• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyöräni varastettiin viime yönä.....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kawamimmi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mutta eipäs tuomita mua vielä.

Vaihtoehto 1.
Keskustelussa mainittiin 14 v poika. Pojaksi kutsutaan lasta joka ei ole vielä mies. Se että oliko poikanen kuljettajan oma vaiko jonkun muun, ei selvinnyt. Ei siinä ainakaan kerrottu oliko kyytiläinen kuljettajan lapsi.
Itse päättelin tekstistä, että siinä kaksi kaverusta hönöpäissään päättivät kokeilla mopon omistamista ilman lupaa... Joten saivat mitä ansaitsivat.
Yleensä nuo varkaudet ajamista varten ovat nuorten idioottien päähänpistoja.
"Ammattilaiset" vievät mopot purkuun taikka maasta.

Vaihtoehto 2.
Mikäli kyytiläinen oli esimerkillisen isän jälkeläinen... morjens, ansaittu vahinko 14 vuotta liian myöhään. tuollaisilla isillä jotka parin promilen kännissä ajavat mopo penska kyydissä, ei niitä pitäisi olla.
"Isi, isi, ostit viime yönä pyörän
062802jumpie_prv.gif
toivottavasti tuli takuu mukaan siinähän on lukkokin rikki. Lähtääks faija ajelulle? ethänsä vielä kovin pahasti horju!" 2 promilea!

Enpä usko, että 14 v poika aivan noin tyhmä ole... vai onko.
Jos on, niin voitaisiin nostaa mopon kuljettamisen ikärajaa usealla vuodella siitä tämän hetkisestä rajasta (15)
Ja jos oli oma poika... Hyvä, maksimaalinen rangaistus isälle koko loppuelämäksi. Ja pojalle tyhmyydestä.

Jostain kumman syystä pistän rahani tuohon ekaan vaihtoehtoon.

Edit: Jaaha, tätä naputellessa poijankin suhde kuskiin selvisi
Vahvisti vain omaa mielipidettä. Harmi ettei luonnon valinta osunut kohdalle... Kulkuneuvoja tulee katoamaan tulevaisuudessakin Porvoon suunnalla. 14 V. = lain tavoittamattomissa, mitään ei välttämättä oppinut kun ei edes rangaistusta saa.
Tästä viestistä huomaammekin, että onko mitään järkeä spekuloida näillä asioilla, jos ei ole parempaa tietoa. Ei ole!

Kävin katsomassa "Tyynen" vahingot eikä hyvältä näytä. Mälli on tullut etuoikealta ja luonnollisesti vasenkin puoli on saanut kipeää kaatumisen yhteydessä.
- etupää on kokonaan vaurioitunut
- oikean puolen pakoputki ruhjoontunut
- oikean puolen jalkatappi, jarrupoljin ym. siltä kohtaa palasina
- oikean puolen runkoputki vääntynyt ainakin jonkin verran
- tankki pahasti lommoilla molemmin puolin
- tankin lukko murrettu
- sähköpiuhoja varastamisen yhteydessä revitty
crazy.gif

Syyllinen on ilmeisesti varaton hampuusi, joka aikanaan saa tuomion. Morvauksia ei varmasti ainakaan oikeusteitse tule koskaan saamaan.

Ko. idiootin aiheuttama vahinko vielä kertaantui ja raskaamman mukaan. Vahingot kawamimmi joutuu kärsimään yksinhuoltajan laihasta pussista, sillä mopottimessa oli sattuneesta syystä vain liikennevakuutus (miettikää tarkkaan ennenkuin jälkiviisastelette).

Löytyisikö täältä joku ystävällinen paremmin asiaa tunteva orggilainen, joka voisi käydä antamassa oman arvion Tyynen vahingoista ja kohtalosta. Apu olisi tervetullutta...

Onpas veemäinen tilanne.. Kuinkas tuollaisessa tapauksessa vastapuolen auton vakuutus? Eikö siitäkään saa mitään korvauksia?

Valitettavasti valtionkonttoriltakin on ilmeisesti turha pyytää korvausta rikoksen uhrille. Rikosvahinkolain mukaista korvausta kun ei suoriteta liikennevakuutuslaissa tarkoitetusta liikennevahingosta. Ja muutenkin rikoksen tekijän varattomuus ei vaikuta asiaan mitenkään, vaan...

