• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R1150RT ja Laserin putkisto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HHjul
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moron,

Olenpa tuossa harkinnut Laserin putkiston ja lastun asennusta R1150RT -02:een. Lähipiirissä on saman ikäinen R1150R johon asennus on jo tehty ja positiiviset vaikutukset on pantu ilolla merkille. Ääni saa hieman sellaista sopivaa "voimajytinää" olematta kuitenkaan liian kova matkapyörään. Viheliäinen "surging" -efekti saa lähtöpassit ja vääntökin paranee hieman etenkin ihan alakierroksilla. Näin siis sillä E-hyväksytyllä loppuosalla.

mutta...

Mistään ei oikein löydy tietoa että hankaloittaako asennus alkuperäisen sivulaukun käyttöä? Oheisen kuvan perusteella putki tulee todella lähelle laukun kulmaa. Kaverin R-mallissa orggislaukkua voi käyttää mutta lähelle tulee. Tahtoopa vähän laukun pohja sotkeutua. Itse asiassa kuvan asennus RT:ssä näyttää jopa siltä, että orggis sivulaukkua ei voi käyttää lainkaan. Ei ole kivaa jos liian lähellä oleva putki pehmittää kuumetessaan muovisen sivulaukun kulman.

Onko kukaan täällä hengaava RT-mies asentanut tätä satsia pyöräänsä? Miten kävi? Tippuiko kalsarit laukusta?

PS. Eikös vain olekin tässä kuvassa löydetty esiin RT:ssä oleva sporttipyörän olemus melko mukavasti?

DUO_BMW_R1150RT_LSB.jpg

Ei oikeasti tietoa nimenomaisen putken sopivuudesta tuohon pyörään MUTTA tähän mennessä minulla ei ole kyllä BMW'n osalta ollut yhtään sliparia, joka ei olisi toiminut alkuperäislaukkujen kanssa - tuo on kai perusolettamus. Jos olisi, niin olisin palauttanut liikkeeseen / perunut kaupan.

Itsellä oli Remus R1100RT:ssa ja siihen istui ihan ok, alkuperäisillä salkuilla. Ehkä se ei noussut ihan noin jyrkästi kuin tuo Laser kuvassa. Ps.Hanki vain asbestikalsareita niin ei ole niin väliksi
smile_org.gif

Olen tuossa penkonut nettiä ihan urakalla mutta ei vaan ole löytynyt mistään kuvaa RT:stä Laserin setti paikallaan laukkujen kera. Edellä oleva kuva antaa äkikseltään sellaisen vaikutelman, että vaimennin on takapäästään vähän ylempänä kuin originaali mutta myös vähän sisempänä. Siten laukku saattaa mahtua ihan OK. Mutta kun katsoo miten sivulaukun alakulmaa tukeva nappula ja putken yläkulma sijoittuvat toisiinsa, niin näyttää lähes varmasti siltä että ongelmia on. Tästä taitaa tlla mielenkiintoista...

On tietysti kaikkein todennäköisintä että laukku menee paikalleen kuten ennenkin eikä edes ala muovi sulamaan. Tai näin toivon.

Gessussa on Laserin y-putki ja siihen sopiva änkkäri. Lisäksi PCIII laajakaistalla.

En tiedä, mikä on tuo mainitsemasi "Laserin setti". Mulla on yksi sellainen kiinni ja olet tervetullut mittailemaan.

Kuten C-A-D kertoi, Beemer on niin suuri valmistaja, että tuskin tulee isojen änkkärivalmistajien kanssa yhteensopivuusongelmia, jos ostaa mitä tehdas määrää.

Mulla olisi muuten tarjouksessa lähes uudenveroiset BMW 1100-1150 Rockn'turkey catalyzerbx etukappale ja sound&silence takaosa. Kaupan päälle orggis lambda.

Ihan vihjeenä, siinä vasemman laukun pohjassa pitää olla lämpökilpi, taaemmassa osassa pohjaa, lasikuitueristeellä = muovi - lasikuitu - alumiini! On ihan vakiona! R11xxRS ja R11xxRT pyörien System laukun pohjassa. Laittaisin kuvan korjatusta originaalista, parannellusta, jos osaisin! Vakiopakoputkellakin kuumat kaasut menee laukun pohjaan! Hitaassa ajossa varsinkin! Jos ei ole lämpökilpeä, ei laukkurunko ole R1100RS/RT:n, originaali! Ne systemlaukkujen perusrungot pikkusen erilaisia R ja K pyörissä, mallista riippuen! Kansiakin on kolmea eri mallia! Käsi pakoputken pään ja pohjan väliin, hetkeksi, tyhjäkäynnillä kertoo miten vois lämmetä!

Mulla on tollanen Linkki putki RT:ssä ja hyvin sopii eikä ole laukku sulannut, mutta pitää ottaa pönttö pois kun vaihtaa takakumin.

Back