• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän myynti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lunastar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tosin ne viisaammat jo silloin varotti, kun ton ostin, et älä osta, kun se jää kuitenkin heti pieneksi... Uskoinko, no en  
blush.gif
Tuu Kemoraan. Jos pyörästä loppuu ominaisuudet ennen kuin kuskista, lupaan tarjota mojiton.

Siitä huolimatta kyllä väitän, että 600cc on NIIN paljon iisimpi kaikin puolin oppia hallitsemaan pyörää.
Epävarma aloittelija varmasti kotiutuu paremmin pienempään pyörään kuin "pelottavan tehokkaaseen" litrahirmuun, mutta ei kaikkien tarvitse aloittaa alitehoisella. Tavallisessa (mutkatie)ajossa ei uusissa pyörissä enää eroa huomaa muuta kuin koneen tehossa, jota isommassa alempana ja enemmän. Minun mielestä on helpompaa ajaa alateholla ja väännöllä kuin vaihteita kelaten ja konetta kierrättäen, vaikka ei se vaihteiden vaihtaminen vaikeaa olekkaan ja antaa jopa enemmän ajamisen meininkiä.
Silloin kun kusiaisella ajelin, ei yksikään tonnilohko pysynyt perässä. Tai pysyi kyllä, mutta mutkateillä todella kaukana...

Vaikka sedät täällä antavat muuta ymmärtää, niin isolohko menee tasan sen mitä kahvasta kääntää, ei yhtään enempää. Jos taitotaso on jo lähtökohtaisesti kohtalainen ja järki pysyy päässä, niin ei kun kilokyykky jalkoväliin. Pienelläkin toki taitava pärjää, mutta isompi parempi. Kyllähän sä naisena tiedät  
wink.gif
Kyllähän tuo varmasti on totta, että ei se sen enempää tosiaan kulje, kuin mitä käskyttää.

Siitä huolimatta kyllä väitän, että 600cc on NIIN paljon iisimpi kaikin puolin oppia hallitsemaan pyörää. Itellä oli 2,5 kesää 600cc. Mulla on itellä tonninen nyt, mutta saattaa olla, että jos jossain vaiheessa päätän vaihtaa, tilalle tulee pienempi? Ehkä. Kyllä sillä kuussatkulla oli vaan niin paljon helpompi ajella mutkapätkiä yms. Tonnisen etu on nyt varmaan lähinnä se, että sillä ei jää valoista lähdettäessa kun tikku p*skaan, ku kavereilla on kaikilla tonniset.
biggrin.gif
2500 km on pikkuninjalla nyt takana ja en kyllä aio vaihtaa isompaan ainakaan tänä kesänä. Ajattelin kyllä kokeilla Hondan CBF600S ABS:ää (ja muitakin matalia mahdollisesti).

Lyhyehköt matkat (1 - 250 km) menee ihan käypäsesti, mutta tarkoitus ois pidentää matkoja, joten vuoden parin päästä vaihto voi olla ajankohtainen.

Tosiaan pikku hiljaa isompaan jos tarvii.

Olettaisin pääsevän nettimoton kautta helposti eroon nykyisestä.

Kans suosittelisin tota kusiaista tai seiskapuokkia.

Kevyt pyörä on ihan erilainen pyöriteltävä, kun painava.

Kuivapainot GSX-R suikeille:

600cc /163 kg
750cc / 165 kg
1000cc / 172 kg

Mahtaako noiden painoeroja normaalissa katuajossa normaali katukuski huomata? Jotkut isot matkalahnat ja täristimet sitten luku erikseen.

Heitetään nyt yksi hyvä vaihtoehto ilmoille; Kawasaki ZR 7-S. En nyt niin kyykyksi sanoisi, mutta sinne päin. Tehoa runsaat 70 hp:aa, ajoasento mukavan rento. Tuli ajettua kyseisellä laitteella 20.000 kaksi päällä, täydellä laukkuvarustuksella, eikä sen kanssa jalkoihin jäänyt.
Ei ole mikään raketti, mutta "riittävän" tehokas. Ja kevyt käsiteltävä. Riittävä lainausmerkeissä, koska eihän koskaan tehoja loppuviimeksi ole riittävästi
idea3.gif

Mallia ei enää valmisteta (lopetettu 2004?), mutta käytettynä niitä saa suht´koht edullisesti.

