• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä rekkaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSXman1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Pyörä rekkaan on mulle yhtä vieras ajatus kuin - joku, ajatus karkasi :p
Kuitenkaan, eipä tulisi kuljetukset pieneen mieleenikään. Eiks oo sitte se sama vuokrata mopo siellä jossain? Thaimaassa, Jenkeissä.. Eurooppa on naapurissa ja ajamisen luulisi olevan nautinto. Itse tarkoitus, ei toki pelkästään...

J@ck sanoi:
Kuitenkaan, eipä tulisi kuljetukset pieneen mieleenikään. Eiks oo sitte se sama vuokrata mopo siellä jossain? Thaimaassa, Jenkeissä.. Eurooppa on naapurissa ja ajamisen luulisi olevan nautinto. Itse tarkoitus, ei toki pelkästään...
Jokainen tavallaan... Esim. Saksan läpi painaminen mahd. nopeasti ei olemulle enää mikään nautinto. Jos on n. viikko aikaa kotoa-kotiin niin alkaa olla kaikki kiinnostavat paikat (Alpit ja sitä pohjoiseen) olla jo koluttu. Laivaamalla pyörä esim. Ateenaan, Gibraltarille ja ajamalla yhteen suuntaan pääsee tuplasti kauemas ja näkee sentäs jotain uutta.
Vuokraamisessakin on se huono puoli, että harvoin pystyt jättämään pyörän eri maahan kuin mistä sen vuokrasit.

zpete sanoi:
Jokainen tavallaan... Esim. Saksan läpi painaminen mahd. nopeasti ei olemulle enää mikään nautinto. Jos on n. viikko aikaa kotoa-kotiin niin alkaa olla kaikki kiinnostavat paikat (Alpit ja sitä pohjoiseen) olla jo koluttu. Laivaamalla pyörä esim. Ateenaan, Gibraltarille ja ajamalla yhteen suuntaan pääsee tuplasti kauemas ja näkee sentäs jotain uutta.
Vuokraamisessakin on se huono puoli, että harvoin pystyt jättämään pyörän eri maahan kuin mistä sen vuokrasit.

Totta tuokin, itse en siksi lähdekään alle kolmen viikon Euroopan reissulle. Jos vaan on aikaa, niin Saksan läpi ei todellakaan kannata painaa mahd. nopeasti, siellä on enemmän nähtävää kuin kotimaassa ikinä - upeista mutkapätkistä puhumattakaan. Eikä tartte mennä Alpeille saakka - ei edes lähelle..

Homma on toki siitä kiinni, mitä haluaa.. Jos vain Alpit, niin ajaa sitten sen 250 km / h Saksan läpi. Mulle ja meille lomareissu alkaa kotipihasta. Päämäärä on aina, mutta minne sitten ollaankaan menossa, niin matkan varrelle mahtuu aina monennäköistä mutkaa, pätkää, tekemistä, kokemista ja näkemistä.

Tässä yksi tuhansista kokemuksen arvoisista, oikeasti suosittelen http://www.detmold-adlerwarte.de/
Koskaan en tuota kokemusta unohda :thumbup:

Viimeksi muokattu:
J@ck sanoi:

Elän onnellisessa parisuhteessa, vaimo ei kuitenkaan ole prätkistä pätkääkään kiinnostunut.
Tilanteessani on mahdotonta ottaa kolmea viikkoa itsekseen mp-matkaa varten, kun me kuitenkin nautitaan toistemme kanssa viettää yhteistä lomaa.
Viikko itselle onnistuu ja rahtaus toimii tässä tapauksessa oikein hyvin, mahdollistaa Alppien, solateiden ja Rivierankin kiertelyn yksinään.

Laita daami onnellisessa parisuhteessa tulemaan koneella Rivieralle/Nizzaan, ja viettäkää yhteistä lomaa siellä, saat ajaa molempiin suuntiin ja molemmilla on hauskaa lomalla.:orgmp2::orgmp2::thumbup:

J@ck sanoi:
Tässä yksi tuhansista kokemuksen arvoisista, oikeasti suosittelen http://www.detmold-adlerwarte.de/
Koskaan en tuota kokemusta unohda :thumbup:

Täytyypi käydä tsekkaamassa! Weltvogelpark Walsrodessa on kanssa käymisen arvoinen, varsinkin lentonäytös, lähellä myös Serengeti Park, täällä ehdottomasti bussikierros (meillä sattu yks täysin kaheli hemmo kuskiksi, oli aivan h..vetin hauska tyyppi)

timon sanoi:
Varmaan täällä jossain ketjussa jo onkin mutta en jaksa kahlata läpi koko ketjua niin pistäkeehän noita firmoja tänne jotka rahtaa mopoja eurooppaan, ei niin väliä mihin suuntaan! Kiittää ja kumartaa jo etukäteen!

