• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R1 moottorin äänet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
kaikil mahollisil foorumeil jo kyselly josko täält sais vastauksii, Eli onko muilla ja onko normaalia semmoinen pieni sirkitys/nakutus ääni, pyörällä ei vielä juurikaan mitään kilometrejä. ääni tihenee kaasun mukana ja kuuluu ainakin 80 nopeuksiin asti jonka jälkeen peittyy pakoäänien alle.Yllätti vaan että moottorista kuuluu samantapaisia sivuääniä kuin kawasta joka sentään kilisi ja kalisi kunnolla.

Ei ole kuulunut ylimääräisiä ääniä. Kaikissa uusissa mitä on ollut moottorin vedätus uutena kullostaa haitalliselta mutta siitä ei vissiin oo kyse että ajelet liian pienillä kierroksilla.
nixweiss.gif

kaikil mahollisil foorumeil jo kyselly josko täält sais vastauksii, Eli onko muilla ja onko normaalia semmoinen pieni sirkitys/nakutus ääni, pyörällä ei vielä juurikaan mitään kilometrejä. ääni tihenee kaasun mukana ja kuuluu ainakin 80 nopeuksiin asti jonka jälkeen peittyy pakoäänien alle.Yllätti vaan että moottorista kuuluu samantapaisia sivuääniä kuin kawasta joka sentään kilisi ja kalisi kunnolla.
Mikäköhän mahtaa olla Rykkösen vuosimalli??

Mulla tuntus -07 pitävän kans sellasta ääntä
confused_orig.gif

confused_orig.gif
Joo ja mulla kans. Pyörä -05 ja ajettu n.12 tkm. VITUTTAA KOKO SAATANAN PYÖRÄ !!!!!!!!!! Uutena kävi tosi hienosti, ja toi "nakutus" alkoi n. 9 tkm kohdilla. Vaihdoin jo öljytkin kun aattelin että vois olla niissä jotain häikkää. Ei apuja...

niimpä itellä kans 05, kawassa se oli kaikkien mielestä iha normaalia. Mut ei enää uskonu et tääkin pitää samallaisia ääniä. Todella ärsyttävä nakutus ilman sitä moottori kuullostaisi mahtavalta..

No mä meen huomenna pyörällä töihin, ja käväisen paikallisella Yamaha-kauppiaalla kuunteluttamassa tota konetta. Katotaan mitä sanoo... Ilmoittelen sitte mikä on tuomio
sad_orig.gif

Luulis ainaki, ettei tommosta nakutusta tartte kuluttajana/ pyörän uutena ostaneena hyväksyä. Takuutakin on vielä jäljellä. Ja on sitte perkele huollettu pyörä
mad.gif

Mulla alkoi pitämään -04 R6 sirinää ja naputusta juuri ennen 1 tkm huoltoa. Vantaan YC:ssä sanoivat olevan venttiilikoneiston ääniä. Normaalia Yamahan moottoreille
smile_org.gif

Mulla rupes fasussa (siinhän on siis myöskin rykkösen kone)kuuluun viimekesänä kanssa pienoinen nakuttelu, mutta oikeestaan vain kylmänä. Välillä myös lämpimänä tosin vain pahimpina hellepäivinä, etenkin jos tyyliin ruuhkassa paljon joutui seisoskeleen.

Pyörä siis vuosimallia 04 ja kilomeetrejä n.30 tonnia takana.

Kävin paikallisen huollon puheilla, ja huoltomiehen kommentti oli että ei kuulosta normaalilta. Huoltoaika varattiin, mutta sen saa vasta parin viikon päästä pukille. Epäili että venttiilit on jotenkin vituralla  
sad_orig.gif

Onneksi on kuitenkin hyvä huolto, ettei ala ikinä vähättelemään tämmösen hullun pikkutarkkuutta
wink.gif

Mulla alkoi pitämään -04 R6 sirinää ja naputusta juuri ennen 1 tkm huoltoa. Vantaan YC:ssä sanoivat olevan venttiilikoneiston ääniä. Normaalia Yamahan moottoreille
smile_org.gif
Eikö ton pitäisi kuulua siinä tapauksessa uudesta saakka ?
Sitä mäkin ihmettelin huoltomiehelle...
nixweiss.gif
Hyvin on toiminu sen 23 tkm mitä on mittarissa. Parasta olis pysyä nipussa nyt vielä takuun loppumisen jälkeenkin.

confused_orig.gif
Joo ja mulla kans. Pyörä -05 ja ajettu n.12 tkm. VITUTTAA KOKO SAATANAN PYÖRÄ !!!!!!!!!! Uutena kävi tosi hienosti, ja toi "nakutus" alkoi n. 9 tkm kohdilla. Vaihdoin jo öljytkin kun aattelin että vois olla niissä jotain häikkää. Ei apuja...
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
Niitä venttiileitä on siellä niin paljon , sen takia sieltä kuuluukin kuulua mekaanista ääntä .....
biggrin.gif
Ps Ostaakaa Kwaakku , niin ei tule yllätyksenä
033102bebe_1_prv.gif

http://www.r1-forum.com

Tuolla oli joskus juttua 04 vai 05 rykkösestä josta oli löytynyt yksi imu tai pako venttiili ( en nyt muista kumpi) joka oli paljon lyhyempi kuin muut. Tämä oli sitten aiheuttanut nakutusta yms. Vääntyneitä venttiilejä ihan uusissa 05 yms. Haulla varmaan löytyy lisää juttua.
nixweiss.gif

Tuntuu olevan melko yleistä toi nakutus. Kumma juttu kun ei Konekeskolla oltu koskaan kuultukaan tämmösestä ongelmasta.

Tuntuu olevan melko yleistä toi nakutus. Kumma juttu kun ei Konekeskolla oltu koskaan kuultukaan tämmösestä ongelmasta.
Yammuissa on ollut ongelmia venttiilinohjureiden kanssa, esim R1 ja FJR. Kuluu väljiksi ennen aikojaan. Siitä ne on kyllä hyvin tietoisia siellä Konekeskollakin.. Olisko se sama tyyppivika vielä tuossa -04 mallissa, sitä en tiedä.

Yammuissa on ollut ongelmia venttiilinohjureiden kanssa, esim R1 ja FJR. Kuluu väljiksi ennen aikojaan. Siitä ne on kyllä hyvin tietoisia siellä Konekeskollakin.. Olisko se sama tyyppivika vielä tuossa -04 mallissa, sitä en tiedä.
Kuinkahan laaja tommosesta rempasta tulee ?
Meinaan vaan että onkohan pyörä kauan pajalla tommosen vian etsimisen/korjaamisen takia.

Back