• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

pyöräilijät on ihme porukkaa autoilijoihin verratt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja roskakuski
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Usein on kysytty että miksen ostanut auto kun sillä voi ajaa myös talvella
idea3.gif

Ei taida aitomiehet olla oikein perillä pyöräilystä
sport05.gif

Ps. talvet kuljetaan julkisilla...
Sama juttu, muutama kaveri kans kysellyt, etteikö olis mieluummin kannattanu auto ostaa. Pistää joka kerta vähän hymyilyttämään, mutta ei sitä kai kaikki voi ymmärtää ennen kun ite kokeilee ja hoksaa, että mp on ihan jotain muuta kun pelkästään keino päästä paikasta A paikkaan B. Moottoripyörä on syy keksiä paikka B, jotta sinne saa ajaa
smile_org.gif

Näinpä. Kun ostin uuden pyörän ja pomo kysy; "paljon makso?" Hinnan kuultuaan sanoi, et sillä rahalla ois saanu jo perhe auton. Vastasin, "tai vitun hyvän prätkän. paskaako perhe autolla ku ei o perhettäkään".

Samaa olen monesti täällä ihmetellyt. Toisaalta kun kysyin tuolla kakanjauhannassa "sporttisen" auton hankinnasta, niin johan alkoi ehdotuksia tulemaan melkeenpä kilpa-autoista neliovisiin perheautoihin, vaikka painotin hakevani vain vähän erikoisempaa käyttöautoa, jossa suorituskyky on sivuseikka minulle.
Minkäs ostit? ihan vain utelisiasuuttani kysyn,

Mulle on ihan sama millä kukin ajaa tai on ajamatta.

hyviä  
062802moto_prv.gif
kullekin, kulkineesta riippumatta.
Vielä en ole ostanut, mutta Ford Probe 24V on se, josta hieron kauppaa.
smile_org.gif

Töissä kanssa jaksettiin ihmetellä kun ostin mukamas lähes kymppitonnin "lelun". Kyllä mp on mun mielestä paljon muutakin.. "Sillähän olis jo saanut ihan hyvän auton". Mutta tottahan sekin on että ei moottoripyörssä järkeä ole. Fiksuintahan olisi kulkea työmatkat kimppakyydillä ja töiden jälkeen lukea kotona kirjaa ja katsoa telkkaria. Se on edullista. Mutta tarviiko sitä järkeä ja edullisuutta miettiä joka paikassa?
wink.gif

Kun aloitin tässä nykyisessä duunipaikassani, kysyi monet multa, että miksen mä ostanut venettä?? Tommosen hinnalla sais vaiks Busterin... Silloin koko tehtaalla oli mun lisäksi parilla kolmella pyörät. Nyttemmin ovat joutuneet lisäämään prätkille parkkiruutuja, kun lähes joka vuorosta löytyy useampi mopo ja kyselyt ja taivastelut ovat loppuneet.
tounge.gif

Ai jaa, mä olen aina luullu, et miehet kilpailee kaikessa. Oli sit asia mikä hyvänsä
tounge.gif
biggrin.gif

Sit myö "miehekkäät" naiset käydään välistä lämpimiksemme pilaamassa ilo
lookaround_orig.gif

olen taas letkauttanut joillekin suht tuoreen tai kalliin auton justiinsa hankkineille tutuille, että tuolla hinnallahan olisit jo saanut hyvän prätkän.

mmm... mulla o pihassa duksu ja pari possua ja käyttökotilo... harva on kyselly mistään et miks.. toisaalta emmäkään ala kellee selittään miks just tommosta rautaa tul hankittua.. ajellaan sillä mitä sattuu alle ja antaa amiskakaroitten soittaa suutaan
smile_org.gif

Eniten tällä foorumilla ihmetyttää tiettyjen pyörämallien älytön haukkuminen...
nixweiss.gif
Mulle ihan sama millä kukakin ajaa.

Ihmisten viisaus ja diktaroorisuuden aste mitataan parhaiten toisten harrastuksiin suhtautumalla.

Pari esimerkkiä:
a. Mopoilija vs. golffari. "Mitä järkeä..." -> Dorka.
b. Kyykky vs. Kustomi "Ei mitään järkeä..." -> Tosidorka.
c. Mä en pidä kyllä Rykköstä juuri minään... -> Idiootti.

Harrastuksien arvostelu "järkevyyspohjalta" on totaalista idiotismia.

Ps. On ehkä hivenen kohteliasta kehua toisten harrastus(välineitä) ja jos osaa vielä hienovaraisen POSITIIVISHENKISEN vinoilun, se on jo ylivoimaa.

Tässä harrastuksessa on se paha puoli, että kun luulee olevansa perillä, niin silmät aukeavat ja huomaa muitakin
olevan olemassa ja matka jatkuu.

Moottoripyörä on enemmän harrastusväline kuin käyttölaite. Harrastuksissa on usein tavoitteita
smile_org.gif
.

Mopoilu on siitä hyvä harrastus että se useinkin paljastaa ihmisten todellisen sisimmän, ainakin kateellisilla tai pyörällä pätemistä harrastavilla. Ja yhtälailla positiivisessa mielessä myös niillä fiksuilla joita kiinnostaa kaikenlaiset pyörät.

Joillekin käy niin niin hassusti että pyörän hankittuaan ne rupeaa määrittelemään itsensä hankkimansa pyörän / auton kautta.  
crazy.gif

Ilmiössä ei sinäänsä olisi mitään vikaa jossei se joillain yksilöillä säteilisi ulospäin muiden pyörien ja ajoharrastuksen totisena dissaamisena.

Pääosalle jengistä tuntuu onneksi olevan tärkeintä itse ajaminen, eikä mun päivääni ainakaan pilaa jos näen jonkun nauttivan päivästään "vääränmallisella" pyörällä.

Musta tuntuu ettei moottoripyöräilijät merkittävästi poikkeaa muista kulkupelien harrastajista, samat keskustelut käydään  autopuolellakin ja työpaikan pihassa tai taloyhtiön parkkiksella luokitellaan kaverien kotterot samalla lailla kun mopotkin.

Näinhän se aina tuppaa olemaan että oma mielipide on ainoa oikea eikä mitään muita vaihtoehtoja ole  
biggrin.gif
Mutta ihan sama se on millä mopedilla sitä ajelee, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Onneksi on tarjolla jokaiselle jotain niin omaan tyyliin sopiva löytyy varmasti kaikille. Ei sentään ole pakko valita kahdesta vaihtoehdosta ja sit kaikilla olis samanlainen (Corolla ilmiö)  
wink.gif

Ajellaan millä ajellaan kunhan se on hauskaa. Jokainen tyylillään (vaikka mun tyyli on ainoa oikea) ja kunhan se ei ole suzuki, kawasaki, yamaha, honda, hd, ducati, aprilia, bmw, buell jne.... eikä autopuolella toyota??  
biggrin.gif
wink.gif

Back