• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörien hinnat hakusessako (?)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsellä on myynnissä kevytmoottoripyörä, jota en yksinkertasesti viitsi myydä polkuhintaan pois. Vastaavanlaisten pyörien hinnat pyörii samoissa hinnoissa (ja voi kyllä, on myös samanlaisia joissa hinta on melkein tonnin suurempi) ja sitten on näitä kyseistä pyörää vanhempia, enemmän ajettuja reuhkoja, joista pyynti on pieni, mihin vedoten ostajat soittaa "no eikö sais halvemmalla ku tutuntutunkaimansiskonveli myy 'samanlaista' niin ja niin halvalla". Aina on sanottu tommosille, että no osta siltä tutulta sitten, ei meillä ole kiirettä myydä tuota pois, tuolla se tallissa mahtuu olemaan ihan hyvin. Liike olisi vaihdossa antanut tuosta sen verran mitä sen pyynti nyt on, mutta nuo yksityiset ostajat tuntuvat haluavan puoli-ilmaiseksi pyörän itselleen.

Lopullinen hinta määräytyy ehdottomasti kun ostaja tulee pyörää katsomaan. Tietty kipuraja mullakin kuitenkin on, ei tuota viitsi ilmaiseksi antaa. Pyörän kunnon yms näkee kuitenkin kokonaisuudessaan vasta paikanpäällä, kuvien perusteella ei useinkaan saa täydellistä kuvaa siitä, millainen pyörä oikeasti on.

Kaikista huvittavin yhteydenotto on tullut nettimoton välityksellä, kun vastasin jonkun kyselyyn että voimme soittaa hänelle ja kertoa pyörästä lisää (kaikista helpointa) niin hän sitten vastasi että "älkää soittako kun porukat ei tykkää!" Eikö pojan vanhemmat tykkää kevytmoottoripyörän hankinta-ajatuksesta vai siitä että soittaisimme hänelle? Miksi kysellä hintaa ja lisätietoja jos ei ole aikomustakaan ostaa?
tounge.gif

M'ostin kutakuinki tälläsen, tosin -04 käyttöön otetun viime kesänä. Kilsat oli just samat, siinä oli eri valmistajan slipari ja ihan priima kunto huoltokirjoineen yms. Jos tuosta pyynnistä ottaa pois reippaat 1.5 k€, niin saa silloin toteutuneen ostohinnan.

Niin ja ne jotka toistelee sitä Gigantin mainosrenkutusta, on täysiä urpoja.

Kyllä se vaan on niin, että kauppamiehet käy kauppaa, ja muut vikisee.

Ei ostajan kannata hyvästä pyörästä "ilmaiseksi" luopua, toisaalta ostajan on nykyaikana helppo vertailla ja tehdä tiukkoja tarjouksia. Toisaalta, jos liikaa miettii hyvän ostoksen kanssa, jää ilman.

Ei näissä käytettyjen pyörien kaupassa kyllä rikastu kukaan, kaikki vaan minimoi arvonalennusta.

M'ostin kutakuinki tälläsen, tosin -04 käyttöön otetun viime kesänä. Kilsat oli just samat, siinä oli eri valmistajan slipari ja ihan priima kunto huoltokirjoineen yms. Jos tuosta pyynnistä ottaa pois reippaat 1.5 k€, niin saa silloin toteutuneen ostohinnan.

Niin ja ne jotka toistelee sitä Gigantin mainosrenkutusta, on täysiä urpoja.
ja minä möin juuri vastaavan tosin noin 10tkm enemmän ajetun 7750e viikko sitten
smile_org.gif

Täytyy kyllä myöntää, et taannoin kun yritin myydä mopoani, mullakin oli aika negatiivinen suhtautuminen moneen "ostajaan". Hinnoittelin moponi nettimoton hintapyyntöjen alle, itseasiassa hyvinkin halvaksi, kun ottaa huomioon, että vanhemmista ja paljon enemmän ajetuista vastaavista pyydettiin hirvittäviä summia. Silti olisi tarvinnut hinnasta tinkiä tonnista pariin tonniin ja suorastaan melkein lahjoittaa vähän ajettu ja hyväkuntoinen pyörä. En sitten tiedä, mikä on minkäkin pyörän todellinen arvo, mutta kyllä sitä ylihinnoittelua tuntuvat harrastavan niin yksityiset kuin liikkeetkin. Liikkeet joskus jopa naurettavuuksiin asti. Nyt on kuitenkin pyöränvaihto taas järjestyksessä tältä erää ja hyvä mieli. Seuraavaa pyöränvaihtoa ajatellen olisi kyllä hyvä tietää, minkä mukaan voisi pyörän hinnoitella, ettei se olisi ylihintainen, tai sitten epäilyttävän halpa
nixweiss.gif

