• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän vaihto mielessä, apua pohdintaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TwinTenox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Nakkila / Rauma
Joo, tiedän että näitä ketjuja on jo miljoonakolme kappaletta. Modet voi heivata tän pois jos raja vedetään tähän. Aivan kummallinen syksyn pyöräkuume on iskenyt (vaikka viime pyörää ostaessa lupasin avovaimolle, ettei mikään moottoriajoneuvo vaihdu ennen vuotta 2011) ja vieläpä kovin hajanaisella tavalla. Eli en oikein tiedä mitä oikein haluan. Tai tiedän, mutta juuri sellaista ei ole. Eli se mitä haluaisin on:

- Noin 1000cc
- Minimissään 100hv ja 100nm
- Kardaaniveto
- Pysty ajoasento
- Sopii mutkateille ja matkaan 184cm pitkälle
- 2 sylinteriä
- Hinta maksimissaan n. 15te, mielellään 12-14te
- Ajettu alle 15tkm ja mielellään uudehko, mutta minimissään 2003
- Ei kustomi

Tuollaista siis EI ole. Tällaisia olen miettinyt ja juu kyllä, osa näistä on kaukana noista yllämainituista, joten ymmärrän hämmennykset. Aakkosjärjestyksessä:

Aprilia RSV R 1000 (04-09)
Aprilia RSV Tuono (03-04)
BMW K1200R (06-07)
BMW F800GS (08-09)
Honda VTR SP1/2 (?)
Moto-Guzzi Griso 8v (09)
Suzuki Hayabusa K8 (08)
Triumph Daytona 675 (?)
Triumph Scrambler (?)
Triumph Speed Triple (07-08)

Olisiko heittää muita ehdotuksia, jos yhtään saatte kiinni mitä haen (mikä olisi kyllä tuon listan jälkeen pieni ihme).

Sanotaan että oma TOP 5 noista on tällä hetkellä:

1.) Griso (liian kallis, muuten lähes täydellinen)
2.) K1200R (ei juurikaan tarjolla ja R4)
3.) Speed Triple (ei oikein muuta vikaa kuin ketjuveto)
4.) RSV R (ketjut ja vakiopelin ongelmat)
5.) Haybusa (ketjut ja sopimattomuus Suomen olosuhteisiin)

On se, oikein rupesi
biggrin.gif
tuota listaasi lueskellessa...
Itselläni ainakin on ollut todella hauskaa koko kesän
062802moto_prv.gif

- Kari

Hauskaa on juu piisannut täälläkin, tiedä mikä geeni on mennyt ruttuun kun aina pitää vaihtaa...  
biggrin.gif

Edit: Ehdotetut KTM ja Ducati ei oikein sytytä.

Pyöräkuumeeseen lääke on pyörän vaihtaminen.
Mites XJ900 Yamaha? Ei maksa paljon... Tosin ei taida kyllä 100 hevosta löytyä
biggrin.gif
.

Riippunee mitä uutta haet.

Busa tietty on perus juhta joka suoriutuu monesta hommastsa ja saa tehollaan suun hymyynn.

KTM 990 SM +R / T olis taas tvini jossa aika moni sun  kriteereistä toteutuu ja on kyllä helvetin hauska laite ja avartaa mp harrastusta uusille poluille.

Bemarin GS1200 vois olla aika lähellä sun tarpeita?
Ainoana miinuksena paino?

Ajoinpa tuossa sen pienemmän Grison ja totesin että kyllä on Guzzin mylly muuttunut,ei tärise,kiertää iloisesti ja oli vielä oikein kelvollinen ajaa.Itse asiassa paremman oloinen kuin se isompi. Lienet kyllä ne testaillut itsekin.. Mutta sinähän sen ostat ja sillä ajat...
tounge.gif

Boksereista gessu kuulostaa sopivalta. Lisäksi R1200R on vähän edullisempi peruspyörä, mutta ei taida olla kauheasti myynnissä. Nettimotossa on näköjään yksi vähän ajettu, mikä täyttää nuo kaikki kriteerit.

