Itsellä BMW K12S, sininen, sivulaukuissa vähän ylimääräistä oranssia heijastinta. Myös vaaleaan kypärään kytketty Autocomin johto.
Oikeen hymyilytti eilen, kun huomasin tuossa Hämeenlinnan moottoriteillä, että mua rupesi ohittamaan kotilo BMW, kuskilla puhelin korvilla, mulla vauhtia se 120+. Satuin vilkaisemaan sivulle. Kuskilla tapahtui jokin ihme reaktio ja sen ohitus loppui siihen. Vauhti tipahti ja se jäi mun taakse ajelemaan, lähti sitten kyllä uudestaan ohi jonkin ajan kuluttua, kun itse rupesin kääntymään pois motarilta Hyvinkään liittymästä.
Mutta varsinaiseen kyselyyn vastaukseksi, että aika vähän on itselle tullut sellaisia pahoja eteentuloja sivuteiltä. Itsellä kyllä on aina silloin tällöin vähän kiemurella eli pari kolme nopeaa työntöä kumpaankin suuntaan ohjaustangosta, jos sivutieltä on tulossa jotenkin sen oloisesti auto tielle, että voisi olla mahdollista, ettei mua ole huomattu tai muuten vaan on tuntuu siltä (esim. tulen laskevan auringon suunnasta iltasella).
Joskus kävin sellaisella EAK kurssilla, jossa demonstroitiin auton avulla (istuttiin itse autoon ja tsekattiin mitä EI näy kuskin pukilta) miten oikealta tuleva iso moottoripyörä helposti häviää A-pilarin taakse. Kun auton ja mp:n liike vielä on sopivassa suhteessa, voi pyörä olla pitäänkin piilossa sen A-pilarin takana. Tämän jälkeen olen erityisesti yrittänyt kiinnittää huomiota vasemmalta tielle tuleviin autoihin, koska niiden kanssa voi tilanne olla helposti niin, ettei isonkaan moottoripyörän havaitsematta jääminen riipu mitenkään kuskin puusilmäisyydestä tai holtittomuudesta. Tämän vuoksi se luikertelu, täytyy itse pitää huoli ettei jää sen A-pilarin taaksen!
Vaikka tuo A-pilari ilmiö on sama kaikilla autoilla, olisi mielenkiintoista myös nähdä tilastoja onko ko. onnettomuustyyppi (=vasemmalta eteen) jotenkin todennäköisempää joillakin paksu/ loivassa kulmassa olevilla A-pilarisilla henkilö ja pakettiautoilla?