En sanonut, että eivät toimi. Tuo aerodynamiikka (varsinkin jälkiasenteinen) on kuitenkin niin monesta kiinni
- pituudestasi
- kypärästä
- plexistä tietty
Noista jälkiasennusplexeistä löytyy lukemattomia keskusteluja ja itsekin olen aikaan taistellut R850R:n ja tuon aiemmin mainitsemani R1150R:n plexien kanssa säätelemällä niiden kulmaa ja jopa lyhentämällä kasipätkän BMW-touring-plexiä viisi senttiä. pahimmillaan tuollainen jälkiasennusplexi aiheuttaa poskettomat kohinat/jytinät ja pyörteet kuten omalla kohdallani kävi molemmissa pyörissä. Ehkä vain olen liian pitkä (180+).
Se on plexiäkin huono palautella liikkeeseen sillä perusteella, ettei se nyt toiminutkaan ihan kuten toivoit. Samaten kun kokeilumielessä lyhennät plexiä viisi senttiä, on tuon katkotun palan "uudelleenkasvatus" hankalaa puuhaa, jos modaus ei ollut ihan onnistuneimmasta päästä
Toki tuon saattaa hyvinkin saada toimimaan, mutta jos suojatun matkapyörän haluat, osta valmiiksi katettu.
MUTTAMUTTA: Omia mielipiteitäni/kokemuksiani tässä vaan jakelen ja omat huonot kokemukset toki saattavat toki johtua omasta taitamattomuudesta, köyhyydestä tai laiskuudesta. Eli älkää nyt minun antako ostopäätöksiänne muutella
Mopoilu on harrastus ja iso osa ilostahan on juuri tuon oman pyörän "tuunaus" ja virittely omia tarpeita vastaamaan.
Mitä tuohon Surging'iin tulee, niin se koettelee eri pyöriä eri tavalla. Hyvällä tuurillahan sinulla tuota ongelmaa ei edes ole. Eli ajele pyörällä nyt ensin rauhassa. Jos surging alkaa pilkistää, ja se sinua liikaa ärsyttää, niin ala purkaa hommaa lukemalla ensin noita artikkeleita syistä ja menestyksellisistä korjauksista. Noita lukemalla huomaa, että eri pyörien kohdalla ovat auttaneet hyvinkin erilaiset asiat alkaen sytytystulppien vaihdosta, ruiskujen huolellisesta säädöstä tuohon aiemmin mainitsemaani ruiskun uudelleenohjelmointiin virilastulla tai säätöboksilla (Techlusion tmv...). On selvä asia, että jos ruiskujen synkka / säätö on pahasti pielessä, ei mikään viriboksi pelasta, mutta toiset pyörät vaativat (ehkä) vielä synkan lisäksi muitakin konsteja.