Näin keväällä kaikki kokeilee kepillä jäätä et jos sillä vaikka sais niinki paljon. Nyt olen tiputellu oman hintaa ja se on tällä hetkellä halvin sen mallin pyörä 750eur hinta erolla seuraavaan mutta paljon ajettu kylläkin. Vaan kun ei mene siltikään. En sentään lahjoita pyörää jonka olen käynyt läpi isolla työllä ja kalliilla rahalla. Hullua olisi myydä tuollakaan hinnalla mutta kun isompi pitäs saada. En tosin tiedä itekkään et miks pitäs olla isompi mutta kun ikuisena pikku poikana haluan jotain niin pitää se silloin saada
biggrin.gif
tuossa vielä LINKKI kyseiseen pyörään, eikö pitäs olla hinta kohdallaan???

Juuzopille pitää antaa kehut hyvästä myynti-ilmotuksesta, josta oikeasti jo selviääkin jotain. Itse kun on nyt katellu pyörää, niin mikään ei ärsytä enempää kun myynti-ilmotus, jossa ei oo mitään tekstiä ja pyörästä on kuva 5cm päästä rekisterikilven telineestä.
033102ass_1_prv.gif

Näin yleisesti vielä, mun kokemuksien mukaan ajoneuvokauppa on sellaista puuhaa, missä saa varautua ihan mihin tahansa. Kaikenlaista omituista käytöstä tulee vastaan, jopa ihan "normaaleilta" ihmisiltä, jotka muissa tilanteissa varmaan osaavat käyttäytyä sisäsiististi. Itse olen aika harvakseltaan näitä romuja ostamassa tai myymässä, mutta silti joitain "hauskoja", kuulemma aika tyypillisiä, tapauksia on tullut vastaan.
-Noin 500€ auto olisi välttämättä pitänyt saada ostaa osamaksulla.
-Hyvin toimeentuleva asiallisen oloinen keski-ikäinen herrasmies meinasi vetää sovitun kaupan puihin, kun joku oli puhelimessa luvannut maksaa autosta satkun pari enemmän.
-Olin myymässä reilun tonnin autoa ja joku juuri kortin saanut kaveri isänsä kanssa kiinnostui siitä. Isä soitteli ensin, kyseli ja tinki kovasti hinnasta. Sanoi sitten jättävänsä väliin, kun jossain oli tarjolla uudempi ja vähemmän ajettu monta sataa halvemmalla. Ilmeisesti tämä toinen ei sitten ollutkaan niin hyvä, kun parin päivän päästä soitti uudestaan ja sanoi tulevansa ostamaan auton. No, kaupat sitten sujui loppuviimein asiallisesti, auto tutkittiin tarkkaan ja koeajettiin, tehtiin kaupat ja etenkin poika itse vaikutti olevan varsin tyytyväinen. Isä vaan jaksoi kitistä koko ajan miten hinta oli liian korkea, että tällaisen oikea hinta olisi ollut noin puolet. Prkl, olisi sitten ostanut sellaisen "oikean hintaisen" eikä tullut kitisemään!
nixweiss.gif

Mopojen kanssa on jostain syystä sattunut mun kohdalla asiallisempaa porukkaa vastaan, tosin niitä ei ole montaa tullutkaan myytyä...

Kerran sattui van Jammun kanssa seuraavasti: pitin pyörän huuto-
nettiin kun ei toisella puolella natsannut. En tietenkään saanut
pohjahintaa, mutta parhaimman tarjouksen tehnyt soitti ja tuli
käymään. Katteli vanhusta päällisin puolin ja kertoi asian olevan ok.
Sanoi sitten ettei hän sitä osta, vaan kaveri. Jaa-ha ajattelin.
Hinta oli jo enemmän kuin sopiva ja tilaa oli saatava, meneekö
tämäkin sitten puihin. Parin päivän päästä kaveri soitti, kului
muutamama päivä ja mies ilmestyi. Otti savut, pyörä hihnoilla
peräkärryyn ja rahat taskuun. Voi se siis käydä näinkin, mutta se
hinta oli sitten tosi sopiva ostajalle.

