Ural, KTM kuin Gixxerikin.

Se on joka tapauksessa jo selvää, että kerho tulee nojaamaan jonkun jo mainitsemankin AA:n (Alcoholics Anonymous) perusohjelmaan. Myös NA (Narcotics Anonymous) käyttää AA:n 70 vuotta vanhaa ohjelmaa toiminnan peruskivenä. Näissä järjestöissä on Suomessa noin 10 000 jäsentä, joten myös niistä ilmeisesti tulisi kerholle motoristeja. Varsinaisesti ei kerho näillä näkymin kuitenkaan aio liittyä em. yhteisöihin, mutta yksittäiset jäsenet ovat toki vapaita tekemään sen.

Siis: seuraava askel on pohdinnassa. Ja jokunen vapaaehtoinen työmyyrä jo olemassa. Mutta lisää tarvitaan. Kyllä tästä vielä jotakin syntyy. Toivottavasti jo ensi ajokaudeksi
sport05.gif
ja
062802moto_prv.gif
.

Oikeastaan hankalin ongelma on tämän valtion laajuus (ja kylmyys
crazy.gif
). MC:llä olisi hyvä olla oma fyysinen tila, mutta sen sijoituspaikka on vielä kysymysmerkki. Yksi jo esille tullut ajatus on paikkakunta Helsingin ja Tampereen välillä.

Mutta katsotaan nyt... ottakaa vaan ujostelematta yhteyttä edelleenkin.

-soberbiker-

soberbiker@luukku.com

Juu - enpä  minäkään kuppiin räi, mutta kuitenkin on jotenkin
kadonnut hohto tosta läträämisestä.
baaa.gif
Tältä on alkanut tuntua viime aikoina, liekö syy järkiin tulemisessa vai jossain muualla...
buttrock.gif
Asiaa! Sanon myös minä!!
Hyvä, että asia tulee esiin ja puheeksi!
thumbs-up.gif

Kyllä kosteissakin kokkareissa mukana mennään ihan kympillä, mutta jossain vaiheessa - viimeistään la-iltana - alkaa tympiä se örvellys
confused_orig.gif

Minä seuraan tätä mielenkiinnolla ja jos vähemmän kosteita kokoontumisia alkaa löytyä, varmaan myös minun nassuni näkyy niissä bileissä
sport05.gif

On meinaan lähellä sydäntä tämä asia - monestakin syystä (tulkitsijat älkööt vaivautuko!!)

-A-
wink.gif

On meinaan lähellä sydäntä tämä asia -  monestakin syystä (tulkitsijat älkööt vaivautuko!!)

juu näinpä että jos joku nyt herneen nenäänsä vetäävät niin aiwan sama..älkää kumminkaan tukehtuko
biggrin.gif

täällä yks tampesterista joka mielellään ojentaa auttavaa kättään..ja odottelen tässä sitä meiliä sieltä päin *vinkki vinkki*

Tätä tässä on jo odotettukin,itte en enää ota enkä oikein jaksa innostua toisten sekoilusta.Jos niitä kuivia kokoontumisia tulee mukana ollaan.......

Mua kiinnostaa edelleenkin löytyykö suomenmaasta oikeesti kuiville päässyttä narkkaria, joka todella on irti heroinista ja on ilman korvaavia aineksia.
herätäänpäs sitten tähän päivään!
Mitäpä tarkoitat kommentillasi.
Mulla on varsin hyvät perusteet kysymykselleni.

Kun kysyin heroinin käytöstä vapautumisesta, tarkoitin just sitä, en niinkään muita tupsutuksia.

Mua kiinnostaa edelleenkin löytyykö suomenmaasta oikeesti kuiville päässyttä narkkaria, joka todella on irti heroinista ja on ilman korvaavia aineksia.
Ja muilla on varmaan ihan yhtä hyvät perusteet ihmetellä kysymystäsi.

Tietenkin jos lasket korvaavaksi ainekseksi uskonnon, niin joukko varmasti pienenee. Semmoisia tiedän itsekin.

Tietenkin jos lasket korvaavaksi ainekseksi uskonnon, niin joukko varmasti pienenee. Semmoisia tiedän itsekin.
Korvaavilla aineilla tarkoitan todella aineita esim Subutex tms. Uskonto ja uskoon tuleminen on aivan eri juttu.

Kysykseni ymmärtää semmoinen ihminen, joka ymmärtää itse asian. Muut enempi arvailevat.

