• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R nineT

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juti86
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
duke sanoi:
Käyttöohjekirjassa vaihtoehtona on vain SAE 15w-50 ja suosituksena tietenkin BMW:n oma öljy…
Aikoinaan käytin 1200GSA:ssa 20w-50 öljyä ja se sopi siihen hyvin.
Ohjeen mukaan pitää täyttää API SJ / JASO MA2 luokituksen vaatimukset.

:thumbup: Näillä ohjeilla minä menisin. Tosin öljyn merkillä ei liene väliä, kun vain nuo laatuvaatimukset täyttyy? Onhan BMW:kin suositellut vuosikymmenten aikana aina kisa sponsoreista riippuen; BMW:tä, Shelliä, Castrollia...jne.

duke sanoi:
Käyttöohjekirjassa vaihtoehtona on vain SAE 15w-50 ja suosituksena tietenkin BMW:n oma öljy…
Aikoinaan käytin 1200GSA:ssa 20w-50 öljyä ja se sopi siihen hyvin.
Ohjeen mukaan pitää täyttää API SJ / JASO MA2 luokituksen vaatimukset.

Eikös tuossa(kin) ole kuivakytkin ? Mihin siis vaaditaan JASO MA2 -märkäkytkinluokitusta ? :dunno:

s151669 sanoi:
Eikös tuossa(kin) ole kuivakytkin ? Mihin siis vaaditaan JASO MA2 -märkäkytkinluokitusta ? :dunno:

No ei niin yhtään mihinkään. Lienee jotakin tekemistä sillä, että BMW-nimellä myytävä öljy on tavallista Shellin moottoripyöräöljyä ja siinä on se luokitus. Sitä sitten suositellaan tietenkin ja se käy myös Bemarin märkäkytkinmalleihin, eikä huollossa tarvita erikseen boxeriöljyä.

Olen muokkaamassa pyörän takaosaa eli poistan apurungon ja laitan takapenkin paikalle ”humpin”.
Minulla on alkuperäinen alumiininen, käyttämätön hump joka on valkoinen sinisillä ja punaisella raidalla.
Jos sinulla on alkuperäinen harmaa tai alumiinin värinen mutta valkoinen tuntuisi paremmalta niin vaihtoa voi ehdottaa.
Vien talven mittaan maalattavaksi tai teippautan jos vaituria ei löydy 

Back