• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Punta alhaalla.

Ja Norjasta puheen ollen .. rinkassa tietenkin ..
idea3.gif
Villapaidan sisalle kaarittyna?  
wink.gif

Hitto kun mulla on Suomeen asuntovelkaa!  Otin €50k eli £30k, sita maksanut €10k, ja velkaa jaljella €40k eli £40k!!!  
eek.gif

bawling.gif
Omasta puolestani soisin punnan vahvistuvan samalle tasolle kuin vuosi pari sitten.

Ja Norjasta puheen ollen .. rinkassa tietenkin ..
idea3.gif
Villapaidan sisalle kaarittyna?  
wink.gif

Hitto kun mulla on Suomeen asuntovelkaa!  Otin €50k eli £30k, sita maksanut €10k, ja velkaa jaljella €40k eli £40k!!!  
eek.gif

bawling.gif
Omasta puolestani soisin punnan vahvistuvan samalle tasolle kuin vuosi pari sitten.
Tuallaasi velekoja ei eres piretä velekoina - noon vippejä. Mullon henk.koht. velekaa yli 180 ke eli jos ois nuan vähä niin hyppisin kuin
062802jumpie_prv.gif

Tuallaasi velekoja ei eres piretä velekoina - noon vippejä. Mullon henk.koht. velekaa yli 180 ke eli jos ois nuan vähä niin hyppisin kuin  
062802jumpie_prv.gif
Joo, on mulla taallakin asuntovelkaa!  £270k eli saman verran euroina.  Kukakohan sen maksaisi mun puolesta pois, kun punta on nyt niin heikko...  
tounge.gif

Silla saa muuten taalta esikaupunkialueelta (noin puoli tuntia keskustaan julkisilla) 50-nelioisen kaksion, ei sen isompaa.

062802jumpie_prv.gif
Joo, on mulla taallakin asuntovelkaa!  £270k eli saman verran euroina.  Kukakohan sen maksaisi mun puolesta pois, kun punta on nyt niin heikko...  
tounge.gif

Silla saa muuten taalta esikaupunkialueelta (noin puoli tuntia keskustaan julkisilla) 50-nelioisen kaksion, ei sen isompaa.
Voi jestas teidän asuntojen hintoja!
crazy.gif

crazy.gif
Sanos muuta! Mutsilla ja faijalla on 4h omakotitalo valtavan puutarhan kanssa Sipoossa hyvien liikenneyhteyksien paassa, ja arvo noin €100k. Faija kun ei ole taalla kaynyt sitten 60-luvun jalkeen, oli saada slaagin kun kuuli, miten paljon olen asuntoon uhraamassa, luullen minun ostavan ison talon jostain kuningattaren naapurista.

Keskustassa on ihan jarjetonta: pienemmat kaksiot ovat helposti £400k.

Etka muuten sittenkaan omista asuntoa, ainoastaan vuokraat sen (leasehold). 99-999 vuoden kuluttua maanomistaja voi tulla ottamaan asunnon haltuunsa. Itsellani ja jalkelaisillani on asumisoikeus vain 115 vuodeksi tahan asuntoon, sen jalkeen se menee ilmaiseksi maanomistajalle. Ellei sitten maanomistaja suostu myymaan freeholdin minulle, eli omistan myos maanpalasen, mutta siita hinnasta sitten neuvotellaan myohemmin...

Kuten Obelix aikoinaan sanoi, 'Hulluja nuo britannialaiset'...

Nonni. Tilasin sitten takarenkaan (Avon distanzia) tuolta busterssista. Saa nähdä tuleeko oikea kumi (eri nettikaupoissa on vähän eri tavalla nimettyjä nuo SM-versiot) ja kuinka homma hoituu. Saksan hintaan nähden säästöä tulee aika tarkkaan 50 euroa. Suomen hintaan ei ole verrokkia, kun en ole kotimaassa törmännyt Avonin myyjään vielä. Halpa punta kyllä näyttää tällä hetkellä kannattavan!

Tuli itsekin pistettyä tilaus tuonne Busterssiin. Hugger, tuplakuplapleksi, k&n filter, tankinsuoja ja joku autoglymin purkki. Alle 200£ kotiinkuljetettuna..
062802jumpie_prv.gif

Ei mielestäni paha kun viime kesänä katsoin tuota pelkkää filtteriä, niin se maksoi 150€..

Katsotaan nyt miten tilaus menee.

crazy.gif
Sanos muuta!  Mutsilla ja faijalla on 4h omakotitalo valtavan puutarhan kanssa Sipoossa hyvien liikenneyhteyksien paassa, ja arvo noin €100k.
No ei saa enää 100ke:lla "Sipoostakaan" taloja! Se alkaa olla jo "hyvää aluetta". Helsinkihän pakkolunasti palasen Sipoota ja kuinkas kävi - maan hinta nousi!
tounge.gif
Alkaa 200 ke olla minimihinta talolle ja tontille noinkin lähellä pk-seutua. Tästä "lamasta" huolimatta?

onko kenelläkään tieto kyseisestä paikasta? http://www.helmetcity.co.uk/
jos kypärää tilaisi..
Muuten hyvä mesta, mutta käy vain paypal tai tilisiirto. Eivät omista sähköistä päätettä vaan mankelin vielä 2000-luvulla  
biggrin.gif
. Itse kun en maksa, kuin visalla ja jos se ei kelpaa niin saa olla. Joten kypärä jäi silloin tilaamatta.
toisaalta PayPal on hyvä maksukeino. Siinähän PayPal maksaa yritykselle ja PayPal laskuttaa sitten asiakkaan luottokorttia. Kulut PayPalin käytöstähän maksaa myyjä omalla sopimuksellaan PayPalin kanssa.

