Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näinhän se meni, mopo korjataan ja orkkispöntön tilalle vaihtuu akrapovicin e-hyväksytty slipari. Pieni hopeareunus tälläki pilvellä ko 200€:n omavastuulla saapi 800€:n pöntön..Tänään sitten soittelin poliisille ja a-vakuutukseen. Vakuutussedän mielestä selvä tapaus ja menee ilkivaltana, omavastuu 200€ ei tipu bonukset..
Ainakin jos mopon korjaa itse (tein niin) niin vakuutusyhtiöhän antaa vaan sovitun rahamäärän ja sillähän sit voi ostaa vaikka viinaa (en ostanut) jos ei muuta keksi.Nekö antaa itse valita uudet osat?
Lähtökohta oli että korjataan vastaavilla osilla, mutta halvempaan sai vaihtaa. Tuo orkkispönttö olis ollu yli tonnin hiluineen. Vaihto halvempaan oli helposti neuvoteltavissa vakuutustarkastajan kanssa. Olis tuosta varmastikki kertakorvaus onnistunu, mutta otin ennemmin kertakorjauksenNekö antaa itse valita uudet osat? Luulisi tuohon hyväksytyn löytyvän halvemmallakin. Vai onko ne noin kalliita?![]()
Vai että ihan hönöjä.En tiedä miten hönöä on oikeesti tää orgin porukka kun eivät tiedä edes mikä ero on liikennevakuutuksella ja kaskolla. Liikennevakuutus korvaa toiselle osapuolelle sattuneet vahingot ja on TÄSTÄ syystä PAKOLLINEN (kolari tilanteessa vastapuolen taloudelliset ja fyysiset vahingot) ja kaskosta menee omat (eli oma auto yms.) Eli tuossa tapauksessa jos syyllistä ei saada kiinni niin joko.
a) Kasko kattaa vain toisen osapuolen vahingot (riippuen kuinka laajakasko on eli kattaako myös ilkivallan, onko lunastusturva yms)
b) Jos sinulla on myös ilkivalta niin kattaa molemmat tästä vakuutuksesta ( riippuen vakuutusyhtiöstä)
c)Liikennevakuutus kattaa auton ja kaskosta korvataan sinun pyörä.
e. Ei siis viestin aloittajalle tarkoitettu vinQvonQparQ tilitys vaan näille esson-kapakan arvailijoille.
- Kalle