Korvaavilla aineilla tarkoitan todella aineita esim Subutex tms. Uskonto ja uskoon tuleminen on aivan eri juttu.

Kysykseni ymmärtää semmoinen ihminen, joka ymmärtää itse asian. Muut enempi arvailevat.
kommentilla tarkoitin just sitä että tästäkin suomen maasta löytyy ihmisiä jotka vanhoina heroisteina ja muitten aineitten käyttäjinä pystyvät elämään ilman korvaavia aineita kuten subut !
moni ihminen vaan elää pää siististi pumpuliin käärittyinä eivätkä tiedä siitä pohjalla käynnistä ja sieltä nousemisesta hevon helvettiä vaikka luuleevat tietävänsä!
veryangry.gif

Tappelun voi motomimmi ja FJ20 jatkaa yksityisviestein, tata ketjua ei tarvitse tayttaa lainausboxien lainaamisella.

Viela ainakaan en kuitenkaan viesteja poista.

Soberbikerin ryhmalle onnea matkaan hyvalle asialle!

ei kai tätä tappeluks voi sanoo? en ees alottanu vielä
smile_org.gif

no mut..hyvä että kaikilla on omat mielipiteensä ja tuovat niitä julki....ja voin toki poistaa ihan henk.kohtasestikkin noi omat viestini jos ne muita ahistaa.
mut edelleen täysillä mukana projektissa
smile_org.gif

Ajatuksenvaihto kay hyvin, mutta tallaiseen topikkiin joka on erittain tarkeasta aiheesta ja kiinnitetty nakyvyyden vuoksi, eli ei vajoava aihe (tastahan ei erimielisyytta olekkaan) ei kuulu juupas-eipas-juupas vailla sen syvempia perusteita (toinen sanoo etta varmasti on, toinen etta on varmat perusteet epailla etta ei..) molemmat varmasti oikeassa tahollaan, mutta esitystapa on vaara tanne, sen jalkeen kun alkaa sivullinen seuraavaksi olla quoten quotea, ei jaksa enaa monikaan lukija kayda lapi ja hakea sita tarkeaa tietoa.

Eli, asiallista keskustelua, poistaa ei kenenkaan omiaan tarvitse, paitsi mina nama moderointiin liittyvat aikanaan.

Tappelun voi motomimmi ja FJ20 jatkaa yksityisviestein, tata ketjua ei tarvitse tayttaa lainausboxien lainaamisella.

Kiitos
inlove.gif
tounge.gif

Ja tiedoksi, ettei kannata riidellä. Helpompi vaikka mailata suoraan meille ja kysyä, saapi oitis relevantin vastauksen
wink.gif
.

Eli, voin siis vakuuttaa, että hepoon koukussa olleita on kuivilla ilman metadoneja tai subutexeja. Korvaavia aineita käytetään lähinnä addiktien massahoitoina, tai, kuten tunnettua subun kohdalla, myös väärinkäyttötarkoituksessa. Real life -elämässä vaaditaan kuitenkin muutos korvien välissä (ehkä) vielä olevassa sytyperäisessä soluaineksessa - ajattelussa. Kaikista voimakasta riippuvuutta aiheuttavista aineista on mahdollista (en suinkaan siis sano, että todennäköistä!) päästä eroon.

(Ilmeisesti) Tulevassa Soberriders -porukassa tulee olemaan (tai on siis jo, ihan hengissä
biggrin.gif
) ex juoppoja, ex-sekakäyttäjiä ja ex-addikteja. Ja kama kattaa koko kirjon, mitä tässä mainiossa maailmassamme ihmisen pään sekoittamiseksi on kehitetty.

Still Alive and Kickin´
sport05.gif

-soberbiker-

Kas, mä luulin että olen ainoa joka haikailee myös hieman kuivempien miittien perään... ei sillä että lasiin kroonisesti syljeskelisin, mutta kyllähän se, että "kavereita" nähdään vain juopumisen merkeissä tekee kanssakäymisestä kovasti ohkaista.

Ehkäpä ihmiset pikkuhiljaa alkavat kaipailla muunkinlaisen toiminnan perään, vai liekö toiveajattelua? Pinnaan tän aiheen kuitenkin, niin ei huku
thumbs-up.gif
No jaa, onhan niitä varmaan sellaisiakin 'motoristeja' jotka ajelevat lähinnä kylien ja keskustojen näyttipaikkojen ja kokkareiden väliä ja silleen, mutta ei kait kovinkaan monelle aktiivisesti mopotintaan käyttävälle tuo alkomaholi ole mikään todellinen onkelma tai edes reippaasti käytetty aine.
Jo pelkästään siksi että mopoilu ja kännääminen ovat aikalailla toisensa poissulkevat vaihtoehdot - paitsi ehkä tosiaan jollain kokkareilla, silloin tällöin. Pensakin pakkaa olemaan tyyristä, joten rahat menee varmaan useimmilla eneemmän huoltsikalle kuin systeemipuulaakiin.

