• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörän myynti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lunastar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ruokahalu kasvaa syyvessä
eek.gif

Ehkä kannattas niitä kilometrejä kartuttaa ennenkuin tonniseen vaihat .
Mut se jää kuitenkin heti pieneksi...
blush.gif

Ei vaan, tuskin tonnista samantien vaan siitä välistä joku sopiva. Tai sit pidän ton... vaikeaa, niin vaikeaa...
Uuden mallinen Honda 600RR olis varmaan hyvä peli, se on kuitekin suht pienikokoinen peli. On kuin mopon päälle istuis, kunnes vääntää kaasua
biggrin.gif

Tehot noissa kuussatasissa kuitenkin riittää melko pitkälle, et ainoa hyöty mitä tonnisesta saa, on se parempi vääntö.

blush.gif

Ei vaan, tuskin tonnista samantien vaan siitä välistä joku sopiva. Tai sit pidän ton... vaikeaa, niin vaikeaa...
Jos siltä tuntuu että tonnisen kanssa pärjäilee niin ei muutaku tonnista alle, itsellä 1000rr on ensimmäinen moottorilla käyvä kakspyöränen... Hyvin on mennyt reilut 13tkm jo (kopkop) 
062802moto_prv.gif
Kunhan ei sarvet liikaa kasva päähän sen kanssa  
cool.gif

blush.gif

Jos siltä tuntuu että tonnisen kanssa pärjäilee niin ei muutaku tonnista alle, itsellä 1000rr on ensimmäinen moottorilla käyvä kakspyöränen... Hyvin on mennyt reilut 13tkm jo (kopkop) 
062802moto_prv.gif
Kunhan ei sarvet liikaa kasva päähän sen kanssa  
cool.gif
Näin on asiat!
Tietysti pitää muistaa vakuutusmaksujen koko luokka joka on kilokyykyssä ihan sikamaisen korkea.

Avokki ei aja mun kilokyykyllä siksi että siinä on korkea huipputeho vaan siksi että hän ajaa mopolla kuin autoa konsanaa. ei siinä kierrokset yli 6000 mene ikinä.
Nyt hänellä on puolitoista kesää takana mopoilua ja haaveilee hayabusasta koska sillä on ison moottorin ja pitemmän 1 vaihteen takia mielyttävämpi ajaa kuin 600 vinkujaisella.

Näin on asiat!
Tietysti pitää muistaa vakuutusmaksujen koko luokka joka on kilokyykyssä ihan sikamaisen korkea.

Avokki ei aja mun kilokyykyllä siksi että siinä on korkea huipputeho vaan siksi että hän ajaa mopolla kuin autoa konsanaa. ei siinä kierrokset yli 6000 mene ikinä.
Nyt hänellä on puolitoista kesää takana mopoilua ja haaveilee hayabusasta koska sillä on ison moottorin ja pitemmän 1 vaihteen takia mielyttävämpi ajaa kuin 600 vinkujaisella.
Hmm, jos vertaa esim 600RR ja 1000RR vakuutusmaksuja, niin ero voi olla yllättävän pieni. Esimerkiksi siirtyessäni tukaanista (~90kW) bleidiin (131kW) vakuutusmaksut nousivat 200e. Onko se paljon vai vähän, pitää jokaisen päättää itse.

Tosta pitkästä ykkösvaihteesta olen täysin erimieltä. Ykkönen saisi olla paljon lyhyempi, jotta kaupunkiajoon tulisi enemmän voimaa ja kiihtyvyyttä ilman kytkinkikkailua. Välityksiä ei viitsi sellaisenaan tiputtaa, koska jo nyt kone kiertää reippaassa moottoritieajossa sen verran paljon että soppa maistuu.

Onpas tässä neuvottu...