Viimeksi kun mopoa myin niin se ehti nettimotossa olemaan pari tuntia. Sitten työkaveri soitti ja haki pois. Ja itse asiassa moni muukin ehti soittelemaan ja olisivat varailleet.

Sen verran halusin siitä mitä olisivat liikkeessä hyvittäneet ja sillä se meni. (6800e, kyseessä oli 2-vuotias FZS600 18tkm ajettu. Muut pyysivät tuolloin Nettimotossa 7500e tai enemmän vastaavista. Hulluin pyyntö taisi samanikäisestä ja muutenkin täysin vastaavasta olla 8600e. No se oli myynnissä yllättäen koko kesän 2005. Kumma juttu kun uusia ylivuotisia 04 FZS6:ia sai 8900e:llä silloin)

Tonni piti sitten omaa rahaa laittaa väliin seuraavaan pyörään, vaihdokin kanssa se olis ollut 1800e.

Perjantaipäivä tais olla kun päätin vaihtaa mopoa, viikonloppuna puunasin vanhan kuntoon, kävin maanantaina ottamassa vaihtotarjouksen ja sen jälkeen myyntiin, samana päivänä rahat näpissä ja seuraavana päivänä uusi pyörä alla.

Eipä ollut pyörän myymisessä ongelmia. Myynnissä se oli vain puskaradion välityksellä ja tuossa allekirjotuksessa.
Täältäpä sitten löytyi kiinnostunut, jonka kanssa ensin viestiteltiin sähköpostitse kuvien yms. merkeissä. Sovittiin mopoesittely, tuli paikalle sovitusti ja sitten olikin jo myytyä miestä..
smile_org.gif

Nouto sovittiin parin päivän päähän, kuin myös maksu.
Kaikki meni sovitusti ja molemmat osapuolet ilmeisen tyytyväisiä.
smile_org.gif

Nyt alkaa olla vaihtoehdot kaluttu läpi ja pahasti näyttää siltä että ylivuotiseen kallistun minäkin. Suurin syy taitaa olla ettei -08 saa enää haluaamani väriä ja liikkeessä oli yksi -07 juurikin tuolla värillä.

Sinänsä ei ole kovin vaikea valinta. Käytetyistä paras 12tkm ajettu -06 ja hintaa 11Keuroa. Uusi 13 600euroa ja uudessa on tietty 2 vuoden takuu. Tuosta ylivuotisesta varmaan väännetään vielä hinta kohdalleen ensi viikolla. Saa sitten nähdä mihin asettuu mutta oma arvioni on 12Keuroa. Mutta jos tuotakin ajattelee niin kyllä, olen valmis maksaan 2600euroa enemmän 2 vuoden takuusta, 0kilometriä ajetusta ja kaksi vuotta uudemmasta.

Nyt vähän rauhoitusta ja täytyy paria pyörää käydä vielä katsomassa. Jos viikon päästä vielä kiinnostaa niin kai se on kaupat sovittava.

Myyjäkin puheli samaa, että käytettyjen pyynnit ovat heidän kannaltaan edullisia koska porukka päätyy todella usein uuteen pienen hintaeron takia ja ei se näköjään valehtele
biggrin.gif
Tai no voihan tässä vielä tulla ties mitä.

Sehän tänäpäivänä tuppaa unohtumaan, että se 1 ke on melkein
6 vanhaa tonnia ja työtäkin täytyy useimman tehdä aika paljon ennenkuin se on kourassa. Tähän nähden toimituskulujen 300 - 600€ ovat vielä enemmän hanurista.

Sehän tänäpäivänä tuppaa unohtumaan, että se 1 ke on melkein
6 vanhaa tonnia ja työtäkin täytyy useimman tehdä aika paljon ennenkuin se on kourassa. Tähän nähden toimituskulujen 300 - 600€ ovat vielä enemmän hanurista.
Jeps noihin mun hintoihin olin toimituskulut lisännyt. Mun mielestä aivan turha pyytää tarjousta tai puhua pyörän hinnasta ilman toimituskuluja kun ne kuitenkin lisätään siihen. Siksi olen myyjiltäkin pyytänyt aina suoraan sen viimeisen tarjouksen kulujen kera.

Back