- Sijainti
- Oulu
Kaverin FZ1:stakin kuuluu tuota sirinää. Et kai tota sit muissakin malleissa esiintyy. Jammuekspertti kun en ole en tiedä onko fazussa sitten sama kone matalaviritteisenä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
ajele järvenpäähän niin kuullostellaanniimpä itellä kans 05, kawassa se oli kaikkien mielestä iha normaalia. Mut ei enää uskonu et tääkin pitää samallaisia ääniä. Todella ärsyttävä nakutus ilman sitä moottori kuullostaisi mahtavalta..
Semmosia ne vikasakit on! Eikuhei, tämähän olikin jamaha threati. Anteeksi.löytyi jälleen "kilinän" aiheuttaja.
kone leväytettyäni 1:s pytyn kiertokangen alapään laakeri leikannut kiinni. liuskat murtuneet. kampurassa isot jäljet ja kanki käyttökelvoton.
kyseessä -05 R1 jolla ajettu alle 20tkm...
sori että en vastannut nopeammin mutta ei ihan aina ehdi kaikkia foorumeita selailla...Jay - minkälaisessa kunnossa öljyt olivat ? ja minkälaisessa käytössä rykkönen oli ollut ? itse tarkastutin venttiilinvälykset 33 tkm kohdalla ja imupuoli oli "keskellä" ja pakopuoli "tiukkaan suuntaan" menossa. diagnoosi huollon yhteydessä äänilähteeksi oli nokkaketjun kiristäjän "löysyys". täytyy tutkia voisiko kiristäjää tuunata vai onko ostettava uusi... vaihdolla ei kuitenkaan ole kiire.
Itsekin tätä olen ihmetellyt ja nettiä selaillut, mutta ihan yksiselitteistä vastausta en ole saanut. Alla siis R1 08 ja uudesta alkaen pitänyt pienillä kierroksilla häiritsevää sirinää/nakutusta. Nyt kilsoja takana n 2800km. Huollossa olen asiasta mainininnut ja on heidän mukaansa kaikki normaalia, mutta ihan en ole vielä vakuuttunut. Fasussa ko ääntä ei ollut.kaikil mahollisil foorumeil jo kyselly josko täält sais vastauksii, Eli onko muilla ja onko normaalia semmoinen pieni sirkitys/nakutus ääni, pyörällä ei vielä juurikaan mitään kilometrejä. ääni tihenee kaasun mukana ja kuuluu ainakin 80 nopeuksiin asti jonka jälkeen peittyy pakoäänien alle.Yllätti vaan että moottorista kuuluu samantapaisia sivuääniä kuin kawasta joka sentään kilisi ja kalisi kunnolla.