Onhan se kyllä niinkin että noita kesäisiä viikonloppumiittejä on ihan kaikenlaisilla ryhmittymillä ja ne kaikki ovat aikalailla samanlaisia, useimmiten. Olen entisen kesätyön yms. perusteella nähnyt mm. rättäriporukan, kuplavolkkarikerhon, koiraharrastajien, karavaanarien, nörttien, metsästäjien ja ties kenen kokkareita ja ei ne kovin paljoa eroa mopokekkereistä, eli ei ne mopoilijat sen kummempia pämppääjiä ole kuin muutkaan.
No, tottapuhuen ehkä koiraimmeiset ovat olleet kaikkein rauhallisimpia sen nestemäisen piristepuolen osalta, mutta kumminkin.

Toisaalta mitäs ihmeen uusavuttomuutta se nyt on jos ei muut kuin enskamiehet saa aikaiseksi miittejä ilman vaaleanpunaisia elefantteja?

Eikös jo täällä orgissakin ole tommoinen miittiosio, jossa voi pistää vireille isompia ja pienempiä miittejä, omilla 'eväillä' tai ilman.
Tai jos joku sähköpostiketju kuulostaa paremmalta, niin sekin toimii. Jos joku haluaa sellaisen laittaa vireille vaikka ensi kesäksi, niin saapi mullekin postailla, ja osallistun mielelläni, jos vaan ei ole muita esteitä.

Itselle tuo spiritus fortus eri asteisesti laimennettuna ei ole kovin merkittävä ongelma puoleen tai toiseen, kivaa voi olla ihan kummin päin vaan, ja kohtuudella. En kyllä toisaalta haluaisi mihinkään 'leimalla varustettuun' miittiinkään osallistua. Olkoonkin että tuo threadin alussa kuvailtu idea on sinänsä ihan jees.

Siitä vaan "kirkassilmämiittejä" puuhaamaan, varmaan löytyy tulijoita ilman poliittis-sosiaalis-uskonnollisia agendojakin.
Tai enskamopoja
smile_org.gif

Kiitos  
inlove.gif

tounge.gif

Ja tiedoksi, ettei kannata riidellä. Helpompi vaikka mailata suoraan meille ja kysyä, saapi oitis relevantin vastauksen  
wink.gif
.

Eli, voin siis vakuuttaa, että hepoon koukussa olleita on kuivilla ilman metadoneja tai subutexeja. Korvaavia aineita käytetään lähinnä addiktien massahoitoina, tai, kuten tunnettua subun kohdalla, myös väärinkäyttötarkoituksessa. Real life -elämässä vaaditaan kuitenkin muutos korvien välissä (ehkä) vielä olevassa sytyperäisessä soluaineksessa - ajattelussa. Kaikista voimakasta riippuvuutta aiheuttavista aineista on mahdollista (en suinkaan siis sano, että todennäköistä!) päästä eroon.

(Ilmeisesti) Tulevassa Soberriders -porukassa tulee olemaan (tai on siis jo, ihan hengissä
biggrin.gif
) ex juoppoja, ex-sekakäyttäjiä ja ex-addikteja. Ja kama kattaa koko kirjon, mitä tässä mainiossa maailmassamme ihmisen pään sekoittamiseksi on kehitetty.

Still Alive and Kickin´  
sport05.gif

-soberbiker-
"Tappeluun" esittämästäni kysymyksestä ei ole syytä. Tiedän tasan tarkkaan mistä puhun ja miksi. Lähetän soberbikerille lähipäivinä privaviestiä. Älkää vaan peljättäkö minua tappeluspuheillanne. Hyi kun jo nyt kamaloittaa.

Itse ainakin myönnän, että sen takia en ole yhteenkään org. :n kokoontumiseen osallistunut kun olen ajatellut ettei siellä muita selvinpäin olevia kuitenkaan ole.
Ei selvin päin oleminen ole ainakaan minun menoa kokkareissa haitannut, on nähty hohtokeilausiltaa, Tallinnan reissu, MP-messujen jatkot, Tusari ja Jysäri ilman tippaakaan viinaa.

Back