• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Puimurin työkalut, ennen oli ennen nyt on nyt !

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulle meinas käydä samalla tavalla kuusioavaimen kanssa kun kävin takuuseen hakemassa uuden geelijakkaran kuskin paikalle ja olin unohtaa sen kuusioavaimen vanhaan penkkiin.
Siellähän se kuusiokoloavain olikin, originaali penkissä kiinni  
062802jumpie_prv.gif

Mulle oli laitettu geelipenkki kiinni kaupassa valmiiks ennen kun hain pyörän kotiin, ja eivät näköjään tota olleet muistaneet siirtää. Ihmettelinkin Englantilaista logiikka: tarvitaan työkalu jota ei pyörässä ole, jotta pääsee käsiksi pyörän "työkalusarjaan".

Mulle meinas käydä samalla tavalla kuusioavaimen kanssa kun kävin takuuseen hakemassa uuden geelijakkaran kuskin paikalle ja olin unohtaa sen kuusioavaimen vanhaan penkkiin.
Siellähän se kuusiokoloavain olikin, originaali penkissä kiinni  
062802jumpie_prv.gif

Mulle oli laitettu geelipenkki kiinni kaupassa valmiiks ennen kun hain pyörän kotiin, ja eivät näköjään tota olleet muistaneet siirtää. Ihmettelinkin Englantilaista logiikka: tarvitaan työkalu jota ei pyörässä ole, jotta pääsee käsiksi pyörän "työkalusarjaan".
lookaround_orig.gif
Tulikohan tässä nyt paljastettua D675-pyörän vähäistä huollontarvetta vai kuskien kädettömyyttä
lookaround_orig.gif

Opetetaan toisillemme missä työkalut sijaitsevat
biggrin.gif

Se on kuule niin että nyky"motoristi" osaa just ja just tankata pyöränsä, osa alaan enempi perehtyneistä osaa jopa tarkastaa öljynpinnan mutta muissa tapauksissa mennäänkin jo huoltoliikkeeseen.
Eli mihinkäs niitä työkaluja muuten tarvitaankaan?
Joo, mutuakin suurempaa mutua: 99% renkaan paikkausvermeistä esimerkiksi taitaa jäädä ikuisesti käyttämättä.
Ideahan on siinä, että kun on työkalut ja renkaanpaikkaus-satsi mukana, niin silloin niitä ei koskaan tarvitse.

Se on kuule niin että nyky"motoristi" osaa just ja just tankata pyöränsä, osa alaan enempi perehtyneistä osaa jopa tarkastaa öljynpinnan mutta muissa tapauksissa mennäänkin jo huoltoliikkeeseen.
Eli mihinkäs niitä työkaluja muuten tarvitaankaan?
Joo, mutuakin suurempaa mutua: 99% renkaan paikkausvermeistä esimerkiksi taitaa jäädä ikuisesti käyttämättä.
Ideahan on siinä, että kun on työkalut ja renkaanpaikkaus-satsi mukana, niin silloin niitä ei koskaan tarvitse.
Ja silloin kun niitä tarttis, puuttuu sieltä kuitenkin juuri SE työkalu. Oli Bemari tai muu.

On kyllä noi pyörän kalut jääneet aika koskemattomiksi. Tallin "oikeat työkalut" sen sijaan ovat saaneet kyytiä...

kuinkas se ilokaasu saadaan siirrettyä renkaaseen?
ei ole semmosta manuaalia, jossa kerrottais. Toivottavasti en koskaan tartte, mutta mukana ne ovat tähän asti kulkeneet.
Jos pois jätän, niin heti tarvittais?!
mä vaan ajan....
062802moto_prv.gif

kyl mulla on sivulaukussa mukana joka reissulla tuumakoon hylsysarja, tuumakoon kuusiokulmat, ruuvarit, lenkit, varatulpat, varatulppien varatulpat, metri sähköjohtoa, akun kenkä varalle, ketjulukko ja liitospala, polttimoita, laatikkoöljyä jne.. säilyy mielenrauha. ton kaiken jos jättää kotio niin varmana laukee joku paikka pyörästä johki mettään missä ei edes kännykkä kuulu..

Mitä vähemmän on työkaluja mukana, sitä vähemmän tarvitsee tehdä remonttia tien päällä.

Itsellä ei yhtään työkaluja satulan alla kilisemässä.

Back