• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Pumpulla renkaisiin ilmaan kotipihassa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wheel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itsellä Bilteman hintaluokkaa 20EUR oleva jalkapumppu jolla saa perheen fillarit ja mp:n kumit oikein näppärästi ilmatuksi. Fillarin kumeille pumpun mittarin mukaan, mp:n kumit tsekkaan vielä erillisellä mittarilla (hifistelyä?).
Tossa asiassa "hifistely" on jopa suositeltavaa, on kuitenkin hieman eri asia ajaa fillarilla 30km/h väärillä paineilla kun mp:llä 120km/h.... eli turvallisuus asia.

Itsellä Bilteman hintaluokkaa 20EUR oleva jalkapumppu jolla saa perheen fillarit ja mp:n kumit oikein näppärästi ilmatuksi. Fillarin kumeille pumpun mittarin mukaan, mp:n kumit tsekkaan vielä erillisellä mittarilla (hifistelyä?).
Joo eli tämä. Mulla toi sama ja ihan ok kapistus, vaikka viime ajat onkin tullut pumpattua lähinnä lastenrattaiden renkaita ja tänään yhdet nokkakärryt.  
wink.gif

En mä päätäni laittaisi pantiksi tuonkaan mittarin tarkkuudesta, mutta loput sitten huoltoasemalla tahi irrallisella mittarilla, jahka saa hankittua uuden hajonneen Korealaisen tilalle. 2 bar tuntuu tuon pumpun mittarin mukaan olevan passeli sekä vaunuihin että nokkakärryyn.  
tounge.gif

just bilteman mittaripumpulla täytin crossipyörän renkaat, tarkistin paineet laatumittarilla ja samaa näytti.

Tollasen pienen 12v kompuran saa kympillä tai parilla eikä vie tilaa enempää kuin joku jalkapumppu (itseasiassa vi__sti vähemmän).
Ja saa siihen tubelessiin painetta Näinkin.

Itse ostin clasulta 12v tupakansytyttimeen menevän pienen kompuran
smile_org.gif
toimii siinä missä luvataankin, vuoden ollu käytössä.
KLIKS Toki jos tällä alkaa aivan tyhjästä täyttämään takarengasta niin ottaahan se vähän aikaa.

Mulla oli myös yksi klasun kompura, varmaan se halvin malli, mut siinä oli ikävää kun ei saanut työntöä poikki kuin ottamalla pöpselin irti. Ihan kiva muuten mut mamma valitti kun piti olla vieressä käsi valmiina kun tarkkuuspumppasin renkaita. Siis ei perheellisille...

No ihan miten vaan. Vähemmän siellä on sitä "painetta" kuin tyhjässä renkaassa.

Tällä minä suhautan kotioloissa ilmat renkaisiin.
Yllättävän hyvin on toiminut ja mittarikin näyttää lähes saman kuin digimittarini.
GetThumb.asp

Taisi maksaa reilun pari kymppiä kotiin kannettuna.
biggrin.gif

Mulla oli myös yksi klasun kompura, varmaan se halvin malli, mut siinä oli ikävää kun ei saanut työntöä poikki kuin ottamalla pöpselin irti. Ihan kiva muuten mut mamma valitti kun piti olla vieressä käsi valmiina kun tarkkuuspumppasin renkaita. Siis ei perheellisille...
Ainahan sen voi vähän täyttää yli ja sitten ottaa pois... näin itse tein kun ei hirveesti löytynyt luottoa kompuran omaan mittariin
tounge.gif

Paikkasin Rocketin takarenkaan Bilteman korjaussarjalla ja pumppasin ilmat sillä parinkympin käsipumpulla, jossa mittari. hyvin meni ilmat sisään, lämminkin tuli (takana 3bar). Ilmat pysynyt sisällä ainakin viikonlopun yli. Ei valittamista.

Jos lähdet käsipumppulinjalle kannattaa hommata semmonen T-kahvalla varustettu pitempi "sylinteripumppu". Eivät ole sen kalliimpia, mutta hommasta selviää paljon nopeammin. Siis periaatteessa niinkuin isompi polkupyörän käsipumppu. Siinä on jalalle semmonen tukilipare jolla se pysyy pystyssä jotta saa raivolla riehuttua sen kahvan kanssa ilmat renkaisiin.

Noita on näkynyt romukaupoissakin myynnissä. Mittariin en luottaisi.

Näköjään edustan jäännettä menneiltä ajoilta, kun muistan erinomaisesti ajan jolloin ei paljon muita pumppuja ollutkaan kun tuollaisia hauiksella toimivia. Ja kaikenlaiset renkaat saatiin täyteen sen suuremmitta keskusteluitta.

Back