Kannattaako sitä nyt vaihtaa japsitonniseen kun edullisemmin saa jo mehevän italorakastajattaren / rakastajan talliinsa - ainakin jos vähän ajetuista puhutaan (ks. sigu)
062802jumpie_prv.gif

jos tää nykynen pysyy lapasessa niin mikäs siinä, isompaa vain alle, mutta jos tota vauhtia pidät niin 3000km jälkeen lakkaa löytymästa vaihtoehtoja...tai ehkä tuo vinkkeli kasimopo....

No heii,,, Miks et ostais HD:ta sillä pääsee kovempaa kuin poliisit millään Yzlla ! Niin kuin toisessa osastossa kerrottiin,,,

Muista laittaa siihen myynti-ilmoon " nyt, tilaisuus, edulliseen syyshintaan".
Jokuhan täällä oli pitkään myynyt pyöräänsä, allekin normihintojen, eikä ketään kiinnostanut. Sitten syksyllä kokeili vielä kerran korkeammalla hinnalla "edulliseen syyshintaan", ja ostajia oli jonossa rahat kädessä.

Uuden ostossa voi miettiä, että paljonko niitä heppoja tarvihee, ja mikä on oma luonteenlaatu. Mulla ei kortti pysyisi kilokyykyn kanssa kauaakaan, kun täyttä tehoa voisi laillisesti käyttää n. 3 sekunnin ajan kerrallaan. Ja tulis sitä kuitenkin käytettyä.

Ajele kuule sillä nykyisellä vaan ainakin tämä kausi ja vaihda sitten isompaan, jos edelleen koko homma kiinnostaa. Tuhat kilsaa on todella vähäinen lukema tässä vaiheessa kautta ja ajokokemuksesta on aika turha vielä puhua mitään. Ei ole aikaa ajella tuntuu aika kummalta selittelyltä, kun olet saanut kuitenkin paukutettua melko mittavan viestimäärän täällä vain hetken aikaa vaikuttaneena...heh.

Oiskohan tässä nyt käynyt silleen, ettei mp:llä ajaminen kuitenkaan oo sun juttu. Eikä siinä mitään hävettävää ole, mutta isompaan vaihtamalla se ajaminen tuskin ainakaan helpottuu ; )

Ei ole aikaa ajella tuntuu aika kummalta selittelyltä, kun olet saanut kuitenkin paukutettua melko mittavan viestimäärän täällä vain hetken aikaa vaikuttaneena...heh.
Paljon viestejä on tullut kirjoiteltua ilta-aikaan ja kuten oon aiemminkin maininnu täällä, niin ei kauheasti vesisateessa innosta ajelu. Ja sit kun taas on ollu aurinkoista, niin ollu paljon muutakin menoa. Et kyl se on ajastakin ja ajoituksesta ollu kiinni. Esimerkiksi se yksi kaunis viikonloppu meni Ruisrockissa ja muuten kavereiden kans, ettei ehtinyt ajeleen kuin yhden lyhyen lenkin. Ja sit tulikin taas vettä  
mad.gif

Toki myönnettäköön, ettei yksin oo ollu niin kiva ajella et sit ei aina oo huvittanu yksin lähteä lenkille. Ja alussa vähän arkuuskin vaivasi. Ja tosiaan se, että 1000km huolto aika on vasta ens torstaina, on pikkasen rajottanut kilometrejä. (hmm... alkaa jo kuulostaa, et olis selittelyn makua  
biggrin.gif
). Toki myönnän sen, että ei mikään palava intohimo ole tuo ajelu, vaikka tykkäänkin. Ja itseasiassa nyt vasta oikein päässy makuun, kun rohkeutta ajamiseen kertynyt. Ja no, luonne on taas semmonen et sit kun sitä rohkeutta kertyi, niin alkoi heti miettimään isompaa  
biggrin.gif

Kauheeta selittelyä, mut vähän hankala selittää koko kuvioo, miten ja miksi ja mistä johtu jnejne. Lähinnähän tämmöstä mietintää ja jossittelua tässä nyt tällä hetkellä on et mitä sitä nyt tekis... Ja mitä ei...

