• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

PrätkäMimmit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pinni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hola chicas!

Numero on varmaan sitten 127 jos Anglia lasketaan väliin. Liityin juuri, mutta en vielä kehtaa tituleerata itseäni prätkämimmiksi sillä korttia vasta ajan parhaillaan. Olen kyllä nauttinut hurjasti ajotunneista, jopa nähnyt unta motukalla ajamisesta! :D Pyörä on aluksi tiedossa kun velimies haluaisi vaihtaa nykyisensä isompaan niin minulle saattaisi jäädä siitä mukavan oloinen Yamaha Virago, vm. -90. Kuulemma ihan passeli pyörä aloitella, ja tykkään tyylistä.

Olen ensi maanantaina 30v. ja Mikkelistä. Olin muuten Rottaralleissa, jos siellä ketä teistä tapasin. Oli hienot kemut! Käteen jäi hyviä muistoja ja kiva fiilis porukasta, yksi harrikkamieskin taisi tarttua matkaan elon polulle :orgmp:

Anglia sanoi:
eli mä oon numero 126? ootteko kaikki siellä fb-ryhmässä? mä en tiedä uskallanko vielä liittyä? ;):D
Ei nyt ihan kaikki sentään ole, mutta 119 siellä nyt on. Ei muuta kun rohkeasti joukkoon mukaan :jippikaijee:

Katoaako täältä viestejä? Vastasin perjantaina Elizan postaukseen, mutta eipä enää näy sitä minun viestiä. :O

Täällä huutelee taas yksi uusi prätkämimmin alku, numeroltaan 128? A-Korttia ajan parhaillaan ja sopiva pyöräkin on jo löytynyt, sitä odotellessa että sen saa omaan pihaan hakea :jpstyle: Ikää löytyy 21 ja Kuopiossa asustelen. Moikataan kun kohdataan! :cruising:

Numero 129 ilmoittautuu. :WAZAAP:

Pyörästä olen haavaillut ainakin 10 vuotta, mutta vasta viime kesänä uskaltauduin toteuttamaan tämän unelman. Ensin ostin pyörän (Pikku-Monsterin) ja syksyllä ajoin kortin. Kilometrejä ei ole vielä takana kovin paljon, mutta jonkin verran tuntumaa otettu Uudenmaan (mutka)teihin. Ikää itsellä mittarissa 31 vuotta ja asuinpaikkana Helsinki.

Taidan olla nro 130. Kolmatta kesää ajelen, ekat kaksi kesää ajelin 500-kuutioisella ja sitten kyllästyin kuuntelemaan kuittailua moposta :), tänä kesänä sitten vaihtui pyörä isompaan. Vaivaiset 4 tkm on tullut kilsoja kun sää on ollut koko ajan aika karmee. Ja pirun kovin kyllä harmittaa, etten hankkinut pyörää jo silloin parikymmentä vuotta sitten vaan tuhlasin elämäni haaveiluun ja kaiken maailman turhuuteen.

Numero 131 ilmoittautuu. :)

Ensimmäiseksi kortiksi hankittu A-kortti, jonka sain viimeviikolla ja nyt on ajeltu omalla Honda CBR 600 F:llä. Ikää 19 vuotta ja asun Helsingissä. :D

No niin, nyt on mullakin ihkaoma Virago. :rakastunut: Ihan pieni ja ihan kevyt näin alkuun eli 250. :;):
Käypi mun kukkarollekin paremmin kuin nuo isommat vehkeet. Mä olen vähän arka näiden moottorikäyttöisten kanssa, niin haluan ylittää epämukavuusalueeni kynnyksen ihan varovasti vain. Eilen haettiin ja onhan tuo vähän eri asia kuin mopo, kun sitä tuossa pihassa kokeilin ja hypistelin. Kivaa on, mutta vähän jänskättää. :paikallatuulee:

Korttia ei ole vieläkään, kun miehen jalka on vielä paketissa. Ens viikolla se saa ton paketin pois, niin päästään itse asiaan. :orgmp2:
Enpä muistanut muuten kirjautuessani ottaa "vuoronumeroa", se olisi siis 132.:)

A-kortti suoritettu onnistuneesti kaks viikkoa sitten ja oma Honda cb-600f Hornet seisoo pihalla. Muutaman lenkinkin ehtiny jo sillä ajaa. :) Takapenkkiläisenä tuli istuttua ekat pari vuotta, ennenku hetken mielijohteesta päätin kurssille lähteä.. eikä ole tarvinnut katua. Onhan tää kivaa! Olisinkohan sitten numero 133.