Suht. hengettömiä tonniset on pienillä kierroksilla...Itseltäni ei ainakaa pää lähtenyt irti vaikka aikoinaan sellasella harrastuksen aloitin...Kulkuakin rupes löytymään vasta +7500 kierroksella...
062802moto_prv.gif

aika sama aloittaako harrastuksen R1:llä vai Hondan 600cbr:llä...tai R1:stä ei oo pakko päivittää heti juhannuksen jälkeen...

Ei liity mitenkään aiheeseen mutta kun sopiva otsikko on niin lainaan tätä.
Mikä ihme näitä pyöränmyyjiä nettimotossa vaivaa.
Kesän alussa kun pyörää olin ostamassa ja hintoja kyselin ja tarjoustakin pistin niin tuolloin vain vittuilivat tarjoukselleni joka oli ehkä hieman alakanttiin siihen vuodenaikaan siis keväällä.
Nyt kun taas olen nettimotoa seuraillut niin samat pyörät sieltä löytyy kuin keväälläkin samoilla kilometreilläkin suurin osa mutta suurin ero on hinnassa. Hinta on tällähetkellä sitä luokkaa mitä tarjoilin keväällä noin 500-1000e vähemmän.
Ovatko myyjät vain niin pihejä etteivät voi sitä pyörää silloin myydä kun kysyntää löytyy hieman edullisemmin, joskin saisi pyörän pois tallista.

Minä en ymmärrä mikä vaivaa, kun pyörän omistaa niin ei 500e setelit luulisi tuntuvan kovin paljolta. Tämän olen huomannut että kun mitään ei osaa itse tehdä ja pajalle kun pyörän vie niin joka kerta vähintäänkin 300e on ollut lasku
tounge.gif

Ja sitten viilataan sitä hintaa kympeillä kun ylläpitokulut ovat mitä ovat.

Tätä olen koko kesän mietiskellyt ja pähkäily jatkuu.
Avautukaapas nyt kellä on ollut pyörä koko kesän myynnissä miksi se on niin.
Täältäkin löytyy samoja myyjiä kuin nettimotossa joten tulkaa rohkeasti esille!
smile_org.gif

Ei liity mitenkään aiheeseen mutta kun sopiva otsikko on niin lainaan tätä.
Mikä ihme näitä pyöränmyyjiä nettimotossa vaivaa.
Kesän alussa kun pyörää olin ostamassa ja hintoja kyselin ja tarjoustakin pistin niin tuolloin vain vittuilivat tarjoukselleni joka oli ehkä hieman alakanttiin siihen vuodenaikaan siis keväällä.
Nyt kun taas olen nettimotoa seuraillut niin samat pyörät sieltä löytyy kuin keväälläkin samoilla kilometreilläkin suurin osa mutta suurin ero on hinnassa. Hinta on tällähetkellä sitä luokkaa mitä tarjoilin keväällä noin 500-1000e vähemmän.
Ovatko myyjät vain niin pihejä etteivät voi sitä pyörää silloin myydä kun kysyntää löytyy hieman edullisemmin, joskin saisi pyörän pois tallista.

Minä en ymmärrä mikä vaivaa, kun pyörän omistaa niin ei 500e setelit luulisi tuntuvan kovin paljolta. Tämän olen huomannut että kun mitään ei osaa itse tehdä ja pajalle kun pyörän vie niin joka kerta vähintäänkin 300e on ollut lasku  
tounge.gif

Ja sitten viilataan sitä hintaa kympeillä kun ylläpitokulut ovat mitä ovat.

Tätä olen koko kesän mietiskellyt ja pähkäily jatkuu.
Avautukaapas nyt kellä on ollut pyörä koko kesän myynnissä miksi se on niin.
Täältäkin löytyy samoja myyjiä kuin nettimotossa joten tulkaa rohkeasti esille!  
smile_org.gif
Ne myyjät kokeileevat käykö tyhmä ostaja koukkuun.
Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa  
thumbs-up.gif

tuo nettimoton myynti on meikäläisen osalta ainakin ollut laiskuudesta kiinni en oo jaksanut hintoja päivitellä. Myydä pitäis mut voihan sillä ajaakin jää vain nuo ratailut vähemmälle.
(tallissa olis ylim. R1 vm02 jos kiinnostaa ja setti bridgen slicksejä.)

Back