• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

R 1200 -koneen huollot + sisältö

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mursu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ilmeisesti bokserikoneen huoltovälit on 10 tkm ?. GS, RT jne...

Mitä noissa huolloissa tehdään; kuuluuko esim. ruiskujen synkkaus ja venttiilien säätö jokaisen huollon (siis 10 tkm välein) ohjelmaan ?.

Ajatuksena on, että nuo pienemmät -> öljyn vaihtohuollot ym. onnistuu itseltäkin, mutta nuo 2 muuta toimenpidettä vasta teoreettisen ja käytännön harjoittelun jälkeen
smile_org.gif
....

Tällaista pyörää en vielä
wink.gif
omista, mutta tulevaisuudessa tod. näk.
smile_org.gif

Mistäs löytyis K 1200S:n huolto-ohjeet?(mieluummin suomeksi)
30 tkm mittarissa.
Eikös tämä huolto ole pienempi kuin 20 ja 40 tkm:n huolto?
Jos vaikka pystyis hoitamaan itse.

Ainakaan en tuosta boxerikoneen venansäädöistä olisi huolissaan. On sen verran helppo homma tehdä itse (ruuvisäädöt).

t. S
Samoin kyllä läppärunkojen synkka ei ole vaikea tehdä, oikeanlainen paine-eromittari vaan pitää olla. Tiedän jopa elossaolevia ihmisiä jotka tekee näitä itse.
tounge.gif

Öljynvaihto, venttiilien säädöt ja läppärunkojen synkat tehdään 10 tuhannen välein. Sitten 20 ja 40 tkm jne huolloissa on lisäksi näitä tulppia, vaihteistoöljyjä ja ilmanputsareita ym.

Hyvät ystävät. Muistaakseni R1200:n ruiskusynkka ei ole missään nimessä yhtä helppo kuin R1100- tai 1150-sarjan pyörien.

Tämä johtuen tyhjäkäyntiä säätävistä askelmoottoreista (tjsp). Homman tekemiseen olen nähnyt paritkin ohjeet jenkkisaiteilla, mutta ovat enemmän tai vähemmän kiertoteitse tehtäviä DIY-ohjeita, jossa huijataan moottorin elektroniikaa ilman Moditec'ia tapahtuvassa säädössä.

Eli jos ei tiedä mitä tekee, ei kannata alkaa tuohon ruiskujen säätöön ryhtyä.

Hyvät ystävät. Muistaakseni R1200:n ruiskusynkka ei ole missään nimessä yhtä helppo kuin R1100- tai 1150-sarjan pyörien.
Noi mekaaniset huollot menee varmaan aika pitkälle vanhojen ohjeiden mukaan.
http://www.matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?t=857&start=0

Toi tyhjäkäynti ja synkkaus on sitten näköjään eri homma.
Ja onhan ne CAMmi-väylän hommat ilmeisen eksoottisia teeseitse-miehelle. Joten sähköihin ei varmaan paljon parane itse puuttua.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Back