• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä myynnissä, mutta hiljaista on ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kamo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin, Ducati meni. Eihän tuo tarvinut kuin yhden asiasta ymmärtävän ostajan ja heti tuli kaupat
smile_org.gif

Nyt uutta mopoa etsiskeleen
smile_org.gif
Taitaa olla vaikeampi ohittaa sua ensi kaudella?
tounge.gif
Se jää nähtäväksi, tänään hain uuden pelin
smile_org.gif

Yritän ainaki pistää enemmän hanttiin, vaikka kuussatasen ostinkin
biggrin.gif
Onnea uudelle mopolle! Oletko tulossa Alastarolle kisoihin vai laitanko postissa videomateriaalia?
Kiitti! Perjantaina testaan kemoralle. Alastaron reissu täytyy valitettavasti jättää väliin, työt estää ja sattuneesta syystä ehkä vähän rahatilannekkin
biggrin.gif

Onnea kisaan, ensi kaudella sitten jatketaan kahinoita
smile_org.gif

Noniinnoniin, ensimmäinen(jos ei mikajuhaa lasketa) vaihtotarjous neljän viikon hiljaisuuden jälkeen. Tarjos 38tkm ajettua -04 z750:stä. Sen verran goolailin, että oliskos kyseisestä pyörästä löytynyt myynti-ilmoitusta... ja löytyihän se, kai. Siinä vaan kilometrit oli ilmoitettu 45tkm  
033102bebe_1_prv.gif

VOIHAN se olla, että hepulla on useampi zeta, todella epäilyttävää vaan...

Joo. Hiljaista on mutta eipä sinänsä ihme kun ulos katsoo. Pimeetä kuin *:ssä ja vettä tulee kuin aisaa.

No jos ei nyt syksyllä niin sitten keväällä  
062802moto_prv.gif

Edit: no menihän se kaupaksi kuitenkin... Ehkä siitä keväällä olisi saanut puoli vuotta vanhempana vähän enemmän mutta toisaalta kuluja olisi tullut talvisäilytyksestä, -huollosta ja vähän vakuutuksistakin.

Kauppasin lähes koko kesän K5 Busaa n.8k€ aika kattavilla lisävarusteilla ja hiljaista oli ostorintamalla. Kun muutin pyörän syksyllä vakio-osille ja laitoin hinnaksi 7k€ alkoi puhelin soida ja pyörä meni alle viikossa kaupaksi. Lähes kaikki lisävarusteet ja varaosat on alle parissa viikossa löytäneet uuden omistajan ja kaikkineen pyörästä ja varusteista saatu hinta on mennut reilusti yli tuon 8k€ jolla olisin voinut pyörän aiemmin myydä. Summasummarum: pyörä kannattaa myydä vakiovarusteilla ja myydä kaikki lisävarusteet: putket,laukut, ylimääräiset renkaat ym erikseen niitä tarvitsevalle. Voi olla että mulle vaan kävi kauhea munkki ja tsägä mutta koko kesän kaupan ollut pyörä ja lähes kaikki varusteet meni syksyllä alle parissa viikossa kaupaksi ja euroja sain reilusti enemmän mitä olisin koko pyörästä kaikkien varusteiden ja palikoiden kanssa kesällä pyytänyt. Kyllä se taitaa niin vaan pohjimmiltaan olla että "mopon myyminen on kärsivällisten hommaa ja sanotaan että aika tavaran kaupittelee". Tämä toteamus on lainattu toiselta foorumilta mutta pitänee aika hyvin paikkansa.