Vaikka kyllä mulle joku kommentoi, et mun kannattaia pari kautta ajaa tolla nykyisellä ja varmuuden vuoksi se vielä kuristaakin
biggrin.gif
Mut kahtoo ny, ehkä ne autokoulun opettajat oli ihan oikessa mun suhteessa, kun suosittelivat et jos 600:sta halua, niin mun ajotyylillä kandee ottaa se kuristettu versio ensin. Mutta mutta... tuntuu vaan vähän pieneltä toi nykyinen fyysisesti ja tehoiltaan, vaikka mukava peli onkin, kun makuun pääsee
biggrin.gif

Ehkä kannattaa tosiaan vielä tämä kausi ajella tuolla nykyisellä. Jos saat siihen toisen tonnin ajettua vielä kuluvan ajokauden aikana, niin ei sillä ole mitään merkitystä myyntihinnan kanssa vielä. Eikä mallikaan vaihdu uuteen tuossa pikkuninjassa ensivuodeksi.

Mitä tulee tehoihin, niin kannattaa muistaa, että esim. 250 vs. 1000 on aika iso harppaus. Jos 250:llä on tullut pieniä käsittelyvirheitä, esim. päästänyt kytkimen liian nopeesti ylös tai väärää vaihdetta silmään, eikä ole ollut kuin pientä hämminkiä, niin tonnisella vastaavassa tapauksessa saattaa tullakin jo reilusti ohjelmaa. Tehojen puolesta kun tonninen ei mieti yhtään, vaan heti tapahtuu ja rajusti ja se ei anna niin paljon anteeksi virheitä mitä kuljettaja tekee. Siinä mielessä kannattaa ajatuksella analysoida omaa ajoa nyt ja miettiä, että onko pyörän käsittelyssä vielä puutteita.

Välimallisia löytyy 600 cc ja Suzukilta myös 750 cc. Seiskapuolikas Suzuki on todella pienikokoinen pyörä, kuin kuussatanen. Tonniset ovat hieman isompia istuinkorkeudeltaan yms. 600 cc:llä ehtii ihan yhtä hyvin kuin tonnisella aina tuonne +200 km/h nopeuksiin, missä kuussatanen hidastuu ja tonninen jatkaa repimistä. Laillisilla nopeuksilla ja radalla kuussatanen lähtee ihan yhtä hyvin.

Ehkä kannattaa tosiaan vielä tämä kausi ajella tuolla nykyisellä. Jos saat siihen toisen tonnin ajettua vielä kuluvan ajokauden aikana, niin ei sillä ole mitään merkitystä myyntihinnan kanssa vielä.

Juu, lomat alkaa vasta ensi viikolla ja vaikka pari ekaa viikkoa meneekin maailmalla (eli taaskaan ei ole mahdollisuutta ajeluun) niin nuo kaksi jälkimmäistä viikkoa on tarkoitus päristellä ympäriinsä ja siinä varmaan ehtiikin kilometrejä kertyä. Ellei sit mun tuurilla sada  
mad.gif
TOSIN mä kyllä oon tilannu ne helteet juuri elokuulle, et pitäis olla sit hyvät kelit  
cool.gif
Ja ei tuota vaihtoa nyt varmasti tuu kuitenkaan tehtyä mihinkään suuntaan tuota aiemmin.

Tehojen puolesta kun tonninen ei mieti yhtään, vaan heti tapahtuu ja rajusti ja se ei anna niin paljon anteeksi virheitä mitä kuljettaja tekee.