Ei millään pahalla, mut mä joskus ihmettelen näitä "millasen pyörän minä haluan" ketjuja.
lookaround_orig.gif

Mulla menee niin että innostun jostain moposta, lueskelen hieman siitä ja vaihtaa täräytän, usein edes koeajamatta.

Yksikään pyörä ei ole vielä ollut pettymys ja sillä hetkellä juuri se oikea.
biggrin.gif

Joo, tiedän että näitä ketjuja on jo miljoonakolme kappaletta. Modet voi heivata tän pois jos raja vedetään tähän. Aivan kummallinen syksyn pyöräkuume on iskenyt (vaikka viime pyörää ostaessa lupasin avovaimolle, ettei mikään moottoriajoneuvo vaihdu ennen vuotta 2011) ja vieläpä kovin hajanaisella tavalla. Eli en oikein tiedä mitä oikein haluan. Tai tiedän, mutta juuri sellaista ei ole. Eli se mitä haluaisin on:

- Noin 1000cc
- Minimissään 100hv ja 100nm
- Kardaaniveto
- Pysty ajoasento
- Sopii mutkateille ja matkaan 184cm pitkälle
- 2 sylinteriä
- Hinta maksimissaan n. 15te, mielellään 12-14te
- Ajettu alle 15tkm ja mielellään uudehko, mutta minimissään 2003
- Ei kustomi

Tuollaista siis EI ole. Tällaisia olen miettinyt ja juu kyllä, osa näistä on kaukana noista yllämainituista, joten ymmärrän hämmennykset. Aakkosjärjestyksessä:

Aprilia RSV R 1000 (04-09)
Aprilia RSV Tuono (03-04)
BMW K1200R (06-07)
BMW F800GS (08-09)
Honda VTR SP1/2 (?)
Moto-Guzzi Griso 8v (09)
Suzuki Hayabusa K8 (08)
Triumph Daytona 675 (?)
Triumph Scrambler (?)
Triumph Speed Triple (07-08)

Olisiko heittää muita ehdotuksia, jos yhtään saatte kiinni mitä haen (mikä olisi kyllä tuon listan jälkeen pieni ihme).

Sanotaan että oma TOP 5 noista on tällä hetkellä:

1.) Griso (liian kallis, muuten lähes täydellinen)
2.) K1200R (ei juurikaan tarjolla ja R4)
3.) Speed Triple (ei oikein muuta vikaa kuin ketjuveto)
4.) RSV R (ketjut ja vakiopelin ongelmat)
5.) Haybusa (ketjut ja sopimattomuus Suomen olosuhteisiin)
Yamaha TDM 900 ABS, siinä se on.
Melkein tuhat kuutiota, pysty ajoasento, kaksi sylinteriä, sopii myös mutkatielle erittäin mainiosti, sopii 184cm kuskille (itse 183cm), uuden yli vuotisen saa sopivalla hintaa ja käytetyn vähän ajetunkin saa sopivasti, hinnat jää kauaksi 15t eurosta, ei ole kustomim, teho ei ihan yllä sataan on "vaan" 86 hv ja vääntö on 88,8nm@6000rpm. Elikkä ainoa suuri puute on tuo kardaani
sad_orig.gif
.

Tässä muutama esimerkki hinnoista Motopalsta

Pyörä taisi löytyä jo mutta heitetään tähän vielä H-D XR1200, ei ole ainakaan ketjuvetoinen..

Hienoa nähdä, että on lyhyessä ajassa tullut paljon asiallisia ehdotuksia mahdottomista vaatimuksista huolimatta! Pientä kommentointia.
thumbs-up.gif

Nykyinen pyörähän on M1800R Intruder ja se pitäisi hukata vaihdossa (tai myydä ennen).

