• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä myynnissä, mutta hiljaista on ...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kamo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Laitetaas jotain omia ajatuksia näin potentiaalisena ostajana.
Tuntuu että ainakin noiden tietynmerkkisen hinnat on lähes samalla tasolla kuin kolme vuotta sitten kun nuo omat ex-pyörät myytiin. Kai nyt kolmessa vuodessa pitäisi hintojen tippua hieman enemmän ja kesäkin on lopuillaan? Eli varmasti suurin syy on myyjissä. Siitä rakkaasta rautakasasta pitäisi saada sama hinta mitä 2-3 vuotta sitten on maksettu.
+ Jos haluaa erottua joukosta kannattaa siihen ilmoitukseen panostaa. Hyvät kuvat puhtaasta pyörästa + kattava ilmoitusteksti jossa on huollot, varusteet ja muut tärkeimmät asiat mainittuna.

Tuommoisen myin joskus 2004 hintaan 4400€:
http://www.nettimoto.com/honda/cbr/965850

Tämä lähti kolme vuotta sitten tasan 5k€:
http://www.nettimoto.com/ducati/ss/982144

Ei mulla sitten muuta
wink.gif

joko hinta todella alas tai sitten liikkeeseen vaihtoon
Yep. Tosin mulla ei edes hinnan lasku auttanut => meni liikkeeseen vaihdossa. Ja ylläri pylläri. Liikkeen hyvityshinta oli suurempi kuin mitä oli oma huutoni nettimotossa alimmillaan! Eipä ollut kovin hankala tehdä päätöstä vaihdosta
tounge.gif
Liike monesti pystyykin parempaan hyvitykseen, koska ne ns."ilmat" on siinä ostettavassa tuotteessa.

Ei mulla mitään sitä vastaan olisi, että menisi liikkeessä vaihtoon, välirahastahan homma on kiinni. Olen vaan iskenyt silmäni yhteen viron poikien kaupittelemaan pyörään, se on taas tietty sitten eri tarina kannattaako sille tielle lähteä laisinkaan.
Yritetään siis vielä tovi kaupitella omaa, vaikka sitten halvemmalla hinnalla. Jos ei kaupaksi mene niin ei se maailma siihen kaadu.

Kaikki menee kaupaksi kun hinta on oikea. Siitähän se loppupeleissä on kiinni. Tosta tinkimisvarasta. En oikein ymmärrä minkä vuoksi sanottaisiin, että on tinkimisvaraa. Eikö sitten samantien kannata laittaa hinta jolla se lähtee.

Tosiasia lienee, että yksityisen pitää hinnoitella pyörä selvästi liikkeiden pyyntihintojen alle.
Liikkeissä suoralla kaupalla pyynnistä liukenee n. 10%.
Ja yksityisen suoran kaupan hinnan pitää olla sen saman 10% alle liikkeen hinnan. Ostaja on valmis maksamaan kuluttajan suojasta ja mahdollisesta takuusta.
Tällä laskennalla (n. viidenneksen alle liikkeiden keskim. pyynnin) olen aina saanut kamppeet ostettua ja myytyä yksityisesti kohtuu ajassa.
On parempi laittaa pyynti liki minimi myyntihintaa. Edullinen pyynti lisää kontakteja. Turha tinkivara mielletään keplotteluksi tai "hakemiseksi" eikä anna uskottavaa kuvaa myyjästä.
En esim. itse koskaan ota yhteyttä myyjään, jo ilmoituksessa lukee "Tingi". On eri asia, jos tuote myydään tarjousten perusteella. Se on OK.

Myin pyöräni pois alkukesästä. Mielestäni sain ihan hyvän hinnan ja myynti-aika kolme viikkoa nettimotossa. Kyllä nuo hinnat karsii ostajia ja pidentää myynti-aikaa... Järjetöntä pyytää lähes 20v vanhoista normi pyöristä 3-4 tonnia, no ainahan sitä saa kuvitella
biggrin.gif

On se tuurista / sopivasta ostajastakin kiinni. Myin keväällä tuon allekirjoituksen Millen n. 12te hintaan. Yksi kiinnostunut riitti sillä kertaa. Trumppa on nyt myynnissä, mutta on oikeastaan yhdentekevää meneekö vai ei. Siihen mulla on tietty pohjahinta jota en alita.

joko hinta todella alas tai sitten liikkeeseen vaihtoon
Yep. Tosin mulla ei edes hinnan lasku auttanut => meni liikkeeseen vaihdossa. Ja ylläri pylläri. Liikkeen hyvityshinta oli suurempi kuin mitä oli oma huutoni nettimotossa alimmillaan! Eipä ollut kovin hankala tehdä päätöstä vaihdosta
tounge.gif
Liike monesti pystyykin parempaan hyvitykseen, koska ne ns."ilmat" on siinä ostettavassa tuotteessa.
Näin luulisi vaan kun vertasin sen uuden alkup. pyyntiä tuossa liikkeessä vs. Nettimoton silloista tarjontaa samoista malleista, niin oli silti edullisin jo huudoltaan - ja kaupan päälle tuli vielä Givin merkkikohtainen laukkusarja
cool.gif

Tai sitten tämä on vain sitä itsepetosta: "Enhän vain maksanut liikaa, enhän."
biggrin.gif

Hiljasta pitelee, nettimoton toisiksi halvin lajissaan + rahoituksen vaihto mahis ja ei yhtään kyselyä 2 viikkoon...
sad_orig.gif

Itsellä oli kans yli puoli vuotta pyörä myynnissä. Katsojia joku 4000 ennen ku meni. Turhia vaihtoehdotuksia tuli todella paljon ja muut vaihtojutut kaatui välirahaerimielisyyksiin. Sitten lopulta puotin pyörän hinnan alas ja siihenki vielä tinkivaraa. +teetin isonhuollon. Ja sitten se meni kaupaksi. Nooh takkiin tuli kahdessa vuodessa yli 5k euroa. Ei mitää halpaa hommaa oo harrastaminen.  
biggrin.gif
Onneksi tällähetkellä on niin halpa pyörä että sillä hinta ei voi tipahtaa enää kovin paljoa.