Kauppasin lähes koko kesän K5 Busaa n.8k€ aika kattavilla lisävarusteilla ja hiljaista oli ostorintamalla. Kun muutin pyörän syksyllä vakio-osille ja laitoin hinnaksi 7k€ alkoi puhelin soida ja pyörä meni alle viikossa kaupaksi. Lähes kaikki lisävarusteet ja varaosat on alle parissa viikossa löytäneet uuden omistajan ja kaikkineen pyörästä ja varusteista saatu hinta on mennut reilusti yli tuon 8k€ jolla olisin voinut pyörän aiemmin myydä. Summasummarum: pyörä kannattaa myydä vakiovarusteilla ja myydä kaikki lisävarusteet: putket,laukut, ylimääräiset renkaat ym erikseen niitä tarvitsevalle. Voi olla että mulle vaan kävi kauhea munkki ja tsägä mutta koko kesän kaupan ollut pyörä ja lähes kaikki varusteet meni syksyllä alle parissa viikossa kaupaksi ja euroja sain reilusti enemmän mitä olisin koko pyörästä kaikkien varusteiden ja palikoiden kanssa kesällä pyytänyt. Kyllä se taitaa niin vaan pohjimmiltaan olla että "mopon myyminen on kärsivällisten hommaa ja sanotaan että aika tavaran kaupittelee". Tämä toteamus on lainattu toiselta foorumilta mutta pitänee aika hyvin paikkansa.
Mulla kävi ihan samanlailla kun tänä vuonna oman pyöräni myin. Ei paljon kannata antaa commanderia yms mukaan kun ei niistä ketään mitään maksa.

Voit sitten myydä käytyttynä ne tälle samalle sällille netin kautta hyvään hintaan myöhemmin
smile_org.gif

Mulla kävi ihan samanlailla kun tänä vuonna oman pyöräni myin. Ei paljon kannata antaa commanderia yms mukaan kun ei niistä ketään mitään maksa.

Voit sitten myydä käytyttynä ne tälle samalle sällille netin kautta hyvään hintaan myöhemmin
smile_org.gif
Itse käytin kevättalvella kohtalaisen summan, kun jahtasin purkaamoilta ja eBaystä noita alkuperäisiä osia Gixxeriin! Tuunaukset ei olleet kaikki myyjän tekemiä, joten orkkisosi ei ollut enää tallessa.
Katsellut tuossa pitkin kesää, kun porukka myy halvalla pois alkuperäisiä putkistoja, vilkkuja ja peilejä. Noita vois ostaa pois, jos olis säilytystilaa. Joskus kuitenkin joku meikäläisenkaltainen on valmis niistä maksamaan yli omakustannushinnan.

Tuolla kilpa-auto puolella on vanhastaan tuttua tuo osina myynti. Jos ajokuntoinen kisapeli ei mene kaupaksi, niin purkaa ja myy osina niin kauppa käy. Rahaa tulee myös enemmän.

Onhan siinä tietysti purkamisen vaiva ja kaiken myynti kestää kauemmin.

sanoi:
Tuolla kilpa-auto puolella on vanhastaan tuttua tuo osina myynti. Jos ajokuntoinen kisapeli ei mene kaupaksi, niin purkaa ja myy osina niin kauppa käy. Rahaa tulee myös enemmän.

Ja kilvettömien osalta (osittain) näyttää olevan käytäntönä että ilmoitukseen listataan kaikki mahdolliset extrat ja hilppeet ja laitetaan hp. alkaen jolla oikeasti saa just ajokuntoisen paketin. Ja koko paketti onkin sitten "pikkaisen" erihintainen kuin se hp... No kauppa käy tai sitten ei.

Itse olen pari vuotta katsellut tuplaäksää mutta tuntuu että niiden hintapyynneissä ei ole mitään järkeä. Viime kesänä kun en sopivaa löytänyt niin päädyin 600 cebariin jonka sain järkevään hintaan ja syksyllä myin pois uusituilla kulutusosilla samaan hintaan kuin mitä itse keväällä ostin, kilometrejä tuli kesässä n. 6000.

Ensi kesäksi ois tarkotus taas tuplaäksää katsella mutta katsotaan löytyykö jotain järkevän hintaista menopeliä.

Jotenkin tuntuu tyhmältä maksaa 5000 euroa vajaa 15 vuotta vanhasta laitteesta jolla on ajettu 80-100tkm.

Virossa on tällä hetkellä bikepointilla myynnissä -96 xx jolla ajettu 46tkm, hinta 3500e + verot (arvio n. 500-700e), tämä on jo suht järkevästi hinnoiteltu. Sinänsä xx:ssä ei väliä vuosimallilla koska mitään mullistavia uudistuksia ei ole tullut (muuta kui ruisku).