Toistampa tämän kysymyksen tai jos jossain on jo valmis lista niin laittakaa linkkiä.

Kissa Vieköön-kuljetus kuljettaa moottoripyöriä Suomesta Fuengirolaan, Espanjan Aurinkorannikolle. 600e/suunta sis.alv.:thumbup:

Tuo niinivirta on hyvä. Pyörä menee milanoon ja lento kannattaa ottaa linanten kentälle niin taxi matka ei ole pitkä.

Re: Pyörä rekkaan

Suzu-ukko sanoi:
Tuo niinivirta on hyvä. Pyörä menee milanoon ja lento kannattaa ottaa linanten kentälle niin taxi matka ei ole pitkä.
Tämän mie valitsin. Mopon kanssa treffit Milanossa 14.6. Ilmoitelkaa, jos on taksin jakajia, 12.05 Linatessa.

Lähetetty minun FRD-L19 laitteesta Tapatalkilla

Olen käyttänyt rekkakuljetuksia Keski-Eurooppaan neljä kertaa. Kolme kertaa edestakaisin ja viime kesänä yhteen suuntaan, Visentsasta Tampereelle. Näin olen säästänyt aikaa "öpauttiarallaa" kuukauden siihen itseensä, eli kurvailuun alpeilla. Kun lentoliput jne. hankkii ajoissa kustannuket menevät likimain yksiyhteen Euroopan läpiajamisen kanssa.
Motologistican Teemu Ylisalmi on aina hoitanut asiat pro-meiningillä ja Italian terminaali Vicentsassa on toiminut moitteettomasti, voin suositella:D
Mukavia ja turvallisia kurveja jokaiselle niin Suomessa kuin Alpeillakin.

Tommitomminen sanoi:
Tämän mie valitsin. Mopon kanssa treffit Milanossa 14.6. Ilmoitelkaa, jos on taksin jakajia, 12.05 Linatessa.

Hyvän otit. Niinivirran terminaaliin taksilla ja siitä ne saattaa sit laittaa sut autoon ja viedä toiseen terminaaliin missä moposi odottaa.

Hei täällä kun on kokemusta, niin miten ootte sitoneet ajokamat kypärineen yms. Kuormaan kiinni? Koko sotku jätesäkkiin ja liinalla pyörän päälle vai pitääkö olla joku kestävämpi ratkaisu?

Tommitomminen sanoi:

Sun ei sitten kannata pitää mitään kiirettä taksin kanssa. Niinivirran toimisto Tribianossa on kiinni siestan aikaan eli klo 12-14.

Nimimerkki "kokemusta on"

Pekka T

Juu, tää on tiedossa. Harvoinpa sitä on koneetkaan maassa juuri silloin kun pitäisi.

Tommitomminen sanoi:
Hei täällä kun on kokemusta, niin miten ootte sitoneet ajokamat kypärineen yms. Kuormaan kiinni? Koko sotku jätesäkkiin ja liinalla pyörän päälle vai pitääkö olla joku kestävämpi ratkaisu?

Kuorma on matkalla aika lailla "shaken & stirred, eikä vaan ensimmäistä:D.

Jätesäkki ei ole ongelma, vaan nyssäköiden sitominen pyörän
kyytiin siten, että ne myös pysyvät pyörän PÄÄLLÄ.
Tai mikäs ongelma sekään on, kun sitomisen vaan tekee
ajatuksella ja tuosta päällä/paikoillaan pysymisen näkökohdasta.

Yllättävän hapokas rasti tuo erilaisten nyyttien saaminen
pysymään paikoillaan ihan vaan ajohommissakin:p.
Tuskallisen usein näkee varsinkin pehmeiden nyssäköiden
heiluvan ja roikkuvan miten sattuu.... vähän kuin pallit sonnilla
jo muutaman kilsan ajon jälkeen:grin:.

Back