Kaikki menee kaupaksi kun hinta on oikea. Siitähän se loppupeleissä on kiinni. Tosta tinkimisvarasta. En oikein ymmärrä minkä vuoksi sanottaisiin, että on tinkimisvaraa. Eikö sitten samantien kannata laittaa hinta jolla se lähtee.
Se on aika sama, minkä hinnan ilmoitukseen laittaa, kun kuitenkin siitä joutuu aina tinkimään.
Vuosi sitten myin pyörää varmaan pari kuukautta ja tiputtelin hintaa alaspäin ja loppujen lopuksi se menikin kaupaksi aika persnetto hintaan, mutta pääasia, että pääsin siitä eroon.
Paria päivää myöhemmin pyörä oli taas nettimotossa myynnissä vähän isommalla hintalapulla varustettuna ja ostajan nimen eteen oli ilmestynyt tmi. Nopeasti näytti menevän kaupaksi.
Mua ei haittaa lainkaan, jos joku minua parempi kauppamies tekee tiliä ostamalla multa mopon halvalla ja myymällä sen sitten kalliimmalla, mutta olis kai nyt suoraan voinut sanoa, että on ostamassa vehjettä myytäväksi, vai ollaanko me Suomalaiset niin vittumaista ja kateellista porukkaa, että ei tehtäis kauppoja, jos ostaja on jobbari? Jotenkin jäi hiukan luihu kuva ko tyypistä, mutta samapa tuo. Yrittäminen on sallittu ja kauppa se on joka kannattaa
smile_org.gif

Koko vuosi on ollut todella hiljaista. Ite myin muutamia kuukausia vanhaa pyörääni mutta ei, ihan muutama hassu kyselykin vain vaikka pyörälläni oli ajettu vain 14tkm ja hintaa alle tonnin alempana ku vastaavissa.

Lopultakin löyty joku joka tahtoi vaihtaa pyörän päikkäin mulle kelpaavaan pyörään niin kaupat synty.

Olisin kyllä toivonut rahaa pyörästä niin olis ollut enemmän valinnanvaraa uuden kanssa. Mutta nyt kävi näin. Olen kyllä ollut tyytyväinen eikä vaihto kaduta.

"Kunnon työvoimaa löydy mistään." = "Viddu, kun ei kukaan tuu ilmaiseksi töihin."..

M-Osta mun mopo!!!
O-Paljon maksaa?
M-No paljon!
O-En osta..
M-Mulkku..

Mulla oli pyörä nettimotossa 2,5 viikkoa "katsojia" n.125 kpl, tänään vaihtui omistaja. Pyörä oli huippusiisti saksantuonti.

Kyselyjä tulee melkein päivittäin mutta kaikilla tuntuu olevan sama ongelma, oma pitäisi saada myydyksi alta pois. Vaihdossakaan ei ole ehdotettu mitään mulle sopivaa peliä, ainakaan vielä. Mulla ei tosin ole mikään pakko päästä Hyperistä eroon...

sanoi:
Se on aika sama, minkä hinnan ilmoitukseen laittaa, kun kuitenkin siitä joutuu aina tinkimään.
Liian halvaksikkaan ei kannata hinnoitella, kun eninosa ostajista haluaa vaihtokauppaa. Enemmän kokemusta kelkkojen myynnistä kuin pyöristä, mutta samat säännöt pätenee.

Hyvä esimerkki on viimeisin kelkka mitä möin, laitoin hinnan niin alas että varmasti menee. Ja paskat pari soittajaa kyseli, että mikä siinä on vikana ku noin halpa ja ihan ehjää kampetta möin.
Otin sitten ilmoitukset pois ja parin viikon päästä uusi ilmoitus hinnassa +500. Kuukauden päästä kelkka oli myyty ja minulla pihassa auto jota en halunnut, mutta kuitenkin sain 100€ enempi käteistä mitä oli alin hinta minkä olin päättänyt + se auto missä oli vuosi ajoaikaa ja kahdet suht hyvät renkaat.

Kannataako sitten myydä suoraan vai vaihtaa riippu paljon siitä mikä vehe on kyseessä. Minun tapauksessa oli kelkka jota liikkeet ei mielellään ottaneet (vuoden vanha kilpakelkka), ja se kannatti myydä ns. alle omien. Vaihdossa hyvitys olisi ollut listahintojen mukaan suurempi mitä sain myydessä, mutta kun ostin suoraan ennakkotilauksella säästö oli selvä.

itellä kai sitte kävi tuuri kun tiistaina laitoin myyntiin ja tänään tehtiin kaupat. kaippa se riippu myytävästä pyörästäkin

Pari pyörää olen myynyt tälle vuotta ja homma on kiinni vain ja ainoastaan hinnasta. Pyöräsi pitää olla halvin luokassaan, jotta se menee kaupaksi.

Back