- Ducateista en ole oikein koskaan ollut innostunut.
- KTM 990 vaikuttaa jossain määrin kiinnostavalta, ehkäpä koeajo olisi hyvä suorittaa. Jokin siinä kuitenkin tökkii.
- XJ900 on aika kaukana siitä mitä haen.
- BMW R1200GS on koeajettu ihan hiljan, mutta koeajo ei oikein vakuuttanut. Ajoasennossa oli jotain hämärää mm. jalkojen asennon ja satulan suhteen. Lisäksi pyörä tuntui painavammalta mitä on, varmaan painopisteestä johtuen.
- Griso 8v on tosiaan ajettu ja on mitä mainioimman tuntuinen pyörä. Ainoastaan satula pitäisi vaihtaa tai modata. Ongelmana on lähinnä se, että virallisen maahantuojan uuteen ei ole varaa, käytettyjä ei ole tarjolla (1100 ei innosta) ja tuo Tampereen Autocenterin pyörä on kyllä halpa, mutta siinäkin on kaksi ongelmaa 1.) takuu ja huoltoasiat 2.) kokemuksesta tiedän (kysyin toiseen pyörään), että väliraha omaan olisi tuossa nimenomaisessa liikkeessä aikamoinen. Tietysti tämä pistää miettimään, että kannattaisiko jäädyttää tilanne ja säästää vähän rahaa ja palata Grisoasiaan ensi kesänä, kun mitään vaihtopakkoa ei ole - ainoastaan kuume.
- Ek@:n ehdottamaa R1200R mallia olen välillä pohtinut, mutta saatavuus on ollut todella huono ja ulkonäössä on tuossa mallissa jotain mistä en pidä. Tuo linkattu pyörä tosin kiinnostaa kyllä ja saattaa olla, että kysäisen siitä vähän lisää. R1200S:n olen ajanut ja sen moottorista en oikein pitänyt, mutta onkohan R mallissa erilainen viritystaso? 1200GS tuntui jotenkin paremmalta ainakin.
- K1200S:ssä tökkii ulkonäkö, mutta muutenhan tuo vaikuttaa ihan pätevältä peliltä. Pitänee laittaa korvan taakse. Tosin R4 tuokin taitaa olla?
- TDM on hiukka liian lähellä TRX:ää jolla ajelin useamman kauden. Eli ei tarpeeksi vaihtelua, myös tässä ulkonäkö tökkii.
- H-D XR1200:sta mulle tulee aina mieleen Tunturi Trial...
tounge.gif
H-D:t tökkii myös korkean hinnan (jolle en vieläkään ole löytänyt perusteita) takia.

Jarska on oikeassa, mutta duunarin on pakko vähän miettiäkin. Muuten olisi tallissa 5-10 pyörää.  
biggrin.gif

Ei millään pahalla, mut mä joskus ihmettelen näitä "millasen pyörän minä haluan" ketjuja.
lookaround_orig.gif

Mulla menee niin että innostun jostain moposta, lueskelen hieman siitä ja vaihtaa täräytän, usein edes koeajamatta.

Yksikään pyörä ei ole vielä ollut pettymys ja sillä hetkellä juuri se oikea.
biggrin.gif
Veit jalat suustani ja ajatukset mielestäni.

Homma on samalaista kuin kotkan kanssa vaateostoksilla, samoja kysymyksiä; onko tämä parempi, miltä tämä näyttää, kumpi näistä?
Sitten kun sanot että oikein hyvä, ota tuo kolttu, niin aina löytyy se mystinen vika siitä ettei juuri siksi voi sitä ottaa, mutta tuo toinen on kuitenkin jollain lailla parempi.

Kerran kysyin exältä että kumpaa varten oikein noita rättejä valitset, itseäsi vai muita varten niin kehatsi vastata että minua varten, johon minä taasen vastasin; jos minua varten hankit, niin eikö minun silloin pitäisi sitten kokeilla niitä? Olet aikuinen ihminen, tee päätös itsenäisesti, minä lähden nyt kahville.
mad.gif

2h päästä istuin jo
033102beer_1_prv.gif
ja akka sai jopa koltun valittua.
crazy.gif

Joten eipä siinä muiden mielipiteet painaneet loppujen lopuksi.

Back