Eli tää kommentti itseasiassa naulas tonnisen arkkuun viimeisen naulan. Mun tyylillä (ja tässä vaiheessa taidoilla) hautaan tuo lopullisesti. Kunhan mietin. Ja niitä kommentteja olis kuitenkin tullut et "suoraan vaan kilokyykky"  
wink.gif
Mut täytyy ny sit tosiaan miettiä mikä tuosta väliltä olis ollut sopiva. Normistihan sitä olis hankkinut suoraan 600:n, ellei tuo Ninja mallis olis tullu sopivasti markkinoille. Se kun uutena oli sopivassa hintaluokassa, niin pakkohan sitä oli tilaisuuteen tarttua  
biggrin.gif

Meinasin jo hätäpäissäni suositella Rockettia, ei ainakaan tänä kesänä jäis pieneksi. Kun kerran on jo melkein tonni ajokokemustakin...Mutta sehän ei ookkaan kyykky.

Busaa tai 12R:ää vaan alle, niin menee ns liuhakkaasti loppukesä.

Jumankeuta, nyt vasta huomasin ton km-määrän = alle 1000.

Ei taida kannattaa pitää pyöränvaihdolla kiirettä ...

Eka pyörä ja muutaman satasen jälkeen käy pieneksi  
nixweiss.gif

Onko tämä nyt sitä viisasta moottoripyöräilyn aloittamista,eli askel askeleelta siirrytään isompaan ja tehokkaampaan??

Mut kahtoo ny, ehkä ne autokoulun opettajat oli ihan oikessa mun suhteessa, kun suosittelivat et jos 600:sta halua, niin mun ajotyylillä kandee ottaa se kuristettu versio ensin. Mutta mutta... tuntuu vaan vähän pieneltä toi nykyinen fyysisesti ja tehoiltaan, vaikka mukava peli onkin, kun makuun pääsee
biggrin.gif
Joko sulla ajokortti riittää täysitehoiseen isoon pyörään?? Eikös nykyisin vaadita pari vuotta ajokokemusta alle 25 kW:llä ensin?

Joko sulla ajokortti riittää täysitehoiseen isoon pyörään?? Eikös nykyisin vaadita pari vuotta ajokokemusta alle 25 kW:llä ensin?
Valitettavasti ikää on tullut jo sen verran, et ison pyörän kortti kyllä löytyy. 600:n olis alunperin ollu tarkoitus hankkia, mutta tuli tuo Ninja sopivaan väliin.

Eikä tässä nyt tarkoitus ole vaihtaa heti vaan ensin miettiä ja pohtia - mihin tää ketju oli tarkoitettu vähän avuksi siihen. Tuossa ylempänä onkin tietoa tarkemmin - viitsi niitä enää uudestaa kirjoittaa.

Sinänsä taas kumma, et muille tuntuu olevan suoraan ok isompi, mut pitäis tyytyä pienempään
crazy.gif
? Vai tunteeko täällä kaikki mut jo sen verran hyvin
tounge.gif
Mut noh, ehkä sen valitsen minkä itselle sopii - kunhan vaan halusin vähän kahtoa mitä mieltä ihmiset on...
biggrin.gif

Googletin paljon juttuja joku aika sitten vastaavasta pyörästä ja löysin yhen myynti-ilmotuksen. Joku myi mustaa vartti-ninjaa 6000e hinnalla ja sillä oli ajettu 500km. eli 500euroo enemmän mitä kauppahinta.

näitä kun on paljon kuulemma kyselty niin saattaa saadakkin hyvän hinnan jos joku tosissaan haluaa ja joku on valmis maksamaan vähän enemmän mitä kaupassa..

En muista laitoinko privana sulle joskus, mut itelläni ku on sama pyörä nii oon miettiny et hankinnan alla elo-syyskuussa -09 ehkä hondan cbr600äffä(missä siinäkin yli sata heppaa kun nykysessä se 30), mikäli tän hetkisen tulevaisuuden näkymät pysyy aikalailla samoissa mitoissa mitä nyt. saa nähdä näkyykö tonnista mun jalkojen välissä koskaan.....  
nixweiss.gif

Back