Kyselen vielä että oliko teistä naisista moni Rottaralleissa heinäkuussa? Oli ihan mahtava tavata mukavia naisia siellä saunalla, minä olin se viinipussin kanssa järvessä lilluja. Oli kyllä hauskaa! Juteltiin pyöristä, miehistä, lapsista tai lapsettomuudesta ja naurettiin kauheasti :grin: Hienoa porukkaa, naiset yleensäkin :)

Ensi kesänä uudestaan :WAZAAP:

Nro 132 (?) imoittautuu ja fb:henkin pistin juuri pyytöä kehiin. :) A-luokkan kortin sain pari viikkoa takaperin ja oma muruseni CBR 600f on seisonut pihassa jonkun viikon pidempään. Muutaman pienen mutkan ehtiny käydä vasta tuntumaa hakemassa sillä armas luontoäiti on kovasti ollu minua ja harrastustani vastaan. Enskesää siis odotellessa! :)

Pianonsoitossa venyneet sormet + ei mitkään huikean pitkät kynnet, mutta vähän kuitenkin = ajohanskat piti etsiä miesten mallistosta ja koko on sittenkin XL... Ei kuulosta kovin naiselliselta tuo koko, mutta kynsistä en luovu! :jpstyle: Muut varusteet onkin jo valmiina, perushanskoilla on pärjännyt takapiruna mainiosti tähän asti, mutta ohjastaessa onkin vähän eri juttu.

Tänään tein eka kertaa "moporemppaa" eli laitoin kelloa kiinni Viragon tankoon. Se näytti vissiin vieressä toimitusta seuraavan miehen mielestä vähän tuherrukselta, kun se sanoi, että anna mä laitan. Ennenkuin huomasinkaan multa pääsi painokkaalla äänensävyllä: "Tämä on MINUN moottoripyörä!" Arvaan, että saan kuulla tästä vielä muutamankin kerran tulevaisuudessa... :p Meillä on sopimus, että mies saa ajaa mun pyörällä aina kun se multa joutaa, kun se tekee kuitenkin paljon huoltoa siihen. Perushuoltoa aion opetella itsekin tekemään, ketjujen rasvausta yms.

Pihassa olen pörränyt tämän viikon aikana jo melkein 10 kilometriä käsittelyharjoituksia. Kasi alkaa jo sujua ilman "maa-jalkaa". Meillä on "mukavan" haastava maasto, piha on kaukana tasaisesta asfaltista. :doh: Puolen hehtaarin rinnetonttia ylös menee aika jyrkkä tie. Siinä sitä oppii, kiihdytystä ja jarrutusta, kytkintä ja kaasua. Huomenna mennään "soramontulle vähän revittelemään Yamahalla", niin pääsee ajamaan muillakin vaihteilla kuin ykkösellä :)-. (Ihan luvan kanssa, omistaja sanoi vaan että ajakaa sitten kaikki mopopojat pois. :grin:)

b78f5404f0f4490b8d020762c2a3d2c6.png

Nyt mullakin on kortti! :jippikaijee:

Ihan hieno fiilis ja jos hyvin käy niin hiukan ehtisi vielä ajellakin (sillä laina-Viragolla) ennen talvea. Toivotaan hyviä ja kuivia kelejä. Vähän vielä tuntuu oudolta lähteä ajamaan ilman valvovaa silmää, mutta odotan innolla sitä että saa ihan rauhassa ajella ja fiilistellä miltä tuntuu :orgmp3:

Hurjan paljon onnea Eliza ja toivotaan että on vielä hyviä ajokelejä! :cruising: Itellä tosiaan inssi ens keskiviikkona, toivotaan että menee kerralla läpi kun pyöräkin oottaa jo pihassa...

Ältsisti onnea Eliza! :)
Mä täällä seuraan kateellisena. Miehen koipi ei vaan ota parantuakseen, niin joudun tyytymään käsittelyharjoituksiin. Tosin niitä kyllä tarvitsenkin, tuntuu hassulta kääntää kaasua ja jarruttaa samaan aikaan, mutta onhan se opeteltava tämäkin. Tunti hujahtaa hetkessä, kun keskittyy olennaiseen! :blink:

Turvallisia kilometrejä, ja venukselle onnea inssiin!
Toivotaan kaunista ajelusyksyä! :)

Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon ja onnea Taskuvenukselle! Hyvin se menee :thumbup: Sulla on onnellinen tilanne jos on jo pyörä pihassa. Mä yritän päästä kans pian ajelemaan sillä veljen pyörällä ettei venähdä väli liian pitkäksi. Voi olla taas tahmeaa ja epävarmaa sitten kun lähtee liikenteeseen. Nyt tuntuisi hyvältä ja olisi intoa :wanna:

Hyvä me!

Uusi mimmi ilmottautuu. Ajokkina on Kawasaki Z1000SX ja asun helsingissä. Ekat 3 vuotta ajoin ER-6:lla, kunnes "jäi pieneksi". Muistoksi siitäkin jäi vain madallettu satula, joten jos joku pikkumyy tarvitsee korkeutta pyörästänsä pois, niin viestiä tulemaan...

Back