PayPal on kuitenkin turvalliseksi maksutavaksi todettu, joten ainakin itse maksan mielelläni sillä kuin ilmoittelen vaihtelevantasoisesti suojattuihin nettikauppoihin suoraan luottokorttini tietoja. Myyjähän ei näe luottokorttini tietoja lainkaan maksaessani PayPalilla.

Törkein esimerkki tästä on minusta FC-Moto, jossa luottokortin numero ja se kolminumeroinen varmistuskoodi jää näkyviin tehtyihin tilauksiin. Vaikka vanhoihin tilauksiin pääsee ainoastaan kirjautumalla omalla tunnuksellaan ja salasanallaan, on tuossa tietoturva aika arveluttavalla tasolla.

Maksaessani PayPalilla tiedän varmasti saavani kuitin/tositteen ostoksestani kun se on rekisteröitynyt PayPalin järjestelmään.

Kaiken lisäksi PayPal -maksu rekisteröityy samantien myyjän tietokantaan, joten monessa tapauksessa toimituskin nopeutuu, kun maksu näkyy heillä samantien.

Tiivistettynä: minun mielestä PayPal on varmin tapa maksaa nettikaupossa Visalla. esimerkiksi eBayssa yleensä jätän ostamatta jos maksuvaihtoehtona ei ole PayPalia.

crazy.gif
Sanos muuta!  Mutsilla ja faijalla on 4h omakotitalo valtavan puutarhan kanssa Sipoossa hyvien liikenneyhteyksien paassa, ja arvo noin €100k.
No ei saa enää 100ke:lla "Sipoostakaan" taloja! Se alkaa olla jo "hyvää aluetta". Helsinkihän pakkolunasti palasen Sipoota ja kuinkas kävi - maan hinta nousi!  
tounge.gif
Alkaa 200 ke olla minimihinta talolle ja tontille noinkin lähellä pk-seutua. Tästä "lamasta" huolimatta?
Sanoisinko jotta on ollut "hyvää aluetta" jo pidemmän aikaa, hintojen perusteella ainaskin. Jokseenkin on hulluja hintoja. Pk - alueelta esim. 50- neliön rivarikaksiota et juurikaan alle 150ke saa...kolmiot on palttiarallaa 180ke ylöspäin, ja nekin tyylillä "suurremontti edessä" 
sad_orig.gif

onko kenelläkään tieto kyseisestä paikasta? http://www.helmetcity.co.uk/
jos kypärää tilaisi..
Muuten hyvä mesta, mutta käy vain paypal tai tilisiirto. Eivät omista sähköistä päätettä vaan mankelin vielä 2000-luvulla  
biggrin.gif
. Itse kun en maksa, kuin visalla ja jos se ei kelpaa niin saa olla. Joten kypärä jäi silloin tilaamatta.
toisaalta PayPal on hyvä maksukeino. Siinähän PayPal maksaa yritykselle ja PayPal laskuttaa sitten asiakkaan luottokorttia. Kulut PayPalin käytöstähän maksaa myyjä omalla sopimuksellaan PayPalin kanssa.

PayPal on kuitenkin turvalliseksi maksutavaksi todettu, joten ainakin itse maksan mielelläni sillä kuin ilmoittelen vaihtelevantasoisesti suojattuihin nettikauppoihin suoraan luottokorttini tietoja. Myyjähän ei näe luottokorttini tietoja lainkaan maksaessani PayPalilla.

Törkein esimerkki tästä on minusta FC-Moto, jossa luottokortin numero ja se kolminumeroinen varmistuskoodi jää näkyviin tehtyihin tilauksiin. Vaikka vanhoihin tilauksiin pääsee ainoastaan kirjautumalla omalla tunnuksellaan ja salasanallaan, on tuossa tietoturva aika arveluttavalla tasolla.

Maksaessani PayPalilla tiedän varmasti saavani kuitin/tositteen ostoksestani kun se on rekisteröitynyt PayPalin järjestelmään.

Kaiken lisäksi PayPal -maksu rekisteröityy samantien myyjän tietokantaan, joten monessa tapauksessa toimituskin nopeutuu, kun maksu näkyy heillä samantien.

Tiivistettynä: minun mielestä PayPal on varmin tapa maksaa nettikaupossa Visalla. esimerkiksi eBayssa yleensä jätän ostamatta jos maksuvaihtoehtona ei ole PayPalia.
Itse olen lukenut noista ongelmista paypal:n kanssa, kun taas luottokunnan kanssa ongelma tapauksissakin on helppo asioida ihan suomenkielellä. Ehkä näiden asioiden suhteen olen hieman vanhanaikainen, mutta kyllä mankeli 2000-luvulla oli jo melkoista huumoria.

Itse olen lukenut noista ongelmista paypal:n kanssa, kun taas luottokunnan kanssa ongelma tapauksissakin on helppo asioida ihan suomenkielellä. Ehkä näiden asioiden suhteen olen hieman vanhanaikainen, mutta kyllä mankeli 2000-luvulla oli jo melkoista huumoria.
No, onhan siinä yksi väliporras lisää. Toisaalta maksusuoritus näkyy sekä luottokunnan laskussa, että PayPalissa. Itsellä ei toistaiseksi ole ollut mitään ongelmia tuon kanssa. Tosin englanti sujuu sen verran, että kait sitä pystyy asioimaan ongelmatilanteissakin...

Paypal toimii kuin junanvessa.

Suosittu huijausyrityksille, mutta yleensä nuo ovat erittäin helppo tunnistaa.

Ei liity moottoripyöriin mutta tilasin tommosen roomba560 robotti-imurin briteistä hintaan 244e sisältäen postituksen. Gigantissa sama vehje 379e...

Back