Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tätä olen minäkin ihmetellyt. Mitään osia et saa alle viikon, mutta huollossa kaikki onnistuu parissa tunnissa. Onkohan huollon osille joku oma varastopaikka.Eniten omaa huoltamista rajoittavat erikoistyökalut sekä varaosien ja kertakäyttöosien metsästys. Huolto-oppaan mukaan nippeliä ja tiivistettä menee uusiksi jo aivan perusjutuissa ja niiden hankkiminen tilaamalla kestää helposti pari viikkoa ja homma jää kesken kun yksi onkin unohtunut..
Paikallisella Honda-huollolla ei tunnu koskaan olevan mitään noista hyllyssä joten pistää miettimään miten tarkasti noudattavat huolto-ohjeita? Todennäk. kylmästi uudelleenkäyttävät tiivisteet, pultit, o-renkaat yms. aina.
Aika nopeesti noi oppii ite tilaamaan netistä. Juuri tuon takia että lupaukset on mitä on ja käytäntö ihan eri.Nm. puoltoista viikkoa odotellut Hondan startin hiiliä, piti tulla kolmessa päivässä.![]()
Vähän hämmästyttää tuo zpeten kommentti "Epäilyttääkin vähän että kuinka hyvin pyörät on tuollaisen omistajan puolesta oikeasti huollettu." Miksi ei olisi hyvin huollettu? Etupumppu on sentään aika pikkuinen paketti ja helppo kiikuttaa toiselle jos homma ei jostakin syystä onnistunutkaan. Motti taas... Kai se kynnys jonkun tekemiseen syntyy mielikuvista. Pelätään turhaan tuntematonta tai epäonnistumista.Aika harva nuo tuntuu tekevän. Ruiskujen ja/tai kaasarien synkkaus on kyllä niin helppo juttu, että ainoastaan mittarin puute voi olla syynä siihen että sitä ei tee, kummaa sinäänsä kun hyväkin maksaa alle satasen kun sopivasta paikasta tilaa. TPS säätökin on luokaa täysin triviaali, ainakin minun pyörässäni, ei ole mitään syytä olla tekemättä sitä.Mua on aina ihmetyttänyt tämä "itte huolletaan paitsi venttiilien säädöt"... tuohan on normaalissa rivikoneisessa pyörässä yks helpoimpia huoltohommia. Epäilyttääkin vähän että kuinka hyvin pyörät on tuollaisen omistajan puolesta oikeasti huollettu. Moniko, joka ei itse osaa/uskalla itse noita säätää, tekee silti esim. Keulaöljyjen/stefojen vaihdon, ruiskun synkkauksen, TPS-tarkistuksen/säädön, tarkastaa(avaa) ja rasvaa ohjauslaakerit, takaswingin akselin tai purkaa ja rasvaa takaepäkeskon jos sellainen pyörässä sattuu olemaan...
Etustefojen vaihto onkin jo isompi urakka, jäänee jollekin joka oikeasti osaa minun tapauksessani. Jos sattuu täältä joku löytymään joku joka sen 2002 FZS 600:n tekee ammattitaidolla ja järkevään hintaan, niin kaupat tulee.
Kotarin osat on yllättävän edullisia (tosin niitä kuluukinMistä saa hankittua esim. KTM:n tiivistesarjoja ja alkuperäisosia? Parit ruuvit tahtois vaihtaa kun edellinen omistaja on antanut päästä ruostumaan.