- klip -

Esinevahingosta maksetaan korvausta, jos vahingon
on aiheuttanut:
- henkilö, joka on sijoitettu laitokseen tai joka on
muuten menettänyt vapautensa rikoksen,
mielisairauden tai muun sen kaltaisen syyn vuoksi
- lastensuojelulain nojalla huostaan otettu lapsi tai
- yhdyskuntapalvelua tai nuorisorangaistusta
suorittava henkilö.

- klap -

Eli huonompi homma. Tuostakaan huolomatta en aio ottaa omaan mopooni kaskoa. Varkausvakuutuksen voimassaolo täytyy sen sijaan tarkistaa...

Levyjarrulukko on kyllä hyvä hidaste pyörän pöllimiselle känniläisten toimesta. Huono puoli taas on, että varkausvakuutuksen sijaan korvaus tulee ilkivaltavakuutuksesta, eikä ilkivallan tekijä jää juuri koskaan kiinni tekosestaan
sad_orig.gif

Vastapuolen auton vahingot korvataan kawamimmin mopottimen liikennevakuutuksesta, eli bonukset tippuu ja omavastuukin tulee maksettavaksi.
Jos jotain positiivista hakemalla hakee, niin omavastuut yms. kulut määrätään varmaankin tulevassa oikeudenkäynnissä takaisin maksettavaksi... Eri asia on saako niitä siltä pummilta koskaan, valitettavasti
nixweiss.gif

Laiha lohtu on pölliä varkaalta kainalokepit kun se jalka kipsissä vaappuu seuraavan kerran vastaan.

Ottamatta kantaa muuhun...kannattaa aina ottaa ns. osakasko, joka pyörätyypistä riippuen on muutaman kymmentä euroa vodessa...eli pitää sisällään palo-, varkaus- ja hirvikolarivahingot... tarkemmin vakuutusehdoissa...mulla on kaikissa mopoissa...myös harrastekisapeleissä

Voi voi, toivottavasti pojat saadaan yhteiskunnan avustuksella takas kuntoon, onhan se sääli kun viattomassa leikissä tulee pipi...

Mun mielestä yhteiskunta vois kustantaa noille ressukoille omat mopot ja autot, ettei poikien tarvis ruveta varastamaan toisilta, kun eihän tommosilla työttömillä ressukoilla ole varaa itse ostaa. Olis taas mukavaa nukkua öisin, kun tietäis että niitä veroja käytettäis oikeaan tarkoitukseen.

Vaikka on se varmasti mieltä ylentävää kun pääsee maksamaan omavastuut ja bonukset putoaa noiden ihanien pikku vesseleiden leikkien ansiosta, se on varmasti lottovoitto sen paskaks ajetun pyörän lisäks yksinhuoltajalle...

Oikeasti mun mielestä tommoset saatanan loiset vois haudata elävältä, mutta en uskalla sitä kertoa, ettei kukaan pahoita mieltään...

Soitin juuri poliiseille, että hakevat sen idiootin fillarin pois pihasta....varastettu varmaan sekin.....Joten en uskaltanut laittaa "vahinkoa kiertämään"
mad.gif

Voi perkele! Harvoin palaa hihat netin äärellä, nyt palo. Noilta mulkuilta kun ei saa penniäkään koskaan. Ja tämä tapahtui vielä omilla kulmilla. Tulis poika minun pyörää yrittämään... Osanotot Kawamimmille.
veryangry.gif

Tuota, olen samassa sairaalassa töissä missä se jätkä makaa parannellen haavojaan meidän jokaisen maksamilla veromarkoilla

Tuota, tuota....... en vielä tiedä mitä sanon huomisessa tapaamisessamme
mad.gif

veryangry.gif
veryangry.gif
veryangry.gif

Osanottoni myös minun puolesta!!  Tiedän tunteen kun mopo
häviää pihasta!!! Minunkin tapaus lukeutuu sitten näihin harvinaisiin Porvoon tapauksiin (viime elokuussa)...

Toi bonushomma on kyllä todella    
033102ass_1_prv.gif
  !!!
Mun järkeen ei nyt mahdu se että miksi tässäkin tapauksessa maksajaksi joutuu taas se joka kaikkein vähiten on syyllinen tapahtumaan??!!    
mad.gif

Osannottoni!!!
Mulla on samanlainen pyörä ja Porvoossa majailen myös.. Täytynee parantaa turvatoimia näköjään.. MUR!!
kaboom.gif

Back