• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pyörä lyhyelle

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
oliskos jossain jotain listaa tai muuta sen tapaista mistä voisi suoraan ihmetellä noita istuinkorkeuksia kun tuota pituuskertymää ei liikoja ole siunaantunut (164cm about
crazy.gif
)
lueskelin jossain että sellainen 77cm ois optimaallinen tai jotain mutta en sitten tiedä...kaiketi sitä voisi uhmata omituisia katseita ja venytellä toinen pakara satulalla ja toinen jalka maassa periaatteella...

mutta jos jollain infoa esim. madalluksesta tai matalista malleista niin saa infota kiitos=) ei custom yllytyksiä kiitos!
pftroest.gif

Terve hujoppi
tounge.gif

Minulla on alla Kawasakin ER-6n. Siihen on laitettu lyhenetty iskari, madallettu penkki, "raiserit" korottamaan ja lähentämään ohjaustankoa ja etuosaa on laskettu. Tällä hetkellä yllän molemmilta puolilta varpailla maahan. Kenkiä en ole lähtenyt vielä muokkaamaan mihinkään, sillä hyvinhän sitä on pärjäänyt toinen jalka maassa ja toinen jarrupolkimella risteyksissä tms. pysähdyksissä. Pyörän työntäminen päältä on toivotonta, joten parkkiksella sitten työnnän sivusta.

Haaveissa on Ducatin pikku-monsteri. Siinä koeistumisen perusteella on kohtuu matala istuinkorkeus.

Pituutta minulla on kaikki 153 cm
062802jumpie_prv.gif

Suitsan GSX-F on myös istuinkorkeudeltaan kohtuullisen matala. Niin, ja saahan noita tarpeen vaatiessa madallettua erillisillä kiteillä
idea3.gif

ER-5, GS500E, CB500, nuohan on aika siroja pyöriä kaikki. Vai riittääkö noissa sitten tehot? Mitään hillittömiä tykkejähän noista ei ole yksikään...

Yamaha Diversionissa (XJ-600s/n) on juurikin 770 mm penkin korkeus. Ainakin allekirjoittaneelle (huikaiseva ~170 cm, lahje 30") oli melko optimaalinen.

Speksatuista korkeuksista ei voi ihan suoraan päätellä sopivuutta juuri itselle. Satulan malli ratkaisee paljon. Esimerkiksi Suzukin GS-500e penkin korkeudeksi väitetään 790 mm, mutta satula on malliltaan kapea joten käytännössä se tuntuu esim tuota Divaria matalammalta.

BMW F 650 CS Scarverissa on vakioistuimella korkeus n. 78 cm, muistaakseni scarveriin saatavassa madalletussa istuimessa korkeus on 74 tai 75 cm. Itse käytän kylläkin korotettua 80 cm istuinta, mutta tosiaan muutama sentti lähtee pelkästään penkkiä vaihtamalla ja takaiskarin vaihtamalla säädettävään voinee vaikuttaa vielä pari senttiä korkeuteen.

Toi mopon korkeus on kanssa suhteellinen käsite.
Mulla on pituutta hurjat 167 cm ja suhteessa mun jalat on melko lyhkäiset, farkun lahkeen pituus 27".
Ja kuitenkin tolla TransAlpilla tuntuu mukavasti pääsevän, penkin korkeus joku 82 cm... Tosin Alpissa on melko kapea istuin joka tosiaan helpottaa ylettymistä maahan. Lisäksi auttaa jos jalkineet on melko jäykät jalkaterän osalta.

Mutta kuten totesin eräälle kaverille, aina olen jalkatapeille ylettynyt...
wink.gif

Back