• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

putken liitokset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tollo81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikö siinä oo vakiona mitään tiivisteitä? Normitiivisteet riittänevät. Jos ei ollu vakionakaan mitään niin tuskin tarvitsee sitten muillakaan slipareilla?
nixweiss.gif

ei siihen mitään tiivareita tarvii suora ränni hän se slipari on ei tuu vastapaineita kuten vakio putkessa
062802jumpie_prv.gif

Jees ite kans pähkäilin tossa talvella että mistäs tiiviste ku ei mistää löytyny oikeeta kokoa 4"putkeen.Siinä nimen omaan oli sliparin ja putken välis tiiviste,mut yllättäen palasina..Helppohan tuo tiiviys on testata ku laitat mopon käyntii ja kämmenen putkeen tiiviisti kii,äläkä polta räpylää,meinaa jos käy vielä sen jälk. nii vuotaa niiku toi mun mopeti teki.
Ostin Biltemasta pakoputken asennus pastaa,maksaa peräti 2,75e
"Tuotenro
361772"
Ja kyllä pitää.

Eikös nuo "pashtat" kovetu ja änähtää putki ihan prkleen tiukkaan. Kuparitahnalla oon ite laittanu mut on kyl aina ollu jonkin määräinen tiivistekkin.

Eikös nuo "pashtat" kovetu ja änähtää putki ihan prkleen tiukkaan. Kuparitahnalla oon ite laittanu mut on kyl aina ollu jonkin määräinen tiivistekkin.
Toi pasta mikä mulla on hyllyssä (ei juuri muistu merkki mieleen) ainakin juuri ei jämähdä älyttömän tiukkaan. Irrottaessa on enempikin semmoista kuivan ja kovettuneen saven oloista, kuin elastisen liimamaista.

Irtoo kyllä melko miedolla pyöräytyksellä/nitkautuksella.

Toi pasta mikä mulla on hyllyssä (ei juuri muistu merkki mieleen) ainakin juuri ei jämähdä älyttömän tiukkaan. Irrottaessa on enempikin semmoista kuivan ja kovettuneen saven oloista, kuin elastisen liimamaista.

Irtoo kyllä melko miedolla pyöräytyksellä/nitkautuksella.
Juu näin se on noitten pastojen kans että ei ne ny nii hirvee tiukkaan jämähdä.Ite laitoin tiiviste uraan n.puolen senti paksusen siivun ja ohkasesti laippaan vielä.Ja irtoo tarvittaessa ilman väkivaltaa.

Tuo on oikea ongelma täälläkin. Pakosarjat pitäisi saada tiiviisti kokoojaan ja kun putkitavara on hitsattu niin ohutseinämäisestä tavarasta, että lämpö on hitsatessa aikaansaanut soikeutta sekä sarjaputkiin että kokoojaan...

CRC:n pakoputkiston asennustahnalla olen tehnyt jo kolme asennusyritystä ja aina jää joku supsutus johonkin saumaan.
nixweiss.gif
Tahna on sikäli hyvä tuote, että irroitus on aina onnistunut kohtuullisen helposti kevytkoputellen kumivasaralla.

Olisipa hitaammin kuivuvaa tiivistysainetta olemassa...tuntuu nimittäin siltä, että aine ehtii asentelun aikana lähteä jo osittain kuivahtamaan ja siksi lopputulos ei tyydytä...

Paljonkohan mahtaa olla lämmöt ennen sliparia liitoksessa .... Silikoniahan on ainakin noin 300c joten mitenhän se toimis jois laittais vaan yhden uhuen renkaan niin ei varmaan olis vaikea irroittaakkaan.
Tai sitten se vaihtoehto että ostaa putken joka ei vuoda ilman tiivisteitäkään esim akra/yoshi.
cool.gif
biggrin.gif

Tai sitten se vaihtoehto että ostaa putken joka ei vuoda ilman tiivisteitäkään esim akra/yoshi.  
cool.gif

biggrin.gif
...ja laser  
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
[/QUOTE]
...kun taas Devilissä on niin hyvä tiiviste että kestää ehjänä isältä pojalle!
biggrin.gif
No, jos nyt ihan vakavissaan puhutaan, niin vitustako minä tiedän kestääkö tiiviste Devilissä sen paremmin kun missään muussakaan, oli meinaan putki jo valmiiks paikallaan kun viime kesänä pyörän ostin
wink.gif
Mut oli se tiiviste kuitenkin ehjä kun viime lauantaina putket irrottelin...

Mulla oli se tiiviste aika paksua (ehkä n. 2mm:n luokkaa), litteetä, taipuisaa matskua, ja sellaista tiivistelevyähän saa käsittääkseni varaosaliikkeistä tms.? Kannattaa kysäistä, ei varmaan maksa just mitään. Jos maksais, ei olis varmaan tullut 15v-paskahousuna PV50:een sellasesta kannentiivisteitä leikeltyä (kun ei ollu varaa ostaa "oikeeta" pellistä tehtyä tiivistettä...) Sit eikun sakset käteen ja askartelemaan!

Noista putkista muuten; tietääkö mistään että onko pyörässä vaihdettu pelkkä höpinäpönttö vai kenties koko putkisto? Siis tarkoitan "vanhemmissa" pyörissä (mulla vm.98 zx-6r), joissa ei esim. katalysaattorin puuttumisesta voi mitään päätellä, puuttuu vissiin ihan alkuperäisestäkin putkesta? Kaveri keltä pyörän ostin, sanoi sen olevan Devilin kokoputkisto, mut mistäs näitä tietää... Ja edelleen, mitä iloa on koko hormin vaihtamisesta verrattuna pelkän sliparin vaihtamiseen? Onko alkuperäiset hormit sitten muustakin kohtaa ahdistavia kun pelkästään äv:n kohdalta? Alkuperäisessä jotain reikälevyjä kenties välillä vastapainetta antamassa...?

Back