Kaipa tässä mallissa on jotain klassikon aineksia kun uusia ei ole enää pitkään aikaan tehty niin tuntuu että porukka hinnoittelee pyörät korkealle sen vuoksi.

sanoi:
Itse olen pari vuotta katsellut tuplaäksää mutta tuntuu että niiden hintapyynneissä ei ole mitään järkeä.

Ensi kesäksi ois tarkotus taas tuplaäksää katsella mutta katsotaan löytyykö jotain järkevän hintaista menopeliä.

Jotenkin tuntuu tyhmältä maksaa 5000 euroa vajaa 15 vuotta vanhasta laitteesta jolla on ajettu 80-100tkm.

Bläkkäriä nyt on sen verran tarjolla että järkevän hintaisen yksilön löytäminen pitäisi olla jopa helppoa.

Tietty jos budjetti on toi 5 k€... Siihen tonni pari lisää niin lähtee 10 vuotta iästä ja yli puolet kilsoista pois.

sanoi:
Itse olen pari vuotta katsellut tuplaäksää mutta tuntuu että niiden hintapyynneissä ei ole mitään järkeä.

Bläkkäriä nyt on sen verran tarjolla että järkevän hintaisen yksilön löytäminen pitäisi olla jopa helppoa.

Tietty jos budjetti on toi 5 k€... Siihen tonni pari lisää niin lähtee 10 vuotta iästä ja yli puolet kilsoista pois.
Kyllähän siihen sen pari tonnia voi laittaa aina lisää budjettiin mutta sitten tulee taas eteen se että jos laittas tonnin vielä lisää niin sais taas kilometrit alaspäin ja uudempaa vuosimallia...

Tästä syystä olen itselleni laittanut hintakaton n. 5000e tuntumaan.

Huomasin saman kun etsiskelin matkapyörää pari kuukautta sitten. Bläkkäreiden hinnat eivät olleet missään suhteessa vuosimalliin tai mittareissa oleviin kilometreihin, ja ennen kaikkea myytävänä olevien pyörien määrään nähden. Päädyin ZZR1200:aan (joka muutenkin oli minulle ykkösvaihtoehto) myös hintasyistä. Useampi yksilö oli myynnissä ns. oikeaan hintaan.

No eipä teistä paljon lohtua ollut  
tounge.gif

Tätä vähän pelkäsinkin, joko hinta todella alas tai sitten liikkeeseen vaihtoon.
Laita sellanen hinta, joka on samaa luokkaa (tai hieman halvempi) kuin saisit liikkeestä vaihdossa. Pääset joka tapauksessa palkoille, sillä niin pyörien, kuin autojenkin hinnoissa on ilman vaihdokkia aina tinkimisvaraa.
Uuden pyörän hinnasta saat helposti 5% alennusta ja ylivuotisesta enemmänkin - käytettyjen hinnoista puhumattakaan..

Kaikki menee kaupaksi kun hinta on sopiva, jos ei mene, niin hinta on liian korkea. MP menee kaupaksi vaikka keskellä talvea, edellyttää vain laatu kohdillaan ja hinta sopiva.

Varmaankin saa ihan ok koron rahoilleen jos pystyy lykkäämään myynnin kevääseen,näihin aikoihin joutuu lähes lahjottamaan pyörän jos ei kalliimpaan vaihda.

Mä ajattelin ainakin suosiolla odottaa kevääseen. Eipä noista juuri talven aikana kuitenkaan kuluja ole, kun ei ole lainarahaa kiinni ja vakuutuskausikin loppui juuri.

"Ei ole hiljaista, Micheal Ray "Nigeriasta" on ottanut jo kaks kertaa yhteyttä 2 viimeisen viikon aikana"

Kyllä Micheal raukka makasi ainakin viime viikolla Manchesterissa sairaalassa, jouduttuaan moottoripyöräonnettomuuteen siellä Englannin syysliukkaissa. Sääliksi käy, mies kun on lisäksi kuuro, eikä siksi voi vastailla edes puhelimeen, jotta voisimme hoidella pyöräkauppoja eteenpäin. Pyytää vain lähettämään menopeliä sinne saarelle, jotta pääsee ajeleen, kunhan selviää lasaretista pois. Sinnikko veikko, sanon minä.

Back