• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pystynkö nauttimaan moottoripyöräilystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hondamania
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Pystynkö nauttimaan moottoripyöräilystä - ajamatta ylinopeutta ?

• En pysty, ihan lällärihommaa rajoitusten mukaan ajaminen

Ääniä: 0 0,0%
  • +10 mittarinopeus riittää minulle mainiosti

Ääniä: 1 100,0%
  • Kyllä, ajan aina rajoitusten mukaan

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    1
Vastasin tuon +10km/h. Siitä pois mittarivirhe, niin menee ehkä himpun yli sallitun.
wink.gif

Vaan kyllä on tuo maisema ja mutkainen, uusi reitti se pointti. Mennään rajoitusten mukaan tai sen +10km/h. Näköalapaikoilla sitten miinusta paljon taikka ihan pyörä seis + jalkautuminen.

Joskus olen täällä avautunut kertomaan Korpilahti - Sysmä - Vääksy reitistä. Ja Parikkala - Puumala - Mikkeli.
cool.gif
(saa ihan pidätellä ettei OT:ksi mene, hehe..)

Uskon, että minulle ja vaimolle kokemattomia maisemareittejä on vielä paljon!
062802moto_prv.gif

Edit: Kun 'joutuu' (miten niin siis voi JOUTUA ajamaan moottoripyörällä??) ajamaan tuttuja tietä siirtymismielessä, niin silloin voisi kyllä ajaa välillä hiukka kovempaakin. Olisi mielenkiintoisempaa. Ei kuitenkaan tule huimailtua, ainakaan merkittävästi.

Keskimmäiseen meni äänestys. Matkavauhdiksi sopii vallan hyvin tuo +10 kmh, mutta monta kertaa risteyksestä lähtiessä tulee vähän reviteltyä ja vauhtia on jo 120, kun vasta heitetään kakkosta silmään. Loput vaihteet saakin nostella päälle samalla, kun hölläilee kaasua.
tounge.gif

No kyllä valtaosan ajasta ajan just kuin autollakin, kevyttä ylinopeutta. Yhdet sakot olen tälle elämälle saanut. (128/100)
Joskus tulee ajettua kovempaa mutta ei usein ja ennen kaikkea on kyse siitä missä ja milloin.

Kyllähän se taitaapi isommilla teillä olla nopeus se 10-20 yli rajoituksen.

Pienillä teillä ei ole edes vaikea ajaa alle rajoituksen jos on kivoja mutkia

+10 tuli vastattua vaikka täytyy tunnustaa että välillä lipeää enemmänkin ylitte kun oikein innostuu painamaan mutkiin. Mutta ainakin taajamissa yritän pitää nopeudet kurissa.

Useimmiten rajoitusten mukaan mut nautin paljon ajaa mutkin lujaa joskus rajoitukset pisaa joskus ei.

Radalle täytyypi suunnistaa seuraavaksi.

Nyt täytyy kyllä myöntää että en pysty ja se on yksi syy miksi ei oikein koko homma tällä hetkellä huvita. Köröttää nyt vaikkapa Saukkola Sammatti väliä kuuttakymppiä, voi jeesus kun tyhmää touhua. Pakko kait mun on radalle mennä jollei TDM mene kohta kaupaksi.

Kyllä sitä aikas varovasti tulee kurvailtua(yleensä)
Kyllä kortin menetys tai pannut hirvittää melkos paljon,en tiiä onkohan tulossa vanhax tai jotain
lookaround_orig.gif

Keskimmäinen on minlle vallan riittävä nykyään. Toki olen kortinkin menettänyt ja sakojakin saanut aikanaan ylinopeuksista, mutta aikansa kutakin. Pidän nykyään ajamista nautittavampana, kun ajelee rauhallisemmin ympäristöstä ja moottoripyörästä nauttien. Ei mulla kyllä viimevuosina mitään "rakettia" ole ollut allakaan, enkä tällähetkellä haluakaan.

No, keskimmäiseen meni. Skoudet valvoo nykyisin aivan liian tehokkaasti nopeuksia, ainakin täällä susirajalla, eli jos haluu ajoluvan säilyttää, on pakko hillitä ittensä....paitsi ehkä, joskus, jossain kivalla hiljaisella mutkatiellä...heh.

Riippuu pyörästä, kyykyllä en todellakaan pysty - siis nauttimaan hissuttelusta. hiljaa voi ajaa, mutta tyhmää hommaa
Tosin tänään en rikkonut kahdenmarkan rajapyykkiä missään edes hetkellisesti.

Eilen taas ajeltiin autojonossa Karjalohjalle mutkateitä 47kmh 60-alueella ja ei jostain syystä alkanut edes hatuttaa, vaan tuli nautittua maisemista. Mitään moottoripyörälle ominaisia mutkahurmioitahan ei tuossa vauhdissa kylläkään pysty saamaan.

Suurimmaksi osaksi tulee kuitenkin ajeltua rajoitusten tuntumassa, että kortti pysyisi taskussa.

vastaus meni kohtaan "en pysty"

suurimman osan ajasta tulee kyllä ajettua n.10-20kmh yli gepsin mukaan mutta kyllä se rajotus aina siitä huolen pitää ettei hauskaa pääse syntymään... joten jos joku hyvä mutkapätkä sattuu alle ni mopo saa kyllä löylyä ja siinä vaiheessa se on kai ihan sama kuinka paljon ku kuitenkin se kortti lähtee jos siellä setäsininen sattuu puskassa lymyämään! omia rajoja en kuitenkaan pyri ylittämään eli omalla kaistalla pitää pysyä jne...

on se vaan tylsää ajaa mopolla suoraa tietä 60kmh sen voi tehdä sitten kotilolla jos siltä tuntuu ja on pakko!
033102ass_1_prv.gif

En pysty. Jos keskimäärin katotaan, pysyn rikesakon alla, ehkä, mutta jos absoluuttisesti, ni ...

Back